Sprintset: 50cc prorace, malossi kop & opmaat uitlaat.
Dit setje mag weer weg, gekocht omdat ik er zelf wat wou mee gaan doen.. maar is me toch wat te snel.
De cilinder is een cilinder van het merk Metrakit Prorace, 50cc uitvoering. Cilinder is getuned uiteraard, dit is het oude sprintsetje van Benjamin Buijs. Cilinderwand is nog spatzuiver van binnen. Buitenkant is netjes gestraald door SdeHaan(sebastiaan.)
Cilinderkop is een cilinderkop van een minarelli horizontaal scooter. Deze is pasgemaakt voor de cilinder. Er zijn 3 aluminium nokjes op de cilinder gelast zodat je de cilinderkop daarop vast kan zetten. Verder is er een speciale binnenkop voor gemaakt(losse binnenkop uiteraard.) Deze is speciaal berekend voor de 50cc cilinder. Cilinderkop is netjes gestraald. Met tempratuursensor.
Zuigertje is een hagelnieuwe metrakit zuiger. 40,25 A. Enkele zuigerveer. Nieuw in doosje. Met speciaal zilverkooi smallend lager.
Uitlaat is een speciaal voor de cilinder gemaakte opmaat uitlaat. Dit is zeer netjes berekend, gebogen en gelast. In de cilinder zit een bus geperst waar de uitlaat goed overheen valt, geen lekkage dus. Demper bevestiging is 3bouts, universeel. Heb er een gaar dempertje bij, valt nog wel wat van te maken.
Cilinder en uitlaat hebben altijd samen gereden, zijn vele prijzen mee gewonnen tijdens de brommersprints.
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
Re: Sprintset: 50cc prorace, malossi kop & opmaat uitlaat.
Maarten. schreef:
Ja, dat past gewoon. Uitlaat zat ook onder de rs50 NM van Benjamin.
Heeft nooit onder een RS NM bij mij gehangen.
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 20101ste 50 ccJubbega 20111ste SBO Lisse 20101ste 50 ccDamwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 20101ste 70ccGenemuiden 20121ste 70 ccGenemuiden 2013
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum