Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

af1 wil niet harder dan 75
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1504
Pagina 1 van 3

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 5:46 pm ]
Berichttitel:  af1 wil niet harder dan 75

hey hallo

ik had van iemand gehoort die ook een af1 had dat hij standaart 80/85 reed zonder begrenzers enz. nou heb ik ook een standaart blokkie 4 bak alleen met een 19mm carbje en een omgelaste gianelli uitlaat voor rs maar mijnest gaat niet harder dan 75 (bij 9000 rpm) :00/: , hoe ik hem ook afstel. ookal rij ik zonder orginele filter of met, het maakt helemaal niks uit kwa snelheid. dus hoe kan ik hem ook 80/85 laten lopen? of kan dat niet met originele cilinder? of zit er ergens anders nog een begrenzer (membraam) ofzo? :00/:

alvast bedankt

Auteur:  Charley [ za jul 09, 2005 6:04 pm ]
Berichttitel: 

Is het geen foute onsteking ofzo? En ik weet of zo'n omgelaste uitlaat wel zo goed is. Leen eens uitlaat of koop een metrakit

gr :{-):

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 6:07 pm ]
Berichttitel: 

:^^:

kan de ontsteking ook nog fout zijn? ik heb er wel een euro begrenzer op kan dat ut zijn? lijkt me stug want ik heb de begrenzer uiteraard niet aan staan. :00/:

nou daarvoor had ik een originele er op en toen liep hij ook niet harder dan 75, dus d8 ik als ik er nou een gianelli onder gooi dat hij dan wel harder gaat lopen. maar hij trekt nu alleen harder naar de 75 km maar harder op zn end gaatie niet. :||:

Auteur:  cebess [ za jul 09, 2005 6:10 pm ]
Berichttitel: 

Veel meer toeren als 9000 zal die ook niet maken denk ik. Dus om harder te gaan moet je waarschijnlijk zwaarder gaan vertanden. Heb zelf ook ori cilinder met ik geloof 14mm carb en dat liep ook 75 km/h.

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 6:11 pm ]
Berichttitel: 

:00/: hoe komt chris (van de af1 onderdelen :^^: ) er dan aan dat zijnest 80/85 gaat?

Auteur:  cebess [ za jul 09, 2005 6:13 pm ]
Berichttitel: 

misschien heeft hij een andere vertanding. Hoogte van je voorband is trouwens ook erg van invloed op je teller dus misschien dat het daarin zit. Verder heb je nog verschillen in elk blok en bijv. de staat van de zuigerveren. Zo zijn er nog legio dingen waar dat aan kan liggen.

Auteur:  Charley [ za jul 09, 2005 6:25 pm ]
Berichttitel: 

Het lijkt me inderdaad de vertanding of je vonken (onsteking) staan verkeerd afgesteld

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 6:26 pm ]
Berichttitel: 

:00/: maakt dat dan zoveel uit?
maar wat ook raar is dat hij net na de 9000 rpm ong bij 9500 begint te stotteren en dan zakt in toeren tot 9000 rpm en dan weer begint te hengsten tot 0ng 9500 en zo gaat ut de hele tijd door, behalve als ik dan half gas geef natuurlijk. :X:

Auteur:  Charley [ za jul 09, 2005 6:32 pm ]
Berichttitel: 

lijkt me iets met de onsteking? Maar je kan bij de dealer voor 25 euro laten onderzoeken wat er mis mee is

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 6:38 pm ]
Berichttitel: 

:||: 25 euries, :^^: ik kan het gratis latuh doen omdat een kennis bij een garage bedrijf werkt maja die heeft denk niet zo veel verstand van ut nieuwe spul omdat ze ut meeste in auto's doen. maar eigelijk is dat probleem met dat stotteren opgelost want dat lag aant luchtfilter (origineel) dus heb ik ff zo'n rubber ding van een tomos opgedaan zonder box maar het liep wel veel betr, stotterde niet maar ging nog steeds niet harder dan 75 :S:

maar als je ontsteking niet goed staat moet hij toch helemaal beroerd rijden lijkt mij? oh ja en mn vertanding is 12/40.

Auteur:  cebess [ za jul 09, 2005 6:47 pm ]
Berichttitel: 

kijk eens naar de kleur van je bougie, misschien klopt je sproeier niet helemaal.

Auteur:  miprilia [ za jul 09, 2005 7:04 pm ]
Berichttitel: 

:^^: die is gewoon mooi koffie bruin dus I don't know? :0o:
maar ik vindt ut we raar dat hij niet verder gaat dan de 9000 rpm want das net voor ut rode vlak, moet hij hem daar niet gewoon door kennuh trekken normaal gesproken dan?

Auteur:  Charley [ za jul 09, 2005 7:11 pm ]
Berichttitel: 

het is je maffe uitlaat of je ontsteking

Auteur:  miprilia [ zo jul 10, 2005 12:21 pm ]
Berichttitel: 

:00/: lijkt me stug want met originele uitlaat had hij het ook, maar toen d8 ik dat het aan de originele uitlaat lag :X:
ja en als ut aan de ontsteking ligt (wat me stug lijkt) wat moet ik dan zoal doen hem, vroeger of later zetten?

Auteur:  Charley [ zo jul 10, 2005 1:00 pm ]
Berichttitel: 

heb sneller laten vonken als ie langzaam vonkt heb je hetzelfde effect als bij een bergenzer. Ik weet eigenlijk niet precies hoe je onsteking afsteld iemand heeft het ooit voor mij gedaan.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/