Auteur |
Bericht |
Day-Sniper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 08, 2010 4:54 pm Berichten: 394 Woonplaats: Omgeving Goes (Zeeland)
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Ik heb mijn brommer nu eindelijk weer aan de praat maar als ik hem aangelopen heb en de choke loslaat loopt het toerental eerst om naar 4000 en daarna valt het weg. Hoe moet ik dit verhelpen?
_________________ Mijn RS50 OM
Aprilius schreef: is dat hoog onderwijs in belgie? volgens mij doet mijn hamster ook zo'n opleiding
|
ma maart 28, 2011 6:51 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
grotere sproeier
|
ma maart 28, 2011 11:51 pm |
|
|
Day-Sniper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 08, 2010 4:54 pm Berichten: 394 Woonplaats: Omgeving Goes (Zeeland)
|
Ik ga het strax proberen... bij motoport hadden ze geen sproeiers groter dan 102 dus nu wachten op men moeder
Aprilius schreef: is dat hoog onderwijs in belgie? volgens mij doet mijn hamster ook zo'n opleiding
|
di maart 29, 2011 3:19 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
RaliasR schreef: grotere sproeier Nee.
|
di maart 29, 2011 8:07 pm |
|
|
Day-Sniper
ApriliaForum Member
|
Wat moet het dan wezen want het gaat over het moment dat ik geen gas geef... Nog niet kunnen proberen in de omgeving is er geen bromboer die de sproeiers verkoopt
|
di maart 29, 2011 8:15 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
stationairsproeier misschien.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di maart 29, 2011 8:17 pm |
|
|
Day-Sniper
ApriliaForum Member
|
En waar kan ik deze krijgen? betreft een PHBG carberateur... op de Josdijkman sit staat deze niet
|
di maart 29, 2011 8:20 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
stationair sproeier verwissel je in principe niet. die stel je af met de luchtschroef
|
di maart 29, 2011 8:24 pm |
|
|
Day-Sniper
ApriliaForum Member
|
Dus jij zecht dat ik men luchtschroef anders moet zetten en daan moet die stationair draaien... Heb je dan nog enige aanwijzingen hoe ver ik men stationairschroef en luchtschroef ongeveer zou moeten opendraaien... ik heb namenlijk al een keertje zitten draaien aan beide maar het verbeterde of verslechterde niet
|
di maart 29, 2011 8:29 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
probeer hem eerst eens met stukjes van 1/8 van 360 graden IN te draaien.
|
di maart 29, 2011 8:31 pm |
|
|
Day-Sniper
ApriliaForum Member
|
En te beginnen met 2slagen open t.o.v. helemaal dicht? En de stationair schroef hoever is het dat die minimaal open moet staan t.o.v. dicht?
|
di maart 29, 2011 8:31 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
eerst gewoon zoals het nu staat, probeer hem gewoon wat in te draaien en blijf van de rest voorlopig even af.
|
di maart 29, 2011 8:33 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
PeteRSchouten schreef: stationair sproeier verwissel je in principe niet. die stel je af met de luchtschroef Waarom niet? Dat heet afstellen.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di maart 29, 2011 10:27 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Maup schreef: PeteRSchouten schreef: stationair sproeier verwissel je in principe niet. die stel je af met de luchtschroef Waarom niet? Dat heet afstellen. Ok. ik ga dit nu nog maar 1x uitleggen. De luchtschroef; bepaalt de lucht/benzineverhouding als de brommer stationair loopt. De luchtschroef bepaalt HOEVEEL lucht er naar de stationairsproeier gaat. Luchtschroef indraaien = rijker mengsel. Het bereik van de luchtschroef is maar max tot 2 slagen, val je daar buiten DAN PAS moet je opzoek naar een andere stationairsproeier. De stationairschroef; bepaalt de hoeveelheid toeren die de brommer maakt als hij stationair loopt. edit: de hoofdsproeier staat dus VOLLEDIG los van de stationair afstelling. Dat is dus de reden dat wat RaliasR zegt geen zin heeft.
|
di maart 29, 2011 10:32 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
gewoon even afstellen. maar als de brommer zonder choke wegvalt, lijkt ie toch meer benzine nodig te hebben. wat voor set-up heb je eigenlijk ?, want als je alleen ontgrenst bent , dan is 102 behoorlijk groot. Valse lucht kan dan ook een oorzaak zijn.
|
di maart 29, 2011 11:54 pm |
|
|
|