Auteur |
Bericht |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
 Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
ewoudve schreef: rieju-rrx schreef: Je vroeg: Wat is "aardig hoogtoerig". Je hebt niks gevraagd over de powerband. Maar nu je er naar vraagt. De powerband is het gebied waar een 2-takt uitlaat zijn meeste vermogensafgifte heeft. Dat verschilt per uitlaat. Bij de ene begint hij lekker onderin te trekken (6000-7000 toeren) en de ander pas laat (7500-8500). Dit verschilt dus per uitlaat. Maar een uitlaat moet ook bij de cilinder passen. Want als je een dikke cilinder koopt met een frut uitlaatje die onderin wil presteren knijpt je die cilinder gruwelijk af en kan hij geen optimaal vermogen afgeven. Snap je, ongeveer? kerel, hij bedoelt hoe hoogtoerig die 80cc jollymoto uitlaat is en dus niet wat aardig hoogtoerig betekent  haha jij snapt het  maar moeilijk denken is ook een vak rieju-rrx
vr jun 08, 2012 9:39 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
rieju-rrx schreef: Je vroeg: Wat is "aardig hoogtoerig". Je hebt niks gevraagd over de powerband. Maar nu je er naar vraagt. De powerband is het gebied waar een 2-takt uitlaat zijn meeste vermogensafgifte heeft. Dat verschilt per uitlaat. Bij de ene begint hij lekker onderin te trekken (6000-7000 toeren) en de ander pas laat (7500-8500). Dit verschilt dus per uitlaat. Maar een uitlaat moet ook bij de cilinder passen. Want als je een dikke cilinder koopt met een frut uitlaatje die onderin wil presteren knijpt je die cilinder gruwelijk af en kan hij geen optimaal vermogen afgeven. Snap je, ongeveer? lol , jij gaat mij de 2 takt principe uitleggen en wat de verschillen zijn. ik zal je verklappen dat je het mij niet hoeft te leren en daarbij dat dit de standaard info is over een 2 takt wat iedereen al wel kan weten maar goed , heb nog steeds geen antwoord op wat de powerband is.
vr jun 08, 2012 9:43 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Powerband is 8500/9000 - 14000. Dit noem ik wel "aardig hoogtoerig" 
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
vr jun 08, 2012 9:49 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Buschpresident schreef: Powerband is 8500/9000 - 14000. Dit noem ik wel "aardig hoogtoerig"  dat is vrij hoog en gaat totaal niet rijden , mk pro race op standaard set up was ook al zwaar klote en ligt ongeveer de dezelde gebied.
vr jun 08, 2012 9:52 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Inderdaad en daarom moet hij dus geen jolly moto 50 kopen. Denk dat het nu genoeg gezegd is, hij moet een V6 of een Mk Rk nemen 
|
vr jun 08, 2012 9:58 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Apriliaaah schreef: andere uitlaat, bijvoorbeeld leovince v6 of metrakit rk. die hebben onderin meer trekkracht. grotere carburateur scheelt ook met optrekken dat was 2 pagina's terug ook vastgesteld dacht ik :')
za jun 09, 2012 12:35 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Euwh. Wacht ik dacht dat de TS die vraag stelde. En je hoeft niet in een keer zo te gaan doen hoor. Pietkut.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
za jun 09, 2012 1:12 am |
Persoonlijk album
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
waarom de fuck heb ik op meezelf gereageerd? ik was echt niet goed gister 
za jun 09, 2012 12:12 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Ja wtf haha  dacht dat je het tegen mij had 
|
za jun 09, 2012 12:40 pm |
|
 |
Arnoldinho14
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 28, 2011 9:04 pm Berichten: 172 Woonplaats: Theike
|
Ja ik heb idd een andere uitlaat nodig. In de vakantie laat ik mijn standaard cilinder tunen bij TB tuning in Best en daarop een custom uitlaat aanpassen (zoiets als een r2) met miss 2 dempers. Kben ook van mn achterkap 1 rond geheel aant maken dus zou alles mooi uitkomen. Voor het probleem met een race uitlaat dat hij pas bij hoge toeren echt op kracht komt, heb ik een advies gekregen om een digitale ontsteking te kopen. Is dat echt goed en is daarmee het probleem weg?
P.S. kijk aub naar mijn aangeboden uitlaten, kmoet er echt vanaf en de prijs is al fucking LAAG!!! Miss iemand interesse in een standaard ontsteking als ik de digitale aan zou schaffen? Mn brommer heeft pas 2500km en is uit 2011 dus conditie is sws goed.
|
za jun 09, 2012 9:45 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Wat bedoel je precies met digitaal? Met verstelbare curve ofzo? Is nergens voor nodig. Standaard ontsteking is meer dan prima jiba. Je moet niet te moeilijk denken. Een fatsoenlijker laagtoerige pijp eronder knallen.
|
zo jun 10, 2012 5:21 am |
Persoonlijk album
|
 |
Arnoldinho14
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 28, 2011 9:04 pm Berichten: 172 Woonplaats: Theike
|
rieju-rrx schreef: Wat bedoel je precies met digitaal? Met verstelbare curve ofzo? Is nergens voor nodig. Standaard ontsteking is meer dan prima jiba. Je moet niet te moeilijk denken. Een fatsoenlijker laagtoerige pijp eronder knallen. Ja met verstelbare curve. Hiermee zou die al vanaf het begin voluit trekken.
|
zo jun 10, 2012 1:48 pm |
|
 |
GBJV
ApriliaForum Member
|
EEEEyyy boyss, zelf heb ik Aprilia RS 50 '07,,, met een Giannelli uitlaat voor rs en een giannelli conti voor een senda Ik heb precies in dezelfde situatie gezeten met de Gia..... Afstellen wil gewoon niet, in mijn geval. Daarom na lang nadenken toch even aan een Aprilia dealer gegaan, en die kon mij vertellen dat bij de luchtbox een plastic dop zit. Deze dop haal je eruit, en het afstellen zal VEEEEEL GEMAKKELIJKER gaan. Wel een beetje donkerder zuiggeluid maar geen knorfilter Maar even over die toeren idd, 7000-8000 bam trekt iedereeen eruit en trekt hard door tot 95 km/u en loopt verder naar 100+++++ onderin bijna geen power met verhouding 13-53 en afgezien mijn moeder er niet blij mee was... en mijn tandwielen / ketting versleten f'ckt op snel/geknapt,, heb ik em wat afgevoerd. Tandwiel 12-53 erop en niet vooruit te branden. De gianelli weer uitboren met boorke 16mm en gaat mooi door tot rond 82 km/u uitloop 90, Sproeier 106 zonder plastic dop in doos en de rest standaard. Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. (En oja, veel succes  )
|
za jul 14, 2012 4:12 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
7000-8000 iedereen eruit?
Kom maar langs, zal je wel even laten zien dat je brommertje drie keer niks is.
za jul 14, 2012 4:16 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
|
Jelmer hou nou is op man. Je brommer rijd niet eens. Die jongen is blij dat hij brommer rijd. En enthousiast. Maar knul die knop in je luchtfilter scheelt niet zodanig veel hoor. :)
|
za jul 14, 2012 5:06 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|