Auteur |
Bericht |
Aukevb
ApriliaForum Member
|
 KVS spuit uit de dop
Ik ben bezig met mijn Aprilia AF1 Futura aan het afstellen. Alles lukt behalve met de KVS.
Ik heb doorzichtige KVS slangen waardoor ik de KVS kan zien. Nu is het zo dat als ik KVS in het reseevoir gooi, hij vol raakt (tot het randje) terwijl in de KVS slang - van de bovenkant van de cilinder tot de bovenkant van de radiateur - er geen KVS komt.
Als ik hierna (om te ontluchten) mijn brommer d stationair laat draaien komt de KVS uit het resecoir zetten. Het stopt als ik de brommer uitzet. Er komt ook een klein beetje rook vanuit het reservoir omhoog.
Knijpen in de slangen heeft geen zin, want dat heb ik al geprobeerd.
Mijn setup: 80cc polini 21mm yasuni hmr2
|
di apr 20, 2010 10:19 pm |
|
 |
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
 Re: KVS spuit uit de dop
haha een lekke pakking misschien? 
|
di apr 20, 2010 10:25 pm |
|
 |
Aukevb
ApriliaForum Member
|
Die heb ik dus net nieuw bij mijn cilindr gekregen maatr ik doe morgen wel een nieuwe
|
di apr 20, 2010 10:27 pm |
|
 |
Waldo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 29, 2009 8:15 pm Berichten: 370 Woonplaats: Wassenaar, Zuid-Holland
|
Pakking kan ook niet goed zitten he, en dan kan dit gebeuren 
_________________ Derbi Senda DRD EVO Ltd
|
di apr 20, 2010 10:29 pm |
|
 |
sven93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2009 8:41 pm Berichten: 498 Woonplaats: Roelofarendsveen
|
zet de is uit met ontluchten, dus vulllen rondje rijden bijvullen, rondje rijden ect. ect. anders via de bovenste slang vullen tot het daar helemaal vol zit, dan aansluiten en dan gewoon via de dop vullen, en rook uit je reservoir is niet zo raar als de brommer op temperatuur is.
_________________ brommer(te koop):http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12258&start=0
|
di apr 20, 2010 10:29 pm |
|
 |
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Maar dat het gaat bubbellen, kan betekenen dat er gassen vanuit het blok in je kvs komt. Dan weet je ook gelijk waar de rook vandaan komt.
|
di apr 20, 2010 10:31 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Je moet die koelvloeistof ook in de radiateur mikken en niet in het expansievaatje.
Er zit een drukdop aan de bovenkant van je radiateur, deze even opendraaien en afvullen tot het bijna bij t randje is. daarna zoals je al deed even een paar keer in de slangen knijpen om de lucht uit het systeem te krijgen, en dan weer de radiateur afvullen todat het peil niet meer zakt. dop erop, en expantievaatje afvullen tot max bij koude motor. het expantievaatje NIET tot de rand vullen, anders gooit hij het er (zoals je nu al doende te weten bent gekomen) uit.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di apr 20, 2010 10:32 pm |
|
 |
Aukevb
ApriliaForum Member
|
En ja hoor, een nieuwe koppakking en hij lekt niet meer. Hij pompte dus lucht vanuit de cilinder in het koelsydteem waardoor er daar druk werd op gebouwd en het eruit spoot. Sorry voor deze 'vooral met mijn ervaring' simpele vraag
maar bedankt, slotje
|
wo apr 21, 2010 10:25 am |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
nog genoeg te leren maargoed daar is een forum ook voor!
//close
wo apr 21, 2010 3:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|