HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo maart 12, 2025 1:48 am

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 stotteren bij hogere snelheid 
Auteur Bericht
angeloootje
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht stotteren bij hogere snelheid
hallo allemaal!

ik heb al enige tijd een vreemd probleem, toen ik mijn brommer kocht had de persoon voor mij hem netjes onderhouden en mooi afgesteld maar er zat geen prop in de uitlaat, na een tijdje zonder prop gereden te hebben, heb ik zelf de prop in me uitlaat gezet van mijn RS50, ik kreeg hem alleen niet tot moeilijk in zijn volgende versnelling, dit kwam omdat ik ook mijn tandwiel verhouding flink moest gaan aanpassen. daar had ik achteraf toch niet zo'n zin in en heb toen de prop er maar weer uitgehaald en de sproeier erin gedaan die er ook in het begin in zat. nu komt alleen het rare, wanneer in in de 4e versnelling rij op 10k rpm valt hij na een tijdje stip zakt ie terug tot 9k en begint weer te rijden, maar dit gebeurd alleen vanaf de 4e versnelling in ze 5 heeft hij het soms al als in bij 8k zit dus zegmaar doorschakel in ze 4e en 6e versnelling heeft het ook vanaf 8k soms kan ik dan wel in ze 6e komen maar alleen als ik wind mee heb, dit was niet toen ik hem gekocht had, verder heb ik niks aan de setup vervangen. verder heb ik naar me bougie gekeken die is koffie kleur bij het puntje alleen verder naar beneden lijkt er een soort kalk afzetting te zitten (dus gewoon op het witte puntje maar dieper in de bougie). ook wordt het probleem erger wanneer mijn tank leger wordt. kan iemand mij hiermee een beetje helpen?
alvast bedankt!

wo maart 19, 2014 1:45 pm
Profiel
Hoxyz
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: stotteren bij hogere snelheid
Je hebt alleen je prop er uit? Welke sproeier rij je nu?
Probeer met je gasnaald te schuiven.

Over die bougie weet ik het niet, misschien even een nieuwe kopen. Kost een paar euro.

wo maart 19, 2014 5:20 pm
Profiel
angeloootje
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hoe kan ik het beste met me gasnaald schuiven? is het ook mogelijk dat de motor te weinig olie krijgt? ik heb namelijk me gas kabel waaraan natuurlijk ook je olie kabel gekoppeld zit moeten vervangen, verder alleen me prop eruit gehaald nadat ik hem er zelf weer in had gedaan voor eventjes

wo maart 19, 2014 6:45 pm
Profiel
Hoxyz
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Lijkt erop dat hij gewoon te rijk staat, kijk een afstel tutorial hier op het forum. Je bougie kan je in grove lijnen aan aflezen hoe die afgesteld staat. maar lang niet zo perfect.

Met welke sproeier rij je nu?

wo maart 19, 2014 7:06 pm
Profiel
angeloootje
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ik rij op dit moment met een sproeier 98, alleen ik vind het zo vreemd dat wanneer ik hem kocht hij het wel gewoon goed deed, en dat wanneer me tank leger wordt het erger wordt. kan het niet aan me mengsmering liggen? omdat ik die kabel heb vervangen.

vr maart 21, 2014 6:37 pm
Profiel
Hoxyz
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
98 vindt ik vrij hoog, maar ja dat verschilt per brommer. Zou kunnen misschien even aan andere vragen. Je kan ook proberen om het zelf te mengen

za maart 22, 2014 9:45 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]