HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 09, 2025 10:42 pm




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Afstellen Aprilia Classic 
Auteur Bericht
DNAx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 07, 2007 7:18 pm
Berichten: 166
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Veenendaal
Antwoord met een citaat
Bericht Afstellen Aprilia Classic
Jullie hebben vast wel gemerkt dat ik de laatste tijd een goed aantal vragen stel over het afstellen van mijn brommer, dit omdat het niet helemaal wil lukken. Nu wederom een probleem.

Ik heb laatst een nieuwe bougie gekocht en deze samen met een sproeier 68 in mijn brommer gedraaid. Vandaag kon ik eindelijk goed testrijden en dat heb ik dan ook gedaan. Hij leek goed te rijden, maar zodra ik stilstond wou het niet stationair draaien en moest ik gas bij blijven geven anders viel hij weg. Aanlopen ging wel zonder moeite. En ook had hij moeite om in de eerste versnelling in de powerband te komen. Als ik dan het gas losliet en weer gas gaf ging hij uiteindelijk wel, vaak moest ik dat dan wel meerdere keren doen voor hij doortrok. Als hij dan eenmaal voorbij dat probleem was reed hij wel goed weg en maakte hij ook gewoon goed overtoeren, verder geen probleem. Met schakelen viel hij aardig ver terug in toeren en moest hij weer een stuk opkomen om weer in de powerband te komen.
Toen heb ik de sproeier omgewisseld naar 70, waarna het stationair lopen geen enkel probleem meer was, dit deed hij zonder moeite. Hij ging ook gewoon weer makkelijk aan d.m.v. aanlopen. Wederom had hij moeite om de powerband in te komen, wat ook weer kon worden opgelost met gas los en dan weer gas geven en dat dan een paar keer. Dan kwam hij wederom weer goed op toeren, tot ver in overtoeren. Recrush reed nog een rondje en merkte hetzelfde. Niet goed in de eerste in de powerband kunnen komen maar daarna trok hij zeer goed door. Ook viel hij wederom redelijk ver terug in toeren bij het schakelen. Toen wou ik nog een keer proberen te rijden, maar zodra hij aanging en ik gaf gas viel hij gelijk uit. Nog een keer proberen en weer hetzelfde. Stationair maar heel zwak en dan zodra ik een beetje gas wou geven viel hij weg ipv toeren te maken. Als ik hem aanliep en dan bleef lopen liep hij redelijk stationair maar dan gaf ik weer gas en viel hij weg. Ik kon hem uiteindelijk aan krijgen d.m.v. aanlopen en dan gewoon koppeling los laten en dan een beetje gas geven terwijl ik aan het lopen was en toen uiteindelijk maakte hij wel wat toeren. Daarna heb ik niet meer geprobeerd omdat ik bang was dat het slecht was voor mijn brommer.

Ik had er een filmpje van, maar mijn cardreader pakt precies de Micro SD kaart van mijn vaders camera niet dus ik kan hem helaas niet laten zien. Weet iemand wat ik moet doen? Want het is echt heel vervelend wat ik dacht dat ik hem eindelijk goed had. Alvast bedankt.


ma aug 11, 2008 10:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
grotere sproeier proberen

_________________
Afbeelding


ma aug 11, 2008 10:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DNAx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 07, 2007 7:18 pm
Berichten: 166
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Veenendaal
Antwoord met een citaat
Bericht 
En hoeveel groter denk je dan? Ik merk wel veel verschil met de nieuwe bougie, dus ik zal morgen nog groter proberen want met de ouwe ging het niet goed met een grotere, maar ook niet met deze en met de nieuwe bougie gaat het wel goed met bv de 70. Maar dan probeer ik dat dus morgen. :^^:


ma aug 11, 2008 11:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
dollo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do aug 21, 2008 7:42 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afstellen Aprilia Classic
als ik het verhaal hoor zul je eerder een kleienere moeten kiezen waarscheinlijk heeft hij te veel brandstof te laat in de toeren omn hem stationair te laten lopen moet je dan de stationair schroef (de grote schroef in het midden meestal) verder indraaien (let op geef altijd vol gas (brommer gewoon uit) anders draai je de schroef in de gas naald/schuif.

dit zorgt ervoor dat hij standaard op een hoger toerental blijft lopen.


je moet btw aan iets van 4 maten kleiner denken als aan het begin om te proberen jer merkt dan vanzelf of hij nog kleiner moet of toch een tikie groter.

suc6 :thumleft:


vr aug 22, 2008 7:08 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: