HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 6:35 pm




Antwoord op onderwerp  [ 2182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146
 sproeiermaten topic! 
Auteur Bericht
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Vooral helemaal bovenin kan heel veel verschil zitten met een paar maten inderdaad.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma feb 01, 2021 8:26 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Heb vandaag nog even gekeken de bougie was best wel zwart dus ben van 122 naar 118 gegaan.

Heb ook het luchtfilter element vervangen want die was echt vies ( luchtfilterhuis is niet ontgrensd en er zat een gat in die ongefilterde lucht aan zoog die heb ik gedicht)

Nieuwe bougie gestoken B9ES.

Olie pomp heb ik verwijderd zoals ik al vermoede draaide deze veelste zwaar kon hem met de hand niet eens draaien zelfs met een tang er op met moeite, dat terwijl de nieuw olie pomp die ik heb wel gewoon met de hand kan draaien.

Cdi zit een gat in de O geboord dus die moet niet meer begrenzen.

Heb ook de uitlaat open gehad die zit niet dicht geroet.

Dus hoop op goed resultaat, al vermoed ik dat ik al blij moet zijn met 11000 rpm en wat vermogen winst.

Merk van de cilinder kan ik niet achterhalen want er staat niks op, vermoed een goedkopen gietijzeren cilinder dus ben bang dat ie ook niet veel rpm wil draaien.

Gasnaald staat in de middelste stand en de afstelling heb ik niet meer aan gezeten.

Uitlaat is een gianelli e13 0247-? geen idee dus kan ook niks vinden over de uitlaat alleen dat hij voor een rs 50 een derbi gpr 50 is, maar goed hij doet het iig.

Is gianelli over het algemeen een hoogtoerige of middel toerige uitlaat ? heb er geen ervaring mee. (Het is een gianelli street vermoed ik die zou 11000 rpm moeten kunnen doen )

Ik ga straks even testen hoe hij nu rijd, dan geef ik nog een update.


wo feb 03, 2021 2:55 am
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Vanmorgen wezen rijden en hij reed een stuk beter strok goed door etc.


Alleen begon hij vandaag een raar tjirpend geluid te maken bij de koppelings kant was vlak bij huis dus gelijk terug gereden.
Koppeling in of uit maakt geen verschil.

Vermoed een plastic tandwiel kapot of de waterpomp ergens daar, ga em zo even binnen zetten en beide deksels er af halen om te kijken of ik wat kan vinden, eventueel ook de waterpomp demonteren.

Krukas lagers leken mij nog goed zat weinig tot geen speling op.

het piept en rateld ook maar klinkt niet als metaal meer als een piepend v snaar eigenlijk heel vaag.

Heb vannacht wel de olie pomp verwijderd en het tandwiel daar achter liep ook gewoon vrij dat vond ik vreemd dacht dat die in verbinden stond met de krukas namelijk.

enig idee wat dit kan zijn ?


wo feb 03, 2021 3:55 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Krukas moer los gelopen?

Vaak maken zuigerveren die onvoldoende smering hebben zo'n geluid.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


wo feb 03, 2021 10:14 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Heb het oude luchtfilter weer terug gezet met sproeier 120. die oude geeft ook meer luchtweerstand dan het nieuwe doppler inleg filter.

Vliegwiel zat gewoon goed vast en voelde ook op de krusas weinig speling en de keerring lekt niet zag ook niks buiten gewoons.

Heb het oliepomp asje er even uitgepakt die zat er los in is dat normaal ?

20ml extra olie bij de benzine gemixt zit ongeveer 7 liter in.

Na het starten heb ik het niet meer gehoort.

Bougie was bruin met wat lichtere aanslag op de electrode waar die op vonkt maar nu met spoeier 120 zal ik later nog eens kijken.

ik ga nu even een rondje rijden kijken wat ie doet.


do feb 04, 2021 2:09 pm
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Heb vandaag een stuk gereden en heb het niet meer gehoord ( gelukkig :)


Ik heb alleen wat vragen ik heb nu alles redelijk draaiend maar ver over de 10000 wil ie niet gaan 10200 ongeveer, dit moet voor de meeste am6 cilinders met een gianelli uitlaat toch wel beter kunnen toch ?

De uitlaat sluit nog niet optimaal aan ga morgen een opzet stuk kopen van 28mm hoop dat ie dan nog wat beter gaat lopen.

Kan het zijn dat er in de uitlaat nog een prop zit in de bocht bvb ?

De cdi begrenst geloof ik rond de 8000 rpm dus die moet gewoon goed ontsteken of kan het zijn dat ie nog zijn werk doet ?

Helaas weet ik nog steeds niet wat voor cilinder er op zit, maar zit te denken om hem anders zelf iets te kietellen, uitlaat poort iets verbreden of misschien zelfs 1 mm te verhogen, dit wil ik graag ook leren !!

Wat ik nog wil doen is een nieuwe zuiger monteren met zuiger veren maar hoe achterhaal ik de boring van de zuiger gewoon meten met een schuifmaat ?

Eventueel een nieuwe of andere uitlaat maar heeft dat zin met deze cilinder ?

Ik wil 12000 rpm halen met de power band tussen de 7500 8000 tot 11000 a 11500

Nu trekt ie pas bij 8000 en vlak voor de 10.000 zakt ie alweer af dus een hele korte powerband vandaar mijn wens hem wat hoger te laten lopen.

Zelf de cilinder tunen kost veel tijd werk etc maar dat maakt mij niet uit dat vind ik leuk om te leren en te doen.

Ik post nu alles in de sproeier maten topic dat is denk niet de bedoeling anders post ik het bij een oudere topic van mij zelf ?


do feb 04, 2021 9:54 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Zolang de uitlaat nog lekt zijn dit al flink hoge toerentallen. Eerst het lek aanpakken.

Kijk eens of het minarelli logo op de cilinder staat. Desnoods hier even een foto van het logo plaatsen. Geen logo? Goedkope chinees en 10.000 rpm al bijzonder goed!

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma feb 08, 2021 12:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron