HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jan 06, 2025 1:21 am




Antwoord op onderwerp  [ 1735 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 116  Volgende
 Het 'afstellen' kleine vragen topic 
Auteur Bericht
joey2041
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 20, 2011 2:04 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
luchtschroef staat gewoon 1,5 en met 90 kwam er allemaal zwarte soort van olie uit me uitlaat en me bougie was nat en zeer zwart. Maar ik ga het nog een keer proberen met 90 en luchtschroef + gasnaald even verstellen :^^:


za jul 09, 2011 12:28 pm
Profiel
sombrero
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo mei 21, 2008 8:42 pm
Berichten: 27
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
hallo,
Ik heb een YAMAHA Tzr.
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een vastlopergehad met mijn gilardonie 74cc.
Vervolgens heb ik het hele motorblok gereviseerd.
Nieuwe lagers, doppler krukas, nieuwe pakkingen en nieuwe keerringen enz.

Vorige week heb ik mijn brommer naar EPC sittard gebracht om hem te laten afstellen. Want dit lukte me niet. Het maakte niet uit welke sproeier ik ook monteerde, de brommer liep niet lekker.

Toen werd ik gebeld dat de brommer valse lucht trekte. Toen heb ik de brommer weer mee naar huis genomen en het blok gesplitst en weer nieuwe pakking aangebracht en het blok opnieuw gemonteerd.
keerringen zagen nog goed uit dus heb ik laten zitten.

Mijn set up is als volgt:
airsal 50cc
delortho 19 phbg
originele filter + filterbox (luchtfilterbegrenzing eruit)
Yasuni hmr2
malossi membraan (vl6)
vervangende cdi kast van hpi (digitaal instelbaar)

Mijn probleem is als volgt:
Ik heb sproeier 130 gemonteerd om te beginnen met afstellen. Nu start mijn brommer alleen met aanduwen en choke aan.
als ik dan rijd rijd hij goed maar heeft hij een dip rond de 7000 toeren. In zijn vrij kan ik gas geven tot 11.000 toeren. Als ik dan gas loslaat gaat hij langzaam terug naar stationair. bij de 5000 toeren blijft hij wel even hangen.
ik heb al eens met een bus deodorant geprobeerd valse lucht te vinden maar dit was zonder enig succes. Met kleinere sproeiermaten merk ik weinig verschil.
Als ik een stukje ga rijden trekt de brommer een kleine helling al niet. De motor slaat dan al af. ook maakt hij een buwaap geluid als ik half gas geef. Dit zijn tog tekenen van een te kleine sproeier of niet?
Hoe kan het dat sproeier 130 te klein is? dit lijkt me sterk voor een 50cc tje

_________________
4takt krijg de tering ik rijd mengsmering


zo aug 07, 2011 7:26 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm
Berichten: 2159
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
voor je begint; doe je luchtfilterbegrenzing er gewoon in. Dit stelt makkelijker af.

Als je zeker weet dat je nergens valse lucht hebt. (want je kunt merken aan bijv. heel hoog stationair willen loopen, dus eerst in toeren klimmen en dan uitvallen), dan kun je de rest van je carb gaan afstellen. Laat sproeier 130 er maar gewoon inzitten. en draai je luchtscroef is een stukje in. Daarna kun je proberen om het clipje van je gasnaald 1 standje omlaag te doen.

Zodra hij wat beter loopt (want hij loopt nu wss te arm) kun je gaan fijnafstellen. Normaal is het iets handiger om eerst je sproeier te bepalen, maar met 130 zit je safe wat betreft warmlopers.

Maar check voor je dit alles doet of ie echt nergens valse lucht aanzuigt. Dus check alle slangklemmen, de aansluiting van je rubberen slang van je luchtfilter naar je carb en je spruitstuk etc.


zo aug 07, 2011 11:48 pm
Profiel
apriliafreak15
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma dec 13, 2010 1:32 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Kan het zijn dat ik na het honen en afwerken van een cilinder er een kleinere sproeier in moet doen ?


ma aug 15, 2011 1:51 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm
Berichten: 2159
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
dat is niet gebruikelijk maar het kan wel ja.


ma aug 15, 2011 2:14 pm
Profiel
sombrero
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo mei 21, 2008 8:42 pm
Berichten: 27
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
PeteRSchouten schreef:
voor je begint; doe je luchtfilterbegrenzing er gewoon in. Dit stelt makkelijker af.

Als je zeker weet dat je nergens valse lucht hebt. (want je kunt merken aan bijv. heel hoog stationair willen loopen, dus eerst in toeren klimmen en dan uitvallen), dan kun je de rest van je carb gaan afstellen. Laat sproeier 130 er maar gewoon inzitten. en draai je luchtscroef is een stukje in. Daarna kun je proberen om het clipje van je gasnaald 1 standje omlaag te doen.

Zodra hij wat beter loopt (want hij loopt nu wss te arm) kun je gaan fijnafstellen. Normaal is het iets handiger om eerst je sproeier te bepalen, maar met 130 zit je safe wat betreft warmlopers.

Maar check voor je dit alles doet of ie echt nergens valse lucht aanzuigt. Dus check alle slangklemmen, de aansluiting van je rubberen slang van je luchtfilter naar je carb en je spruitstuk etc.


Hey ik heb dit alles al geprobeerd, heb de gasnaald wel een clipje verschoven zodat de naald hoger komt te liggen. De dip op 7000 toeren is nu wel weg.
Ik heb nu sproeier 126 erin zitten. Hij start nog steeds niet elektrisch (heb nieuwe accu en startmotor), allen met aanduwen start de brommer.
Ik heb de keerring aan de ontstekingskant vervangen. Maar dit maakt ook geen verschil. Met choke aan rijd de brommer wel lekker, maar hij valt stationair uit, als ik stil sta. Heb al van alles geprobeerd met de stationairschroef en de luchtschroef.
Wie weet er nog raad mee ?

_________________
4takt krijg de tering ik rijd mengsmering


do aug 18, 2011 5:47 pm
Profiel
A.lexx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 24, 2011 12:12 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Ik heb sinds gisteren een Gianelli enduro, maar als ik hem helemaal doortrek verliest hij bovenin de toeren juist kracht en trekt hij niet goed door. Deze uitlaat hoort toch nog wat hoogtoeriger te zijn als mijn hebo performer of niet :HM: Ik heb al sproeier 90, 92, 94, 100 en 102 erin gehad en hij doet het bij ze allemaal. Kan de kleine puntlas in het begin van de bocht hier toevallig voor zorgen?


di aug 23, 2011 6:57 pm
Profiel
DaliasD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm
Berichten: 195
Woonplaats: nieuwleusen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
A.lexx schreef:
Ik heb sinds gisteren een Gianelli enduro, maar als ik hem helemaal doortrek verliest hij bovenin de toeren juist kracht en trekt hij niet goed door. Deze uitlaat hoort toch nog wat hoogtoeriger te zijn als mijn hebo performer of niet :HM: Ik heb al sproeier 90, 92, 94, 100 en 102 erin gehad en hij doet het bij ze allemaal. Kan de kleine puntlas in het begin van de bocht hier toevallig voor zorgen?


Rij je met ori luchtfilter ?
Gianelli heeft vaak een grotere maat sproeiers nodig en als je dan geen oriluchtfilter hebt, dan
moet je waarschijnlijk nog groter dan 102.

_________________
Luuk1488 schreef:
Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..


di aug 23, 2011 10:47 pm
Profiel
Patje
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm
Berichten: 24
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Westdorpe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
heey

Mijn Rs heeft een dipje van 3000 tot 6500 toeren ( Hoge Toeren gaat goed maar nog niet perfect )

Setup

Dopler ER1 Cilinder
Malossi Vl6 Membraam
Dopler Spruitstuk
21 mm Dellorto
Gasnaald staat helemaal onder
Sproeier 80 (op dit moment )
Metrakit RK Carbon Uitlaat.

Ik moet de cilinder nog inrijden
( heb net 195km achter de rug )

Heeft er iemand Tips voor het afstellen en wat de Dip kan zijn?
hoeveel moet je je luchtschroef in of uit draaien.

_________________
Money Talks, Bullshit Walks


wo aug 24, 2011 8:59 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RaliasR
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Op standaard 1.5 slag uitdraaien en gasnaald standaard in het midden zetten
Eerst een goede hoofdsproeier zoeken (hoge toeren goed) en luchtschroef en gasnaald eerst niet veranderen . Daarmee doe je later de fijnafstelling.
Denk dat je vanaf 92 naar beneden moet afstellen.


wo aug 24, 2011 11:06 am
Profiel
Patje
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm
Berichten: 24
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Westdorpe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
RaliasR schreef:
Op standaard 1.5 slag uitdraaien en gasnaald standaard in het midden zetten
Eerst een goede hoofdsproeier zoeken (hoge toeren goed) en luchtschroef en gasnaald eerst niet veranderen . Daarmee doe je later de fijnafstelling.
Denk dat je vanaf 92 naar beneden moet afstellen.


Super dank je wel.

Nog 1 vraagje trouwens.
je heb op je carburateur een stationair en een luchtschroef.
maar als ik mn vlotterbak open maak, zie ik tussen de hoofdsproeier en de stationair sproeier een heel klein schroefje zitten.
dat je ook kan in en uitdraaien. is dit ook een luchtschroef of is dit iets anders?

de stationairsproeier is 55 zag ik ( standaard in een 21mm carburateur )

_________________
Money Talks, Bullshit Walks


wo aug 24, 2011 1:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DaliasD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm
Berichten: 195
Woonplaats: nieuwleusen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Je hebt verschillende mogelijkheden.
Je kunt in een carburateur een 3-tal sproeiers hebben
Hoofdsproeier
Stationairsproeier
Chokesproeier

Stationairsproeier zit veelal dicht bij Hoofdsproeier op een hogere plaats Chokesproeier zit onder de choke.

Luchtschroef wijzigt het mengsel via de stationairsproeier
Stationairschroef wijzigt het mengsel via de hoofdsproeier
choke wijzigt het mengsel via de chokesproeier

Kijk maar eens.

_________________
Luuk1488 schreef:
Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..


wo aug 24, 2011 7:51 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm
Berichten: 2159
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
DaliasD schreef:
Je hebt verschillende mogelijkheden.
Je kunt in een carburateur een 3-tal sproeiers hebben
Hoofdsproeier
Stationairsproeier
Chokesproeier

Stationairsproeier zit veelal dicht bij Hoofdsproeier op een hogere plaats Chokesproeier zit onder de choke.

Luchtschroef wijzigt het mengsel via de stationairsproeier
Stationairschroef wijzigt het mengsel via de hoofdsproeier
choke wijzigt het mengsel via de chokesproeier

Kijk maar eens.


hoebedoel je dat


wo aug 24, 2011 7:55 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
ik lol'de

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo aug 24, 2011 9:01 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm
Berichten: 1896
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
PeteRSchouten schreef:
DaliasD schreef:
Je hebt verschillende mogelijkheden.
Je kunt in een carburateur een 3-tal sproeiers hebben
Hoofdsproeier
Stationairsproeier
Chokesproeier

Stationairsproeier zit veelal dicht bij Hoofdsproeier op een hogere plaats Chokesproeier zit onder de choke.

Luchtschroef wijzigt het mengsel via de stationairsproeier
Stationairschroef wijzigt het mengsel via de hoofdsproeier
choke wijzigt het mengsel via de chokesproeier

Kijk maar eens.


hoebedoel je dat


als je heel krom gaat denken kom je er zo op uit:

stationairschroef zorgt ervoor dat je gasschuif hoger komt te staan, wat dus ook beteken dat je gasnaald hoger komt te staan en dus minder ver in je hoofdsproeier steekt.
dus dan zou je kunnen stellen dat je luchtschroef het mengsel via de hoofdsproeier wijzigt.. mja :')

_________________
Afbeelding
Afbeelding


do aug 25, 2011 9:19 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1735 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 116  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: