Auteur |
Bericht |
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
Re: sproeiermaten topic!
uuuh nu 108 maar ga hem morge of overmorge goed afstellen hij krijgt nu iets te veel denk
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
ma jan 26, 2009 9:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 29, 2008 10:13 am Berichten: 37 Woonplaats: Kerkwerve
|
maar geen 19mm toch, ik heb geen eens powerfilter er zit al op 110, met 17 mm, maar ja die is niet goed, maar met 92 is het helemaal geen donder. dan zou het verschil met ori ontgrenst ook niet groot zijn, 84 red.
waarom iig ori demper??
|
ma jan 26, 2009 9:27 pm |
|
|
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
jah orginele luchtfilter ontgrenzen vraagt een grotere sproeier!! dan een powerfilter!! en originele demper omdat ik het mooier vond!!
|
ma jan 26, 2009 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
|
oke, das opzich vaag, maar goed, idd de origi demper is mooier, alleen die heb ik btje verneukt, erg roestig enzo en gaan de prestaties daar niet wat van achteruit?
|
ma jan 26, 2009 9:43 pm |
|
|
wout
ApriliaForum Member
|
neej helemaal niks en is de jouwe dan zwar cker??
|
ma jan 26, 2009 9:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
|
zwar? zwart? ik heb een carbon demper ook leuk, alleen btje herrie, btje veel, blijft lagge.... tot de politie komt
|
ma jan 26, 2009 9:58 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
keepernielsh schreef: trekken is toch veel fijner, hij moet lkkr acceleren, zolang ie niet helemaal de toerenteller uitloopt gaat het wel. ff over mijne, ik heb al wat zitte lezen, maar ik kan het niet begrijpe. Ik heb:
Aprilia RS50 My 07, hij is van 2008 maargoed. Ori cil 17,5 mm carb Ontgrenst luchtfilter Gianelli uitlaat
Ben samen met de brommerhandelaar en mn vader op zoek naar de beste afstelling. Ik snap niet dat er sommige zijn met een sproeier van rond de 90, want dan loopt ie bij mij niet lkkr. Maar goed, ik heb nu hoofdsproeier 110 en er is goed mee te rijden, maar onder de 7k toere geen trekkracht en daar dus iig de dip. Stationair loopt ie met erg veel toeren 3k en valt ie ook wel eens uit. Weinig rook ofzo en ook geen naverbranding bij gas geven, hij reageert ook lkkr direct boven de 7k. We denken dat hij beter gaat lopen met grotere stationairssproeier. De gasnaald staat nu trouwens op de beste stand. We zaten met de discussie of je de stationairssproeier ook moet vergroten bij het opvoeren, misschien rare vraag. Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb. doe luchtfilterbegrenzer er weer in, zonder is echt niet af te stellen!! en dan 90 a 92 dan heb je hetzelfde als ik had. ik had eerst ook me luchtfilterbegrenzer eruit gehaald met me giannelli, maar echt niet af te stellen dat ding!!
di jan 27, 2009 12:21 am |
Persoonlijk album
|
|
wout
ApriliaForum Member
|
keepernielsh schreef: zwar? zwart? ik heb een carbon demper ook leuk, alleen btje herrie, btje veel, blijft lagge.... tot de politie komt ooh jij heb t al een gia demper eronder
|
di jan 27, 2009 10:12 am |
Persoonlijk album
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
|
jaja een gia.
@RS666, dan lever je qua vermogen flink in, kan natuurlijk ook kiezen voor powerfilter, dan is ie wel aftestellen neem ik aan, maar met ontgrenst luchtfilter moet mogelijk zijn in mijn ogen, maar goed, t zal niet makkelijk zijn. brommerhandelaar zei ook al dat ik powerfilter moest nemen, dan zou het makkelijker afstellen zijn, maar ja die zuigt zoveel peuke aan. Nu heb ik ook dat de machine soms blijft lopen als ik gas los laat snap je, niet altijd dat is wel vaaag.
|
di jan 27, 2009 5:30 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
kwa vermogen maakt het geen fuck uit of je ontgrensd of "begrensd" filter rijd, ik had voor het geluid ook prop eruit gehaald, maar echt niet af te stellen. Toen schuimfilter gehaald, makkelijk af te stellen. en veeeel beter geluid dan met ontgrensd filter. en als je hem lekker inolied hoef je ook geen bang te zijn voor vuil in carb --> cilinder verhaal.
wo jan 28, 2009 12:07 am |
Persoonlijk album
|
|
slammers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm Berichten: 3012 Woonplaats: Wijk & Aalburg
|
Bij een vriend van mij krijgen we hem juist niet afgesteld mét luchtfilterbegrenzing. En zonder juist wel
wo jan 28, 2009 10:27 am |
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
|
Dat is dus per brommer verschillend, maar bij de brommerzaak zeiden ze dat met powerfilter het makkelijkst gaat, op zich hoeft dat niet uit te maken, maar goed probere is het enige en dan weet je het.
|
wo jan 28, 2009 11:03 am |
|
|
Dutchy_01
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 23, 2007 8:26 pm Berichten: 196 Woonplaats: Alkmaar
|
keepernielsh schreef: Nu heb ik ook dat de machine soms blijft lopen als ik gas los laat snap je, niet altijd dat is wel vaaag. Wat bedoel je precies met ''machine blijft soms lopen als ik gas los laat''? .
|
wo jan 28, 2009 7:25 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
|
hoog stationair of gas blijft hangen schat ik, denk het eerste, maar klinkt als te kleine sproeier dan, en anders kan het ook nog valse lucht zijn maar dat zal wel niet.
wo jan 28, 2009 7:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
keepernielsh
ApriliaForum Member
|
had eerst last van valse lucht, maar dat was nu uit de wereld, zat scheurtje in slang, maar goed. Ik bedoel hij loopt idd heel hoog stationair dan en als ik gas geeft blijft hij zeg maar hangen, gas los zelfde toeren of hij accelereert zelfs nog zonder gas tegeven. Nb als ik dan gas geef met gas hendel accelereert hij nog wel, je hebt ook gewoon tegendruk op gashendel dus daar ligt het niet aan Ben nu trouwens aan proberen af te stellen met prop erin.
|
wo jan 28, 2009 8:48 pm |
|
|
|