Tk : Aprillia rs50 Nm, cilinder is vastgelopen.
Heej,
bij deze bied ik mijn Aprillia Rs te koop aan, de cilinder is 18-2-2010 rond 2 uur vastgelopen. Het was nog mijn eerste cilinder sinds dat ik hem kocht in 2008. Nu kan ik er zelf ook wel een nieuwe op [laten] leggen, de cilinder kost 150 euro [50 aluminium airsal wat er nu opzit] maar ik doe hem liever weg omdat ik geld bij een wil krijgen voor de auto en ik nog altijd een vespa ciao heb staan ter vervoer.
De rs is van 2003 en staat op geel kenteken.
Wat zo'n 2500 km geleden nieuw erop gekomen is [171,90 euro exclusief cdi die koste 40 euro, bon aanwezig] :
continental achterband
ketting
tandwielen [voor en achter]
CDI
Dit was gebeurd bij 'de Arend' te Maasbracht.
Grote revisie half jaar geleden [Sept. 2009], Hier is nu ongeveer 2250 km mee gereden. Het volgende is toen allemaal vervangen [649,87 euro, bon aanwezig] :
Rito racing krukas
Alle lagers, pakkingen, keeringen
gaskabel
Accu
ontluchtingsnippel
remblokken achter
luchtfilter
benzine filter
17,5mm carb
malossi membraam
doppler spruitstuk voor carb's 17,5 tot 21mm
bougie
Dit i bij epc Sittard gebeurd waar hij ook is afgesteld. Voordat de cilinder vastliep starte de brommer altijd elektronisch, en liep hij ook goed stationair. Ook toen het vroor van de winter.
Laatst is het volgende er nog aan vervangen, ook bij epc sittard :
luchtfilter [oude was zo nat geworden dat die vervangen diende te worden]
voorband
remblokken voor
Een paar weken geleden heb ik er zelf, met hulp van mijn broer, een nieuw schakelstangetje opgezet.
Wat er nu allemaal precies opligt :
50cc airsal aluminium [moet vervangen worden]
am6 carters
rito racing krukas
17,5mm carb
malossi membraam
doppler spruitstuk
orginele uitlaat zonder begrenzing erin
orginele tandwielen
Trok zeer goed op door de standaard vertanding.
Er zit een digitale snelheidsteller op de rs.
Hij verkeerd motorisch gezien gewoon in goedestaat, behalve de cilinder niet.
Op de brommer zitten wat gebruikersplekjes maar hij is niet scheef en niet zwaar beschadigt.
Wat er nog bij de brommer zit :
reserve sleutel
Metrakit rk uitlaat, zit een scheurtje in zal gelast moeten worden.
tellerset [deze zit er momenteel niet op krijg je er gewoon los bij, ongebruikte toerenteller kabel zit erbij]
standaard 12mm carbrateur
standaard luchtfilter
orgineel membraam
sport luchtfiltertje
benzine tank [zwart van kleur] met tandkop
standaard krukas
knipperlichten
accu
wat kleine spulletjes
Een goede cilinder heb je al onder de 160 euro bij bijvoorbeeld josdijkman. Dus als je hem zelf kunt vervangen heb je er niet veel kosten meer aan, om het te laten doen heb je nog wat montage kosten die zullen denk ik rond de 50 en 80 euro liggen [correct me if I'm wrong] ?
Foto's 18-2-2010 :
De prijs voor deze nog mooie bromfiets is bieden.
Mvg,
leon