mijn brommer Aprilia RS50 '99 start niet meer
Heey,
Nog niet zo lang geleden viel plotseling mijn brommer uit terwijl ik lekker aan het rijden was. Gelukkig was ik niet zo ver weg van me werk(kartbaan
) dus daar meteen ff tank eraf gehaald en gekeken of wat kon zien. Nu kwam ik er achter dat een van mijn shiftlights kortsluiting maakte omdat ik de contactjes niet had ingetapet
Maar nadat ik deze had ingetapet wilde ik hem weer startte maar deed hij nog steeds niks. Ik had er al een andere bougie ingedraaid, hij vonkte en kreeg ook benzine. Maar ik hoor alleen soms een gare knal uit de uitlaat en verder lijkt het net alsof je start met je contact uit.
Nou zit het zo dat de min van die shiftlights is geaard aan het blok en plus op de plus van de accu zit. Kan het dan ook zo zijn dat de ontsteking een flinke opdonder heeft gehad door die kortsluiting? En ik heb altijd met de cilinder waarmee ik nu rijd (Roze top due plus) gereden met een NGK BR10 EG bougie, zou het ook uitmaken als ik een nieuwe bougie van dit type probeer? Alvast bedankt voor jullie tips!