Auteur |
Bericht |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
Re: trillingen in blok
Ari schreef: af1special schreef: op je krukas zit een tandwiel, op dat tandwiel zitten 2 stipjes ingegraveerd. Op je balansastandwiel zit een stipje gegraveerd. Om de balansas op tijd te zetten, moet dat ene stipje tussen de 2 andere stipjes vallen. Heb je dat gecheckt? waar zitten die stipjes precies, en hoe kan je erbij komen?? want die van mij trilt ook beetje Als je blok nooit los is geweest kan er niks gebeuren natuurlijk he, t is onmogelijk dat die verschuift.
|
wo sep 24, 2008 8:06 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
maar me blok is wel los geweest, zit een sterkere krukas erin met wpoorter erop
wo sep 24, 2008 8:08 pm |
|
|
Stirboss
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 26, 2008 8:34 pm Berichten: 36 Woonplaats: Heemskerk
|
Koppelingsdeksel losmaken en waarschijnlijk koppelingshuis los maken want je kan die stipjes op de tandwielen net niet zien.
_________________ Loud pipes, save lifes.
|
wo sep 24, 2008 10:33 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
dus moet me kvs en blokolie eruitlaten lopen? en koppelingshuis, is dat moeilijk om af te halen en weet om op te zetten?
wo sep 24, 2008 10:37 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
als je niet eens weet of je kvs en blokolie eruit moeten, laat je koppelingshuis dan maar vast zitten.
kvs kan blijven zitten, blokolie moet er wel uit wil je het kunnen zien. dan schroef je je koppelingsdeksel eraf. En dan zie je je koppelingshuis zitten.
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
wo sep 24, 2008 10:48 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
dankje, dan ga k vrijdag mee aan de slag zodat k uiterlijk maandag weer kan rijden
is er nog iets meer dat k moet weten??
wo sep 24, 2008 10:57 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
af1special schreef: als je niet eens weet of je kvs en blokolie eruit moeten, laat je koppelingshuis dan maar vast zitten.
kvs kan blijven zitten, blokolie moet er wel uit wil je het kunnen zien. dan schroef je je koppelingsdeksel eraf. En dan zie je je koppelingshuis zitten. huh hoe wil je je koppelings deksel eraf halen zonder dat koelvloeistof eruit gaat? want die zit in de carter deksel via een kanaal.
|
do sep 25, 2008 12:14 am |
|
|
Stirboss
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 26, 2008 8:34 pm Berichten: 36 Woonplaats: Heemskerk
|
rain man schreef: af1special schreef: als je niet eens weet of je kvs en blokolie eruit moeten, laat je koppelingshuis dan maar vast zitten.
kvs kan blijven zitten, blokolie moet er wel uit wil je het kunnen zien. dan schroef je je koppelingsdeksel eraf. En dan zie je je koppelingshuis zitten. huh hoe wil je je koppelings deksel eraf halen zonder dat koelvloeistof eruit gaat? want die zit in de carter deksel via een kanaal. idd, je kvs moet er ook uit. Je kan de koppeling laten zitten. maar dan moet je de tanden gaan tellen op de tandwielen en zo kijken of de puntjes op de tandwielen in elkaar vallen.
_________________ Loud pipes, save lifes.
|
do sep 25, 2008 8:43 am |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
oke, nu heb ik mijn oude type derbi blok open liggen, maar hoe moet dat bij dit blok?? op het tandwiel van de krukas heb ik een steepje gevonen, maar verder kan ik niets ontdekken
|
do sep 25, 2008 10:06 am |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
weet je zeker dat die wel een balans as heeft...
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do sep 25, 2008 12:45 pm |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
uh jah dat d8 ik wel.
Ik heb op bijde tandwielen een streepje gevonden, moeten die naar elkaar toe wijzen of bijde in de zelfde richting??
|
do sep 25, 2008 1:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
naar elkaar toe lijkt me meest logische.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do sep 25, 2008 1:19 pm |
|
|
dx11
ApriliaForum Member
|
oke, dan is mijn vraag beantwoord
|
do sep 25, 2008 1:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
cor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 10:14 pm Berichten: 20 Woonplaats: hoogeeveen
|
heb de balansas goed gezet(had eindelijk tijd) wat me nu opvalt is dat ik de achterwielas heen en weer kan bewegen(zijwaarts) hoord dit zo want ik vond dat hij de laatste tijd ook slecht schakelde(kan dat hiermee te maken hebben) zou zonde zijn om hem weer in mekaar te steken en dan tot de conclusie komen dat hij niet wil schakelen(hoe kan ik dat contoleren met alleen het koppelingshuis eraf) gaarne hulp.
|
vr nov 21, 2008 8:06 pm |
|
|
AdrenalinAddict
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 25, 2007 10:25 am Berichten: 66 Woonplaats: Hoogeveen
|
haha, ff update cor is mn pape, en hij heeft zn tel uitstaan dus kan m ook niet berijken atm.. nouwja, net alles weer eropgezet(behalve kappen) starten en lopen.. en hoe.. haha ff testrondje, was nog geen 1km van huis en schoop mn koppeling los(de bakel aan de hevel op t blok, er weer opgezet(niet helemaal tot het rondje erin omdat ie dan weer losschoot) en tjah,, niet starten, hij greep niet aan.. nu koppeling weer strakker gezet(in het blok) start nu wel goed, maar schakelen doet ie niet meer als ik gas geef en schakel wel een CKLUNK, maar meer niet.. wat kan het zijn dat ie zo slecht schakelt? of in dit geval helemaal niet meer.. btw, pa sms me ff terug of bel ff=]
_________________ Despair is an illusion of the mind.
Pain is an illusion of the senses.
|
do dec 18, 2008 6:15 pm |
|
|
|