Auteur |
Bericht |
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
AF1 die niet wil starte...
Ik heb thuis een AF1 staan die na veel werk eraan maar niet wil starten. We hebben hem helemaal uit elkaar moeten halen want hij had geen kenteken en moest helemaal keurklaar gemaakt worden. Het punt is, we hebben het blok niet uit elkaar gehaald(alleen cilinderkop er afgehad), maar hij liep wel voor we hem uit de brommer haalden. De rest van de onderdelen goed teruggezet en alles helemaal goed bijgevuld. We hebben de bougie gechekt en die vonkt goed, maar toen we hem hebben geprobeert te starten deed hij niks. we hebben bijna alles al gechekt, er zit geen valse lucht in. wanneer we de bougie er uit haalden was hij vet. ik weet echt niet waar het aan ligt :( mischien weet iemand wat ik fout doe :S
alvast bedankt!
|
di sep 07, 2010 7:06 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: AF1 die niet wil starte...
Kleinere sproeier steken, en dan aanlopen!
|
di sep 07, 2010 7:29 pm |
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
Ik heb het geprobeerd, maar hij wil nog niet starte :/ kan het komen dat de timing verkeerd is? en zoja hoe moet ik die dan ongeveer afstellen? :S
|
ma sep 13, 2010 7:09 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Van timingen heb ik geen verstand, helaas. Steek eens een nieuwe bougie, en loop hem dan aan!
|
ma sep 13, 2010 7:11 pm |
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
Ik heb er een nieuwe bougie in gezet en hem toen aangelopen, maar hij wil nog steeds niet starten. Dit keer werd volgens mij de bougie niet vet. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt :S heb(ben) jij/ (jullie) nog een idee waar het aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt! :)
|
wo sep 15, 2010 6:55 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Sorry, ik zou het zo 1 2 3 niet weten vanachter mijn PC. Zoiets kan ik alleen oplossen, als ik het zie en hoor.
|
wo sep 15, 2010 7:51 pm |
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
oke , zou het helpen als ik er een filmpje van zou opnemen als we hem proberen te starten? :S
|
wo sep 15, 2010 8:22 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Ja, dat zou top zijn!
|
wo sep 15, 2010 8:51 pm |
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
Hey, Ik heb geen filmpje kunnen maken want onze videocamera is dood Dx, en op me mobiel is de kwaliteit niet goed genoeg. We zijn wel wat opgeschoten, want we weten nu dat het probleem niet bij het blok ligt. We hadden namelijk 2 lopende blokken, en allebij lopen ze ineens niet terwijl we alles van het blok gechekt hebben. We denken nu dat het probleem bij de elektriek van de brommer ligt. Heb jij hier verstand van of moet ik bij een van de andere categories deze vraag stellen? :S Alvast bedankt! :)
|
ma sep 20, 2010 8:18 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
laat dit topic maar staan hoor. dat had je ook kunnen testen door even te kijken hoe de vonk van je bougie is. vervang de bougie eens, dat scheelt vaak al een heleboel.
ma sep 20, 2010 8:47 pm |
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
ik heb al 4 bougies geprobeerd, waarvan 2 nieuw gekocht :S we en ze vonken gewoon goed, timing staat ook goed, dus we zijn zo'n beetje ten einde raad :S Enig idee wat het zou kunnen zijn? :S alvast bedankt! ^^
|
ma sep 20, 2010 8:55 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
RaliasR schreef: het zal een kwestie van het uitsluiten van mogelijke problemen worden.
Indien mogelijk ontsteking met multimeter doormeten.
Multimeter op 2K ohm bereik en draden vanaf ontsteking doormeten combi rood + witte draad 125 ohm +-15 ohm combi groen + witte draad 730 ohm +-35 ohm combi geel/wit 0 ohm meet je dat, dan ligt het niet aan je ontsteking en dan zal het vaak een kwestie van de juiste mengverhouding voor lucht/benzine/olie zijn
Aangezien je een nieuwe carburateur hebt, gas + chokekabel controleren op genoeg ruimte of te strak staan. volgorde naald/dopje/veer goed?
luchtfilter + aanzuigrubber controleren op scheuren en schoonmaken spruitstuk + membraan controleren op scheuren/sluiten massa + aansluitingen cdi/bobine nog even nakijken schoonmaken
geen bezinksel in tank door het wat langer stilstaan? vacuumslang nog goed ?
Succes van riejuforum in iemand anders topic, maar net zo goed toepasbaar op jouw topic. RaliasR is een held, aan zijn raad hoef je nooit te twijfelen
ma sep 20, 2010 9:02 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
een wat late reactie, maar toch..
het blok is er lopend uit gehaald, hij vonkt nu en de bougie word vet?
als hij vonkt ligt het dus niet aan de elektronica van de brommer. want als je massa niet goed is of de bobine is verkeerd aangesloten vonkt hij niet. verder heeft de elektronica totaal geen invloed op het wel of niet lopen van de motor.
ik zou je carburateur eens schoonmaken, dat de bougie nat word wil niet zeggen dat het mengsel goed is. verder kan er van alleen stilstaan niks kapot gaan.
ma okt 04, 2010 11:37 am |
Persoonlijk album
|
|
Yoerik24
ApriliaForum Member
|
Mijn brommertje loopt , het bleek toch de carburateur te zijn, we hadden de carburateur van een niet lopende brommer per ongeluk verwisseld met de carberateur van de lopende brommer :S maar hij loopt nu! echt heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal! en ik zet nog wel wat foto's op het forum als hij helemaal af is Groetjes en nogmaals bedankt!! :)
|
wo okt 13, 2010 11:17 am |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
oke mooi , dan kan deze op slot
wo okt 13, 2010 11:20 am |
|