Auteur |
Bericht |
gmdk
ApriliaForum Member
|
Rs start nog steeds niet?!?!?!?
Tijdens het rijden viel mijn rs plotss uit. Is sinds dien 2 keertjes aan gegaan maar daarna ook direct weer uit. Nou is mij verteld dat mijn sproeier misschien eruit getrilt is, dat heb ik nagekeken en dat is niet zo. Ook ben ik erachter gekomen dat mijn bougie "Soms" vonkt, en dat dat aan mijn cdi moet liggen. Is er iemand die dat met 100% zekerheid kan bevestigen?? Die dingen zijn niet bepaald goedkoop en wil er dan ook niet voor niets 1ntje kopenn. Setup: Malossi Mhr 70cc 21MM Carb Help!
|
ma sep 29, 2008 12:26 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
Re: Rs start nog steeds niet?!?!?!?
als die niet meer vonkt moet je idd bij je cdi+onsteking gaan kijken probeer een cdi te lenen en dan dat proberen. een cdi is 50 euro
ma sep 29, 2008 3:28 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
probeer dr eerst eens een andere bougie in
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
ma sep 29, 2008 4:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
en check je grondplaat of die nog vast zit
_________________ Hola , Como Estas ?
|
ma sep 29, 2008 5:15 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
je kunt je spoelen wel doormeten voor de rest zou ik de ontsteking kabels ffe nakijken op breuken en dat je cdi/bobine goeie massa maakt.
Bijlagen:
naamloos.JPG [ 15.68 KiB | 2262 keer bekeken ]
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma sep 29, 2008 6:11 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
danlen schreef: en check je grondplaat of die nog vast zit Wat is mijn grondplaat en waar kan ik die vinden? Heb al met een andere bougie geprobeert, zelfde verhaal. Ook als hij "eventjes" aan gaat, komt er veel witte rook uit. Hebben jullie daar misschien iets aan? Voor het doormeten heb ik niet het juiste materiaal En hoe kan ik controleren of m'n cdi goeie massa maakt?
|
ma sep 29, 2008 11:57 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
s1acker schreef: als die niet meer vonkt moet je idd bij je cdi+onsteking gaan kijken probeer een cdi te lenen en dan dat proberen. een cdi is 50 euro Cdi voor 50 euro? Zag op internet een standaart cdi voor 110 euro Waar is hij voor 50 dan?
|
di sep 30, 2008 12:02 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
cdi kost maximaal 50 euro. Voor een my misschen meer maar ze hebben het nu toch over een nm?
di sep 30, 2008 12:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
Itakura schreef: cdi kost maximaal 50 euro. Voor een my misschen meer maar ze hebben het nu toch over een nm? 2004 model jaa.
|
di sep 30, 2008 4:23 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
gmdk schreef: danlen schreef: en check je grondplaat of die nog vast zit Wat is mijn grondplaat en waar kan ik die vinden? Heb al met een andere bougie geprobeert, zelfde verhaal. Ook als hij "eventjes" aan gaat, komt er veel witte rook uit. Hebben jullie daar misschien iets aan? Voor het doormeten heb ik niet het juiste materiaal En hoe kan ik controleren of m'n cdi goeie massa maakt? AnyBody?
|
di sep 30, 2008 4:23 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
als het echt witte rook is moet je je pakkingen ffe nakijken, van de cilinderkop en voet. kan zijn dat er koelvloeistof in de cilinder komt.
|
di sep 30, 2008 5:45 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
BKD schreef: als het echt witte rook is moet je je pakkingen ffe nakijken, van de cilinderkop en voet. kan zijn dat er koelvloeistof in de cilinder komt. Maar dan zou mijn bougie alsnog gewoon constant moeten blijven vonken tog?
|
di sep 30, 2008 6:09 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
hoe heb jij bougi getest dan? bougi eruit, dop er weer op, tegen de cilinder aan houden, in de 1 zetten en stukje lopen. mijn crossmotor vonkt ook niet altijd met kickstart en die loopt ook gewoon.
|
di sep 30, 2008 6:56 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
BKD schreef: hoe heb jij bougi getest dan? bougi eruit, dop er weer op, tegen de cilinder aan houden, in de 1 zetten en stukje lopen. mijn crossmotor vonkt ook niet altijd met kickstart en die loopt ook gewoon. Yep zo heb ik het getest
|
do okt 02, 2008 4:48 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... uctId=4122http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... ductId=192alsjeblieft voor je deze delen ergens koopt, eerst ff de grondplaat van de ontsteking schoonmaken en opnieuw bevestigen... grondplaat is de schijf waar je ontsteking aan vast zit, zit aan de linker kant achter de ronde deksel op je blok... LET OP!!! als je je grondplaat los maakt, moet je wel zorgen dat je em later precies weer op dezelfde manier vast zet.. (je kan em schuiven als de schroefjes er los in zitten) anders mag je em weer los trekken om hem goed te zetten... en als je niet weet hoe kan dat een aardig **kwalitatief uitermate teleurstellend** probleem zijn...
do okt 02, 2008 5:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
|