|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Probleem, brommer vreet vliegwielspietjes
Auteur |
Bericht |
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
Probleem, brommer vreet vliegwielspietjes
Ik heb een am6 blokje gekocht voor mijn gilera gsm via marktplaats.
Zag er goed uit, nieuwe olie er in, cabereteur er op en onder de mrx gebouwd omdat de gsm nog niet rijklaar is en ik hem wel wilde testen.
Geen probleem, dus ik starten en ff lekker aan het gas jengelen. totdat hij begon te ploffen en afsloeg.
Vlieg wiel er af, en jahwel, het spietje geknapt (gebeurd bij het andere blok ook wel eens een enkel keertje)
Nou, ik dus een nieuwe spie gehaald bij de prutsers van noord motoren, maar omdat ik de ervaring heb dat die vaak fout spul mee geven heb ik het stukje spie maar ff mee genomen. Eenmaal thuis viel ik van verbazing achterover, wat was het geval?? Hij paste gewoon in een keer!! Ik dus het vliegwiel er op, en kicken, geen geluid, dus ik duwen nog niets, dus ik de moer er af, was hij ook al door de midden.
gelukig had ik nog een am6 blokje liggen, dus daar de spie maar uit. nou het reed heerlijk, ook de yasuni r1 rijd mooi op de orginele cilinder. maar na ongeveer 1km rijden was de pret weer voorbij.
Ik naar Henk Pel, nog maar 2 spietjes gehaald. maar deze zijn ook al ten einde.
WAT DOE IK IN HEMELSNAAM VERKEERT??
Ik weet niet of de setup er toe doet, maar dat is: Orgineel 50cc gietijzer, Yasuni r1, Orginele Ducatie ontsteking met 21 dellorto dit geheel is onafgesteld, en nog zonder luchtfilter
Bvd Jan
|
za okt 18, 2008 4:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Probleem, brommer vreet vliegwielspietjes
ik denk dat de passing van je krukas beschadigt is. Die is conisch en daar moet je vliegwiel op klemmen, Dat spietje zit er niet om het vliegwiel tegen te houden maar om het op de goede plek te zetten.
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
za okt 18, 2008 4:48 pm |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
af1special schreef: ik denk dat de passing van je krukas beschadigt is. Die is conisch en daar moet je vliegwiel op klemmen, Dat spietje zit er niet om het vliegwiel tegen te houden maar om het op de goede plek te zetten. jah, zou ik kunnen controleren. schuurpapier 400 een goed idee??
|
za okt 18, 2008 5:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Passing v/d krukas inderdaad uitgetieft, Doppler krukje kopen oid.
_________________ bier is lekker
|
ma nov 03, 2008 11:49 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Kan ook zijn dat je je moer niet strak genoeg zet, dan krijg je hetzelfde effect
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di nov 04, 2008 12:09 am |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
|
ik heb een soort vliegwielsleutel gelasd, om de moer goed strak te krijgen. nu is het probleem opgelost.
|
zo nov 09, 2008 11:15 am |
Persoonlijk album
|
|
Barry.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 29, 2008 11:21 pm Berichten: 535 Woonplaats: Breukelen UT
|
of je doet ff kleppen slijp pasta tussen je kruk en vliegwiel, en dan ff heen en weer draaien over elkaar heen (zonder spie!), en kijk eens aan, een perfecte passing. wel goed de pasta eraf halen natuurlijk
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=10142 Mijn Aprilia RS50 '08 Red/White
|
vr nov 14, 2008 7:57 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
kan hier slotje op..
//close
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr nov 14, 2008 8:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|