HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jan 18, 2025 9:02 pm

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Aprilia rs50 (harada) 
Auteur Bericht
bunji
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia rs50 (harada)
Goedenavond allemaal,

Omdat ik bezig ben met mijn motorrijbewijs, bied ik bij deze mijn Aprilia rs50 te koop aan. Het gaat om de Harada replica, aangeschaft door de 1e eigenaar in 2001. Ik heb de brommer van de 2e eigenaar gekocht en deze nu 2 jaar in mijn bezit gehad. Ze heeft me nooit in de steek gelaten en ik heb er met erg veel liefde en plezier op gereden. Ook heb ik haar altijd goed onderhouden, altijd netjes warmgereden, niet mee geragd of aan gebeund, etc.
De kilometerstand is ong. 25.800, maar ik rij er wel nog gewoon mee. Ongeveer 6.000 km geleden is het blok compleet gereviseerd, dus eigenlijk is ‘ie motorisch maar 6.000 km oud. Hierbij zijn de lagers en keerringen vervangen, is er een nieuwe cilinder op gekomen (wel gewoon 50cc), nieuwe kvs etc. Ongeveer 2.000 km geleden is de blokolie voor het laatst vervangen. Als mengolie heb ik vrijwel altijd Castrol tts gebruikt.

De slijtage-onderdelen zijn allemaal nog goed. De achterremblokjes zijn voor ong. 70% nog goed, de voorremblokken zijn nieuw. Er zit ook een nieuwe voorremschijf op. De achterband is ong. 70% en de voorband is zo goed als nieuw. Achter zit Kenda cruizer en voor Michelin Pilot Sporty. De ketting en tandwielen kunnen ook nog wel behoorlijk wat kilometers mee.

Wat extra’s aan de brommer zijn o.a. de knipperlichten: de standaard ronde knippers heb ik vervangen door kleine ‘pijltjes’ knipperlichten. De remklauwen zijn goud (zoals de grote zusjes rs125 en rs250 ook hebben). Er zitten nieuwe spiegels op (van een rs125) en de achterkap heb ik ook vervangen door eentje voor een rs125. De brommer heeft rode velgstripig en een carbon ‘Aprilia’ tankpad. Om diefstal te voorkomen zit er een alarmsysteem op, en heeft de brommer Datatag (codes in de kappen, frame etc. om diefstal tegen te gaan). De y-kappen zijn glanszwart, wat een stuk mooier bij het geheel past dan wanneer ze donkergrijs zijn (wat eigenlijk het geval is).

De brommer heeft nu een top van ong. 75 km/h, omdat de uitlaat is ontgrensd. Vind je dit te hard, dan kan je er voor een tientje bij de brommerboer een prop in laten lassen of een lichtere tandwielverhouding nemen zodat ‘ie wat sneller optrekt en een lagere top heeft. Vind je het juist te langzaam, dan kan je er een grotere carburateur op zetten (er zit nu een 9 mm op, heel klein maar het gebruik is nu wel ruim 1 op 30) of een andere uitlaat (zit nu een originele uitlaat op). Voor mij is het in ieder geval een mooie snelheid voor in de stad om mee te kunnen komen met het verkeer.

Verder is het een hele mooie brommer, natuurlijk wel met wat krasjes op de kappen (en op de tank door de ***katten van de overburen) maar geen schuifschade oid. Ik ben er dus nooit mee onderuit gegaan, het zijn alleen gebruikerskrassen. Ook zit er wel een scheurtje in het zadeldekje, maar dit zit aan de zijkant waardoor het vrijwel niet opvalt. Ook zit er op de achterbrug een beetje roest maar dit valt nauwelijks op.

Het heeft totaal geen haast om m’n rs weg te doen, ze staat niet in de weg en ik rij er nog steeds met veel plezier op. M’n richtprijs is 1.450,- maar hier valt over te praten.

Mocht je nog vragen hebben ergens over, dan kun je me mailen: yoni_bunji apenstaartje hotmail punt com. Ik heb ook msn.

Groetjes Yo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto’s zit de oude remschijf er nog op

O ja en er zit ook een ander achterlichtglaasje op, en zo zullen er nog wel wat dingetjes zijn die me even zijn ontschoten. Zoals het NL stickertje op het kenteken xD

do apr 24, 2008 10:57 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]