HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 03, 2025 1:25 am




Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN 
Auteur Bericht
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Buschpresident schreef:
Ik raad je een v6 sterk af, maakt op een MY een pokkeherrie en is nog lelijk ook. Bovendien is 17,5 carb prima (wat je al hebt dus)

Metrakit RK kun je wel overwegen, maar ik zou gewoon je gianelli houden.


Wat is dit nou weer voor nutteloze opmerking. Hij wil vermogenswinst onderin. Dan doet het er niet toe of hij nou "lelijk" is en een pokkeherrie maakt. Dan hang je er een andere demper onder. En bij een MY zie je toch amper de uitlaat dus ik zie niet in waarom je dit zou zeggen. Als hij iets meer onderin wil moet hij of voor een standaard ontgrensde pijp gaan of een LeoV6. Het zij zo.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


ma jun 04, 2012 6:54 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Buschpresident
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm
Berichten: 1045
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Arnoldinho14 schreef:
Buschpresident schreef:
Ik raad je een v6 sterk af, maakt op een MY een pokkeherrie en is nog lelijk ook. Bovendien is 17,5 carb prima (wat je al hebt dus)


Heb jij ook een giannelli op je rs?? zo ja, was dat ook zo bij jou?


Heb er een keer mee gereden ja, en ik had het toen ook ja. 't is gewoon een redelijk hoogtoerige uitlaat, als je dat niet fijn vind rijden had je van tevoren wat meer research moeten doen ;)

rieju-rrx schreef:
Buschpresident schreef:
Ik raad je een v6 sterk af, maakt op een MY een pokkeherrie en is nog lelijk ook. Bovendien is 17,5 carb prima (wat je al hebt dus)

Metrakit RK kun je wel overwegen, maar ik zou gewoon je gianelli houden.


Wat is dit nou weer voor nutteloze opmerking. Hij wil vermogenswinst onderin. Dan doet het er niet toe of hij nou "lelijk" is en een pokkeherrie maakt. Dan hang je er een andere demper onder. En bij een MY zie je toch amper de uitlaat dus ik zie niet in waarom je dit zou zeggen. Als hij iets meer onderin wil moet hij of voor een standaard ontgrensde pijp gaan of een LeoV6. Het zij zo.


Is geen nutteloze reactie, hij staat voor een dilemma en ik probeer hem te helpen en advies te geven uit eigen ervaringen. Ik had het idd over de demper die naar mijn mening erg lelijk is en uitsteekt, deze kan je inderdaad gewoon vervangen voor de originele demper :thumleft: Geluid blijft wel gewoon lelijk, het kettingzaag geluidje komt namelijk uit de expansie.
Alsnog raad ik je een Metrakit RK aan, vergelijkbaar met de v6 alleen een mooier geluid en een mooiere demper :thumright:

_________________
Aprilia Rs 50 '06
Aprilia Rs 50 '07
Aprilia Rs 125 '11


ma jun 04, 2012 4:01 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Nee, het kettingzaag geluidje komt niet uit de expansie, het komt door de materiaalkeuze en dikte.

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


ma jun 04, 2012 4:09 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Buschpresident schreef:
Arnoldinho14 schreef:
Buschpresident schreef:
Ik raad je een v6 sterk af, maakt op een MY een pokkeherrie en is nog lelijk ook. Bovendien is 17,5 carb prima (wat je al hebt dus)


Heb jij ook een giannelli op je rs?? zo ja, was dat ook zo bij jou?


Heb er een keer mee gereden ja, en ik had het toen ook ja. 't is gewoon een redelijk hoogtoerige uitlaat, als je dat niet fijn vind rijden had je van tevoren wat meer research moeten doen ;)

rieju-rrx schreef:
Buschpresident schreef:
Ik raad je een v6 sterk af, maakt op een MY een pokkeherrie en is nog lelijk ook. Bovendien is 17,5 carb prima (wat je al hebt dus)

Metrakit RK kun je wel overwegen, maar ik zou gewoon je gianelli houden.


