|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Senda probleem
Hallo boys, Ik heb een vraagje over mn senda. Hij deed steeds raar, bij volgas inhouden het welbekende "moaaaaap" geluid. We hadden1 2 verschillende sproeier geprobeerd, niks mocht baten. Vervolgens kwamen we erachter dat het membraan wat openstond. Dus wij de plaatjes omgedraaid, en hij sloot weer mooi af. Nu alles weer erop, hij liep redelijk, alleen nu begint hij weer flink in toeren te schieten en reageert niet op stationair schroef. Wat wel opvalt is als ik heb minder lucht geef, door mijn handachter de carb te doen, loopt hij minder hard ( we testen nu ZONDER luchtfilter), ook met choke erop, loopt hij veel rustiger en schiet niet in toeren, wel na flink gas geven
Hij kan eigenlijk nergens valse lucht trekken, want de pakkingen van het membraan en het aanzuigrubber zijn nieuw....
Wat o wat kan dit zijn
Mvg, Dave
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
zo okt 02, 2011 10:08 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: Senda probleem
keerringen al gechekt?
je hebt of een te arm mengsel of valse lucht.
|
zo okt 02, 2011 10:57 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
Hij mengt zelf.... valse lucht lijkt me echt sterk heeb ALLES gecontroleerd bij de inlaat
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma okt 03, 2011 8:53 am |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Als je zonder luchtfilter test, moet je sproeier veel groter. Dus luchtfilter erop is wel noodzakelijk.
|
ma okt 03, 2011 11:34 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Dus je houdt je hand achter de carb -> minder lucht toevoer -> rijker mengsel Je haalt het luchtfilter eraf -> meer lucht -> armer mengsel
En hoe weet je dat alles goed zit?
Je mag wel iets beter je huiswerk doen...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma okt 03, 2011 11:49 am |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
oke gister luchtfilter erop gezet en was al stukke beter. Hij reed 40 op teller, MAAR hij reed redelijk goed. Gister zakte hij ineens in naar 10km per uur op volgas. Ik dacht filter vies of iets dergelijks. THuis test ik hem met filter eraf, en toen begon hij te ploffen uit de uitlaat en bij de uitlaat/cilinder? Wat kan er zijn? Bougie is goed.... Ontsteking ook denk ik Keringen? Blok vol met benzine? Cilinder kop pakking?
Hij loopt goed stationair, je geeft een paar keer vol gas, niets aan de hand, en dan ineens plof plof over...
|
di okt 04, 2011 9:31 am |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
zit de ontsteking zelf wel goed vast ? krukasspietje ook nog goed ?
|
di okt 04, 2011 1:06 pm |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
RaliasR schreef: zit de ontsteking zelf wel goed vast ? krukasspietje ook nog goed ? carburateur even schoonmaken grote kans dat er vuil in zit omdat je zonder luchtfilter hebt gereden.
|
wo nov 23, 2011 11:39 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|