Hallo,
Aangezien ik een nieuw blok heb opgebouwd voor de 50cc sprint bied ik mijn oude blok aan.
Het gaat om een 50cc am6 blok met de volgende aanpassing;
Op het blok is een 50cc malossi mhr team pas gemaakt vanaf een minarelli horizontaal scooter. Hierdoor dien je dus met elektrische waterpomp te rijden, of je koppelingsdeksel zo ombouwen dat je het via de originele pomp kan doen. Om deze cilinder pas te maken is erg veel werk gestoken. (De cilinder is kleiner als een originele am6 cilinder, hierdoor moest bijvoorbeeld rondom het hemd, het carter opgevuld worden). Dit is allemaal goed gebeurd en zit al ruim 3 seizoenen in het blok.
Verder is de cilinder origineel en er is dus nog ruimte voor verbetering. Cilinder is in zeer goede staat en word met een Z.G.A.N C maat zuiger geleverd (1 sprint gelopen) en een GLOEDNIEUWE D Maat zuiger (wel zonder zuigerveer).
Het blok word geleverd met een 5 plaats koppeling.
Ik heb zelf 3 seizoenen met veel plezier met het blok gereden en goede tijden neergezet, en meerdere bekers gehaald. Snelste tijd wat ik hiermee gereden heb is 8.7xx met een topsnelheid van ongeveer 97 km/u. Deze tijden zijn gereden met een rijder van 80kg en een brommer van 60kg. Zeker met een lichtere rijder en na het bewerken van de cilinder zijn er zeer goede tijden mee te halen!
Dit blok is een prima basis voor mensen die willen gaan sprinten, maar niet teveel geld willen uitgeven.
Het gaat dus om;
Een AM6 blok + malossi cilinder + 5 plaats koppeling en versnellingsbak. Inlaat, uitlaat en ontsteking worden er niet bijgeleverd!
Vraagprijs; 275 euro.