hoi, ik zit al een tijdje met dit probleem, het betreft mijn Derbi GPR, er zit een Piaggio 17,5mm carb op ipv 14mm, een DR70 en nu een originele ontgrenste uitlaat. Het probleem is, dat ik hem op de een of andere manier niet lekker afgesteld krijg. Volgas/constant gassen is geen probleem, dan loopt hij prima (ik kan wel afstellen haha), maar het probleem is dat hij verzuipt bij stationair (hij valt na een minuutje of wat uit, en begint echt hard te stotteren en te roken als je weg wil rijden) en bij gas los. Nogal hinderlijk als je weg wil rijden bij stoplicht ofzo, of weer even op het gas wil gaan in een lekker bochtje als je hem uit hebt laten rollen. Gasnaald al op zn armst geprobeerd, (te) kleine sproeier maakt niet tot weinig verschil, houd dan dus alleen in ook nog in powerband, luchtschroef al mee lopen kloten...
ik begin mijn stationairsproeier te verdenken, maar heb eigenlijk nog nooit gehoord dat je deze moet vervangen, en zelf met 5 brommers en ongeveer 10 setups ook geen ervaring me?
weet iemand waaraan dit ligt? Hij zuipt ook behoorlijk vind ik (ja en dan ook echt veel, stukken meer als andere brommers die ik ken) met sproeiertje 76 en 17,5... denk dat dit ook met die stationairsproeier te maken heeft....
groeten!