|
Rs start nog steeds niet?!?!?!?
Auteur |
Bericht |
gmdk
ApriliaForum Member
|
Re: Rs start nog steeds niet?!?!?!?
Itakura schreef: alsjeblieft
voor je deze delen ergens koopt, eerst ff de grondplaat van de ontsteking schoonmaken en opnieuw bevestigen...
grondplaat is de schijf waar je ontsteking aan vast zit, zit aan de linker kant achter de ronde deksel op je blok... LET OP!!! als je je grondplaat los maakt, moet je wel zorgen dat je em later precies weer op dezelfde manier vast zet.. (je kan em schuiven als de schroefjes er los in zitten) anders mag je em weer los trekken om hem goed te zetten... en als je niet weet hoe kan dat een aardig **kwalitatief uitermate teleurstellend** probleem zijn... Dan denk ik dat ik inderdaad een **kwalitatief uitermate teleurstellend** probleem ga krijgen, want heb dat nog nooit gedaan.
|
do okt 02, 2008 10:08 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
van ducati heb je 2 soorten grondplaten, 1 met sleufgaten en 1 die er maar op 1 manier op kan. moet je ffe kijken welke jij hebt. maar ik zou dat als laatste controleren. zoek het eerst eens in de makkelijkere dingen. zoals de massa van je cdi/bobine, kabelbreuken.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
do okt 02, 2008 11:05 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
BKD schreef: van ducati heb je 2 soorten grondplaten, 1 met sleufgaten en 1 die er maar op 1 manier op kan. moet je ffe kijken welke jij hebt. maar ik zou dat als laatste controleren. zoek het eerst eens in de makkelijkere dingen. zoals de massa van je cdi/bobine, kabelbreuken. Maar hoe kan ik controleren of de massa van mijn cdi/bobine goed is? En misschien stomme vraag, maar cdi/bobine is toch hetzelfde zwarte kastje?
|
vr okt 03, 2008 5:58 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Citaat: Maar hoe kan ik controleren of de massa van mijn cdi/bobine goed is?
erg simpel, er loopt 1 draadje (volgens mij groen) van je cdi naar je frame toe... als je dat draadje los maakt van je frame en je krast wat op het metaal zodat hij goed contact kan maken (dus gewoon de verf weg zodat je het metaal kan zien) en dan het draadje weer stevig vastmaken aan het frame met een gekarteld plaatje ertussen Citaat: En misschien stomme vraag, maar cdi/bobine is toch hetzelfde zwarte kastje? klopt het kstje waar je bougiekabel naartoe gaat
vr okt 03, 2008 7:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
als je zeker wil zijn dat de massa goed is, trek je een kabel van je carter naar dat groene kabeltje van je CDI/Bobine. dan is het helemaal goed
_________________ BKD 70cc sprinter
|
vr okt 03, 2008 7:38 pm |
|
|
Stirboss
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 26, 2008 8:34 pm Berichten: 36 Woonplaats: Heemskerk
|
Bougie kabel al aangedraaid enzo? Bougie dop vervangen? voordat je geld uitgaat geven aan een nieuwe cdi eerst de makkelijke (lees: goedkope) dingen testen
_________________ Loud pipes, save lifes.
|
vr okt 03, 2008 9:51 pm |
|
|
gmdk
ApriliaForum Member
|
Hij Start Weerrrr!!! Maar vraag me niet hoe Bedankt voor de reacties allemaal Kan dichtt
|
za okt 04, 2008 12:33 am |
|
|
justin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 29, 2007 3:10 pm Berichten: 152 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: arnemuiden
|
hij trekt valse lucht dan start die alleen met shoke als die koud is en als die warm is bijna helemaal niet. Dan moet je een kijken naar het rubbertje van je spruitstuk,misschien dat daar een scheur in zit door de klem voor het verwissellen van sproeier. ff een nieuwtje bestelle als dat het is!
_________________ DERBI GPR PESEK
|
zo okt 19, 2008 12:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
|