Auteur |
Bericht |
TZRBart
ApriliaForum Member
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
rain man schreef:
afstellen bedoel ik de carberateur mee, de oliepomp zit origineel prima, kan je alleen de gas stand veranderen dmv de kabel.
Uhh, die staat perfect afgesteld, met mijn vader gedaan... Hij start als je de knop maar amper indrukt, bougie mooi bruin en trekt ook goed. En dat bedoelde ik ook, want mijn gaskabel was naar de klote dus heb ik er een andere op gezet...
_________________ Een 2 takt is pas goed als het doet wat het moet.
|
di apr 10, 2012 4:02 pm |
|
|
TZRBart
ApriliaForum Member
|
marien schreef: Lieve Bart, er bestaan van die nare dingen als slijtage. Gewoon elke keer met tanken een druppie olie erin en goan. Hij krijgt te veel olie, niet te weinig...
|
di apr 10, 2012 4:04 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
TZRBart schreef: marien schreef: Lieve Bart, er bestaan van die nare dingen als slijtage. Gewoon elke keer met tanken een druppie olie erin en goan. Hij krijgt te veel olie, niet te weinig... Ga nou maar gewoon niet facepalmen hier. Op zo goed als 85% van je reacties op BF kan wel een facepalm
di apr 10, 2012 4:05 pm |
|
|
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di apr 10, 2012 4:09 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Bart stout
di apr 10, 2012 4:10 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Had ie op BF ook al, het is gewoon een verrekte mongol die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt
di apr 10, 2012 4:11 pm |
|
|
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di apr 10, 2012 4:11 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
TZRBart schreef: marien schreef: Lieve Bart, er bestaan van die nare dingen als slijtage. Gewoon elke keer met tanken een druppie olie erin en goan. Hij krijgt te veel olie, niet te weinig... Hahahaha, je bent hier een halve dag en je zit nú al op een niveautje Alain, beste prestatie. Wat ik bedoel is: Oliepomp eraf, en bij het tanken een spreekwoordelijk drupje olie in de tank (voor elke liter benzine 1/50ste lite olie plus een beetje voor de zekerheid). Overigens: Deze man is gisteren met voorkennis opgestaan uit de dood, om mij bij te staan met het verwerken van jouw stupiditeit.
di apr 10, 2012 4:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRBart
ApriliaForum Member
|
marien schreef: TZRBart schreef: marien schreef: Lieve Bart, er bestaan van die nare dingen als slijtage. Gewoon elke keer met tanken een druppie olie erin en goan. Hij krijgt te veel olie, niet te weinig... Hahahaha, je bent hier een halve dag en je zit nú al op een niveautje Alain, beste prestatie. Wat ik bedoel is: Oliepomp eraf, en bij het tanken een spreekwoordelijk drupje olie in de tank (voor elke liter benzine 1/50ste lite olie plus een beetje voor de zekerheid). Overigens: Deze man is gisteren met voorkennis opgestaan uit de dood, om mij bij te staan met het verwerken van jouw stupiditeit. Hmm, dan begreep ik je niet. Ik laat hem maar gewoon zitten, ik heb er niet zo veel problemen mee dat hij iets te veel krijgt, nog altijd beter dan te weinig.
|
di apr 10, 2012 4:24 pm |
|
|
aprilia125
ApriliaForum Member
|
sr uit 2007 heeft toeren problemen
hallo allemaal, ik heb een aprilia sr street uit 2007. er zit een stage 6 PRO uitlaat en loopt 85 tot 90km per uur.Toen ik hem kocht liep hij wel goed maar als ik stil stond moest ik zowat gaan steppen om hem vooruit te krijgen. En hij maakte veel te veer overtoeren.
Ik was toen de rollers gaan vervangen voor 5gr rollers. Toen maakte hij geen overtoeren meer maar trok ook sloom op en toen had ik de 5gr rollers gemengt met de oude 4gr rollers. Daarna trok hij goed weg maar als ik bij de 40km in de buurt kom kakt hij helemaal in en als ik boven de 55km kom gaat hij weer als een speer.
Nu is mijn vraag wat kan ik eraan doen??
alvast bedankt!!!
|
di apr 10, 2012 6:23 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
|
Vario goed afstellen, er bestaat niet zoiets als zware rollen voor hoge tops of lichte rollen voor hard roppen. er is maar 1 goed setje rollen
di apr 10, 2012 6:25 pm |
|
|
aprilia125
ApriliaForum Member
|
en hoe stel je je vario dan af??
|
di apr 10, 2012 6:37 pm |
|
|
aprilia125
ApriliaForum Member
|
Er kwamen 3 3grams rollen en 3 4grams rollen in en toen maakte hij veel overtoeren en trok in het begin(stilstaand tot 5/10km) slecht op en daarna heel snel. Er zitten nu 3 4grams rollen in en 3 5grams rollen in en dan trekt hij goed tot 30km en dan kakt hij in en na de 55 km schiet hij er weer van door. zal ik dan gwn 6 4grams rollen erin doen??
die oude rollen waren ook wel aardig afgevlakt op sommige plekken
maar alvast bedankt voor je hulp!!
|
di apr 10, 2012 7:05 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
JB1 schreef: Vario goed afstellen, er bestaat niet zoiets als zware rollen voor hoge tops of lichte rollen voor hard roppen. er is maar 1 goed setje rollen Je kan er wel iets mee spelen, net als met de vertanding van een schakelbrommer, maar je moet het gewoon in het redelijke houden.
di apr 10, 2012 8:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
TZRBart
ApriliaForum Member
|
Misschien is dit wel een heel domme vraag van me, maar is het normaal dat je brommer als je hem een beetje op de choke zet harder loopt?
|
do apr 12, 2012 1:45 pm |
|
|
|