Wat is dit nou weer voor nutteloze opmerking. Hij wil vermogenswinst onderin. Dan doet het er niet toe of hij nou "lelijk" is en een pokkeherrie maakt. Dan hang je er een andere demper onder. En bij een MY zie je toch amper de uitlaat dus ik zie niet in waarom je dit zou zeggen. Als hij iets meer onderin wil moet hij of voor een standaard ontgrensde pijp gaan of een LeoV6. Het zij zo.


Is geen nutteloze reactie, hij staat voor een dilemma en ik probeer hem te helpen en advies te geven uit eigen ervaringen. Ik had het idd over de demper die naar mijn mening erg lelijk is en uitsteekt, deze kan je inderdaad gewoon vervangen voor de originele demper :thumleft: Geluid blijft wel gewoon lelijk, het kettingzaag geluidje komt namelijk uit de expansie.
Alsnog raad ik je een Metrakit RK aan, vergelijkbaar met de v6 alleen een mooier geluid en een mooiere demper :thumright:


Je kunt wel wijs doen over geluid en lelijkheid van die V6 maar dat is toch persoonlijk. RK voldoet ook op snellere cilinders, daar ben ik wel met je eens dat de RK een chiller uitlaatje is dan de V6. V6 knijpt op dikke cilinder eerder.

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma jun 04, 2012 4:12 pm
Profiel
Buschpresident
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm
Berichten: 1045
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
JB1 schreef:
Nee, het kettingzaag geluidje komt niet uit de expansie, het komt door de materiaalkeuze en dikte.


Ja dat bedoel ik, maar je kan het dus niet veranderen met een andere demper dat was m'n punt ;)

Apriliaaah schreef:
Je kunt wel wijs doen over geluid en lelijkheid van die V6 maar dat is toch persoonlijk. RK voldoet ook op snellere cilinders, daar ben ik wel met je eens dat de RK een chiller uitlaatje is dan de V6. V6 knijpt op dikke cilinder eerder.


Natuurlijk is het persoonlijk, wil het hem alleen wel duidelijk maken aangezien die schijnbaar ook niet genoeg research heeft gedaan voordat 'ie die Gianelli heeft gekocht. Zelf zou ik zelfs die gianelli gewoon houden, ik vond het een leuk uitlaatje :^^:

_________________
Aprilia Rs 50 '06
Aprilia Rs 50 '07
Aprilia Rs 125 '11


ma jun 04, 2012 4:30 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Buschpresident schreef:
JB1 schreef:
Nee, het kettingzaag geluidje komt niet uit de expansie, het komt door de materiaalkeuze en dikte.


Ja dat bedoel ik, maar je kan het dus niet veranderen met een andere demper dat was m'n punt ;)

Apriliaaah schreef:
Je kunt wel wijs doen over geluid en lelijkheid van die V6 maar dat is toch persoonlijk. RK voldoet ook op snellere cilinders, daar ben ik wel met je eens dat de RK een chiller uitlaatje is dan de V6. V6 knijpt op dikke cilinder eerder.


Natuurlijk is het persoonlijk, wil het hem alleen wel duidelijk maken aangezien die schijnbaar ook niet genoeg research heeft gedaan voordat 'ie die Gianelli heeft gekocht. Zelf zou ik zelfs die gianelli gewoon houden, ik vond het een leuk uitlaatje :^^:


Mah een hoogtoerige uitlaat op standaard cilinder rijdt gewoon kut. De uitlaat wilt wel verder alleen cilinder niet meer, dat is echt ruk!

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma jun 04, 2012 4:48 pm
Profiel
Arnoldinho14
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 28, 2011 9:04 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Theike
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Bedankt jongens en dat voor alle opmerkingen, nutteloos of niet.
Kheb wel eerst gekeken en heb vaak gelezen dat een giannelli beter is dan de v6 en op hogere snelheden beter rijdt,
alleen had niks gehoord van dat hij op lage toeren niet zo goed trekt.
Maar ja het zei zo..kstel hem zo goed mogelijk af en klaar.
Vanaf zn 2 vind ik hem wel prima rijden alleen jammer van het beginstukje.


ma jun 04, 2012 5:52 pm
Profiel
Arnoldinho14
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 28, 2011 9:04 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Theike
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
hoe zit dat meet een jolly moto 50cc carbon?
Barry heeft die te koop staan.
kan er vrijwel weinig over vinden, heb wel gehoord dat tie goed zijn maar zou ik daarmee het zelfde probleem hebben?


di jun 05, 2012 6:15 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
goede uitlaat alleen die is ook hoogtoerig, misschien nog wel hoogtoeriger dan je nu hebt :D:

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


di jun 05, 2012 6:40 pm
Profiel
Buschpresident
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm
Berichten: 1045
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Apriliaaah schreef:
goede uitlaat alleen die is ook hoogtoerig, misschien nog wel hoogtoeriger dan je nu hebt :D:


dat dus :D:
Heb zelf de 80cc versie, is ook aardig hoogtoerig.

_________________
Aprilia Rs 50 '06
Aprilia Rs 50 '07
Aprilia Rs 125 '11


do jun 07, 2012 4:03 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm
Berichten: 1644
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Buschpresident schreef:
Apriliaaah schreef:
goede uitlaat alleen die is ook hoogtoerig, misschien nog wel hoogtoeriger dan je nu hebt :D:


dat dus :D:
Heb zelf de 80cc versie, is ook aardig hoogtoerig.


wat is "aardig hoogtoerig"?

_________________
No fear schreef:
Je hebt 2 type motorrijders.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!


do jun 07, 2012 6:55 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Dat die uitlaat pas bij hogere toeren vermogen heeft. En aangezien je dat nu hebt met een uitlaat die nog iets eerder bij zijn toeren is zul je dus helemaal geen vermogen hebben onderin.
Advies: koop een leov6 het rijdt heerlijk.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


vr jun 08, 2012 8:31 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
NakedRS50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm
Berichten: 1644
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
rieju-rrx schreef:
Dat die uitlaat pas bij hogere toeren vermogen heeft. En aangezien je dat nu hebt met een uitlaat die nog iets eerder bij zijn toeren is zul je dus helemaal geen vermogen hebben onderin.
Advies: koop een leov6 het rijdt heerlijk.


met mijn vraag vroeg ik wat de powerband is.

_________________
No fear schreef:
Je hebt 2 type motorrijders.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!


vr jun 08, 2012 6:42 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
Je vroeg: Wat is "aardig hoogtoerig". Je hebt niks gevraagd over de powerband. Maar nu je er naar vraagt. De powerband is het gebied waar een 2-takt uitlaat zijn meeste vermogensafgifte heeft. Dat verschilt per uitlaat. Bij de ene begint hij lekker onderin te trekken (6000-7000 toeren) en de ander pas laat (7500-8500). Dit verschilt dus per uitlaat. Maar een uitlaat moet ook bij de cilinder passen. Want als je een dikke cilinder koopt met een frut uitlaatje die onderin wil presteren knijpt je die cilinder gruwelijk af en kan hij geen optimaal vermogen afgeven. Snap je, ongeveer?

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


vr jun 08, 2012 8:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ewoudve
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 5:01 pm
Berichten: 40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS MY MET GIANNELLI AFSTELLEN
rieju-rrx schreef:
Je vroeg: Wat is "aardig hoogtoerig". Je hebt niks gevraagd over de powerband. Maar nu je er naar vraagt. De powerband is het gebied waar een 2-takt uitlaat zijn meeste vermogensafgifte heeft. Dat verschilt per uitlaat. Bij de ene begint hij lekker onderin te trekken (6000-7000 toeren) en de ander pas laat (7500-8500). Dit verschilt dus per uitlaat. Maar een uitlaat moet ook bij de cilinder passen. Want als je een dikke cilinder koopt met een frut uitlaatje die onderin wil presteren knijpt je die cilinder gruwelijk af en kan hij geen optimaal vermogen afgeven. Snap je, ongeveer?


kerel, hij bedoelt hoe hoogtoerig die 80cc jollymoto uitlaat is en dus niet wat aardig hoogtoerig betekent ;)

_________________
schreef:
Verstandig is : de helft maar geloven van alles wat er tegen je wordt gezegd.
Wijs is : weten welke helft je moet geloven.


vr jun 08, 2012 8:12 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: