Auteur |
Bericht |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
 Re: Hpi binnenrotor niet af te stellen.
3.2mm is voor 39mm slag he, deze sjaak rijdt met een 44mm slag.

|
ma aug 22, 2011 4:30 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
neemt niet weg dat hij gewoon ns wat meer verantwoordelijkheid moet nemen voor zn eigen gepruts..

|
ma aug 22, 2011 4:32 pm |
|
 |
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Hoeveel mm had het moeten zijn op een 44mm slag dan?
ma aug 22, 2011 4:33 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
eeeeeh, geen idee zo uit mn hoofd, geen zin zin om uit te rekenen. weet dat ik op mijn TP de boel heb zit omrekenen :|

|
ma aug 22, 2011 4:39 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
ik heb met 44 slag gewoon rond de 4.5 gehad en geen problemen gehad met 70cc evo dus normaale slag ook op 4.5 ook geen problemen gehad
lange slag kan over het algemeen wel vroeger
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma aug 22, 2011 4:40 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Ik reed trouwens altijd met een b10 (eg, egv) in mn TP. 9 durfde ik niet aan. Moest ook altijd met euro 98 rijden.. 95 ging ie detoneren.

|
ma aug 22, 2011 4:43 pm |
|
 |
bladet
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: bladet schreef: krukas draai ik eerst iets naar rechts, en dan begin ik met de micrometer 3.2slagen gedraaid(4 is wel erg veel). nu staat die dus op 3.2mm. en dan reed ik ff. en nu heb ik een gat in me zuiger.compressie was in een keer weg. fijn advies hier,, kan iemand me een zuigertje sponseren, of tegen een leuke prijs? beter gezegt je hebt je ontsteking wss dik op 5.9 staan ofzo weet jij wel hoe gevoelig dat is? en geef ons nou niet de schuld, want als je het op 4.8 had gezet kon er nog niks met je zuiger gebeuren met de juiste squish dus allemaal slapo geouwehoer maar je zal zelf wel een fout heben gemaakt lees is goed jonge. ik weet echt wel hoe ik mijn hpi moet afstellen !
|
ma aug 22, 2011 4:59 pm |
|
 |
bladet
ApriliaForum Member
|
ik had me ontsteking 100% op 3.2mm voor ontsteking staan. !!
maar het gaat nu om het probleem een nieuwe zuiger. maar 100 euro voor een nieuwe ?
Laatst bijgewerkt door bladet op ma aug 22, 2011 5:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma aug 22, 2011 5:00 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
bladet schreef: team-rs schreef: bladet schreef: krukas draai ik eerst iets naar rechts, en dan begin ik met de micrometer 3.2slagen gedraaid(4 is wel erg veel). nu staat die dus op 3.2mm. en dan reed ik ff. en nu heb ik een gat in me zuiger.compressie was in een keer weg. fijn advies hier,, kan iemand me een zuigertje sponseren, of tegen een leuke prijs? beter gezegt je hebt je ontsteking wss dik op 5.9 staan ofzo weet jij wel hoe gevoelig dat is? en geef ons nou niet de schuld, want als je het op 4.8 had gezet kon er nog niks met je zuiger gebeuren met de juiste squish dus allemaal slapo geouwehoer maar je zal zelf wel een fout heben gemaakt lees is goed jonge. ik weet echt wel hoe ik mijn hpi moet afstellen ! nee helemaal niet ruker  ga het eerst maar eens goed leren als je hem zelf al iets naar rechts draaid en daarna pas met je micrometer gaat draaien staat hij dus veeeelllls te vroeg dumbass
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma aug 22, 2011 5:01 pm |
|
 |
bladet
ApriliaForum Member
|
micrometer in je bougie gat, zorgen dat het pennetje los is. je zuiger in bdp zetten pennetje vastdraaien met schroevendraaier. dan draai je de micrometer 3.2 slagen en dan staat die op 3.2 mm voor ontsteking en dan de 2 streepjes overeen laten komen bij je stator en vliegwiel. dus ik weet niet wat jij lult (zuiger er tegen aan zetten en checken of die nog goed staat)
|
ma aug 22, 2011 5:04 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
kijk je eigen quote dan is terug  en 3.2 is soieso achterlijk laat, maar dan had er nog niets kunnen gebeuren met je zuiger  ga leker door iemand laten doen met ervaring, aangezien dit al je 2e cilinder is en je hebt hem alweer gaar
|
ma aug 22, 2011 5:05 pm |
|
 |
bladet
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: kijk je eigen quote dan is terug  en 3.2 is soieso achterlijk laat, maar dan had er nog niets kunnen gebeuren met je zuiger  ga leker door iemand laten doen met ervaring, aangezien dit al je 2e cilinder is en je hebt hem alweer gaar cilinder is helemaal niet gaar de zuiger is stuk omdat jullie achterlijk advies geven
|
ma aug 22, 2011 5:21 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
bladet schreef: team-rs schreef: kijk je eigen quote dan is terug  en 3.2 is soieso achterlijk laat, maar dan had er nog niets kunnen gebeuren met je zuiger  ga leker door iemand laten doen met ervaring, aangezien dit al je 2e cilinder is en je hebt hem alweer gaar cilinder is helemaal niet gaar de zuiger is stuk omdat jullie achterlijk advies geven nee omdat je zelf een achterlijke tyfus mongol bent die niet eens een hpi kan afstellen tieft leker een tering eind op joh vervelende tering rieju rijder als ik al 6 bloken op 4.7 heben gehad en er draaid niets kapot, zal het niet aan ons advies heben geleegen dat er weer wat vrot is bij jou met welke uitlaat heb je hem deze keer gestart?
|
ma aug 22, 2011 5:24 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
bladet schreef: team-rs schreef: kijk je eigen quote dan is terug  en 3.2 is soieso achterlijk laat, maar dan had er nog niets kunnen gebeuren met je zuiger  ga leker door iemand laten doen met ervaring, aangezien dit al je 2e cilinder is en je hebt hem alweer gaar cilinder is helemaal niet gaar de zuiger is stuk omdat jullie achterlijk advies geven straal een eind op vent, als je zelf niet kan sleutelen moet je het maar laten doen, incompetente gladiool

|
ma aug 22, 2011 5:33 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
bladet schreef: team-rs schreef: kijk je eigen quote dan is terug  en 3.2 is soieso achterlijk laat, maar dan had er nog niets kunnen gebeuren met je zuiger  ga leker door iemand laten doen met ervaring, aangezien dit al je 2e cilinder is en je hebt hem alweer gaar cilinder is helemaal niet gaar de zuiger is stuk omdat jullie achterlijk advies geven Eerlijk waar wegwezen pannenkoek, hoeveel ervaring heb je met dit spul op mij? Hoeveel op Keiji? Hoeveel op Wallie? Hoeveel op Jan? Hoeveel op Peter? Wij rijden en reden allemaal nog vroeger dan jij met je '3.2', niets aan het handje. Met een langere slag mag hij alleen maar nog vroeger staan. Dan kom je hier beweren dat wij hier achterlijk advies geven omdat jij niet de capaciteiten hebt om de simpelste ontsteking op de markt op de aangegeven streepjes vast te schroeven? Ik ben helemaal klaar met jou pannenkoek zoek je advies ergens anders.
ma aug 22, 2011 6:55 pm |
|
 |
|