Auteur |
Bericht |
cb1ram
ApriliaForum Member
|
Aprillia Sr 50 valt uit bij volgas.
Geen idee of dit het goeie topic is voor mijn vraag maar stel hem toch.
Ik heb sinds gister een probleem.
Ik ben over een hobbeltje in de weg gereden (boom wortel in weg dek) en daarna viel hij uit.
Hij wil verder wel starten en stationair maar zodra je gas geeft en de scooter begint te trekken dan valt ie uit.
Heb het al eens eerder gehad dat ik over dat zelfde hobbeltje ree maar toen stoterde hij even maar ging gewoon weer verder.
Bougie dop er al opnieuw opgedaan maar dat is het ook niet, ook al gekeken of hij misschien valselucht aantrok maar doet hij niet want hij valt gewoon uit wanneer ik m'n hand voor de uitlaat hou.
Het is een aprilia sr50 sport uit 2003 (morinin blok)
Verder is er niet gerommelt aan de scooter heeft wel een onderhouds beurt gehad nieuw luchtfilter en dat soort zaken en een nieuw cillinder is er geplaatst en hij is stationair iets hoger gezet.
Heb 3 weken kunnen rijden na die onderhouds beurt.
Wat kan het zijn?
|
zo okt 02, 2011 7:53 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Aprillia Sr 50 valt uit bij volgas.
stekkertje van je onsteking wat niet helemaal lekker contact maakt?
zo okt 02, 2011 8:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
cb1ram
ApriliaForum Member
|
marien schreef: stekkertje van je onsteking wat niet helemaal lekker contact maakt? En waar kan ik die vinden en waar zit hij ongeveer ? Ben een leek op dat gebied eerlijk gezegt ;-)
|
zo okt 02, 2011 9:47 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
uit je motorblok kopen een aantal draden, die gaan naar een magisch kastje, wat vonkjes maakt. Die draden zitten met stekkertjes in het magische kastje. Als die stekkertjes niet mooi contact maken dan krijgt het magische kastje te weinig stroompjes om voldoende vonkjes te maken.
zo okt 02, 2011 9:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
cb1ram
ApriliaForum Member
|
marien schreef: uit je motorblok kopen een aantal draden, die gaan naar een magisch kastje, wat vonkjes maakt. Die draden zitten met stekkertjes in het magische kastje. Als die stekkertjes niet mooi contact maken dan krijgt het magische kastje te weinig stroompjes om voldoende vonkjes te maken. Toevallig een vierkant plastic achtig blokje ? Deze kan ik zien vanuit de accu bak, dan heb ik dus 1 met zekeringen en 1 blok waar een stekker in zit.
|
zo okt 02, 2011 10:04 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
|
Zou goed vierkant kunnen zijn, dat weet ik niet.. Maar hij is in elk geval van plastic, anders werk het niet bepaald optimaal :')
zo okt 02, 2011 10:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
cb1ram
ApriliaForum Member
|
marien schreef: Zou goed vierkant kunnen zijn, dat weet ik niet.. Maar hij is in elk geval van plastic, anders werk het niet bepaald optimaal :') Zal er morgen wel even na kijken, volgens mij zat alles wel geod kwa bedrading maar zal alles nog wel es goed na kijken. Je hoort het nog.
|
zo okt 02, 2011 10:38 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
cb1ram schreef: Geen idee of dit het goeie topic is voor mijn vraag maar stel hem toch.
Ik heb sinds gister een probleem.
Ik ben over een hobbeltje in de weg gereden (boom wortel in weg dek) en daarna viel hij uit.
Hij wil verder wel starten en stationair maar zodra je gas geeft en de scooter begint te trekken dan valt ie uit.
Heb het al eens eerder gehad dat ik over dat zelfde hobbeltje ree maar toen stoterde hij even maar ging gewoon weer verder.
Bougie dop er al opnieuw opgedaan maar dat is het ook niet, ook al gekeken of hij misschien valselucht aantrok maar doet hij niet want hij valt gewoon uit wanneer ik m'n hand voor de uitlaat hou. Het is een aprilia sr50 sport uit 2003 (morinin blok)
Verder is er niet gerommelt aan de scooter heeft wel een onderhouds beurt gehad nieuw luchtfilter en dat soort zaken en een nieuw cillinder is er geplaatst en hij is stationair iets hoger gezet.
Heb 3 weken kunnen rijden na die onderhouds beurt.
Wat kan het zijn? Zo check je niet op valse lucht :p , wat was jij denkende? :p Ik denk dat er een luchtslang is losgeschoten.
|
zo okt 02, 2011 10:55 pm |
|
|
|