Het grote''leuke marktplaats, speurders etc. koopjes topic'2
Auteur |
Bericht |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Re: Het grote''leuke marktplaats, speurders etc. koopjes topic'2
*Thomas* schreef: kerel, loop toch heen Lees je eigen reactie toch eens.
|
wo aug 26, 2009 10:29 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
je kan het ook zelf doen, zal straks eens een foto plaatsen van hoe 'makkelijk' je bij de cil kan
wo aug 26, 2009 10:29 am |
Persoonlijk album
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
ok is goed
wo aug 26, 2009 10:32 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
Martijn Derbi senda schreef: *Thomas* schreef: kerel, loop toch heen Lees je eigen reactie toch eens. ja, heb ik net gedaan, staat toch alleen maar in hoe het is... ipv over alles te zitten l*llen, zou je beter eens handelen (en weten waarover je schrijft) heb het intussen wel gehad met mensen die zelf derprila of apribi rijden en over alles en nog wat zitten te lullen elke keer als er hier de laatste tijd een NM of OM of af1 of weet ik veel wat voorbij komt, zweert iedereen bij MY's en gpr's, tenzij 99,9% geen idee heeft waarover ze hebben (en dat geld zowel voor 125 als 250)
wo aug 26, 2009 10:36 am |
Persoonlijk album
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Martijn Derbi senda schreef: Alleen kan je voor die prijs een mooie rs125 my06 kopen.
Ik wil hier alleen mee zeggen dat de prijs aardig hoog is. Manuel poggiali is een mooie uitvoering (na mijn zeggen niet de mooiste) maar vind de prijs erg hoog voor een nm. Staan dan wel weinig km's op en komt uit 2004, maar ik zou eerder kiezen voor het nieuwe model (rs my 2006/7). Misschien komt mijn reactie een beetje beledigend over voor de aprilia NM liefhebbers, (maar ik zou eerder kiezen voor een rs my 2006/7) die reactie van jou kan ik ook niet echt waarderen. Verder maakt het mij niks uit dat er onder een aprilia een derbiblok zit en het een nep aprilia/derbi is.
|
wo aug 26, 2009 10:46 am |
|
|
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
wo aug 26, 2009 10:50 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
Waarom zou je een MY kopen? Omdat hij minder oud is? Als dat de enige reden is, kan je evengoed een hyosung comet kopen, die zijn pas goedkoop... Wat ik hiermee bedoel, is dat de MY van minderwaardige kwaliteit is (zeker de eerste modellen), dan de NM, op 3 jaar tijd is hun prijs met maar liefst 40% gezakt (minstens !), dat is een 13,33 (als je de nieuwprijs telkens in beschouwing neemt), per jaar. Voor een MY die in goede staat is, kan je nog makkelijk 2000 vangen voor een 2001 model, dat is 60% op 8 jaar tijd, you do the maths . Verder heb ik met zowel de OM, NM en MY gereden en allen van kortbij gezien, de MY oogt misschien mooi (net een mini supersport qua lijnen), maar daar stopt het dan ook. Ze hebben niets, maar dan ook niets verbeterd aan die motoren. Net datgene wat het meeste aandacht vroeg (de vering en de velgen), hebben ze bij aprilia niet naar gekeken. Ze hebben de remklauwen vervangen, ja, want dat is wat elke 125cc rijder wilde hé, betere remmen . Hun rempompen zijn identiek, gewoon andere vorm en kleurtje. Hun kapwerk en lak, tja, dat blijft gewoon triest en de algemene afwerkingsgraad is gewoon minder. De schuld ligt hier volgens mij niet bij aprilia, maar bij piaggio (MY is er gekomen net na de volledige overname), en dat 'besparingsplan' heeft zich geuit doorheen alle lichte modellen. Ik weet (en merk ook aan de posts hier op het forum), dat het stilaan beter gaat met de 50cc's, maar als ik even later weer lees dat de velgen beginnen te oxideren/verkleuren, ga ik toch even nadenken. Wat me verder aan jou soms enorm stoort, is dat je een vrij grote bek hebt en over alles een mening, zonder dat je er ervaring mee hebt + je zit eeuwig te 'zeuren' over een SM, dan weer een MY dan 4takt, dan 2takt, beslis gewoon, en handel ernaar...
wo aug 26, 2009 10:57 am |
Persoonlijk album
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Ik post wat ik leuk vind. Ik kijk naar meerdere modellen en toon daar interesse in, daarom vraag ik ook vaak dingen zonder dat ik er zeker van ben dat ik bijvoorbeeld een MY06/7 ga kopen.
|
wo aug 26, 2009 11:05 am |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
|
wo aug 26, 2009 11:07 am |
|
|
Tuffel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 21, 2009 2:14 pm Berichten: 643 Woonplaats: oisterwijk
|
Als 'k dit jaar m'n motorrijbewijs nog haal ga 'k toch maar eens voor zo'n ding kijken. Toch nog effe terug in de 'brommertijd' maar dan zonder gezeik met rollerbanken etc
_________________ Hahahaha
|
wo aug 26, 2009 11:39 am |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
@ Thomas Ik heb nu ook een MY en heb ook verschilllende am6 modellen gereden waaronder een NM maar ik vind die toch echt een stuk minder rijden dan me MY sowieso dat am6 blok schakelt voor geen meter (steeds een neutraal ertussen) en kwa toeren opbouw vind ik die van mij een stuk aggresiever rijden (uitgaande van allebei leuk sportuitlaatje) dan die remmen vind ik ook minder en het stuurt gewoon allemaal een stuk minder strak over de kwaliteit heb je jammer genoeg wel gelijk, maar als je je brommer gewoon goed onderhoud, is er niets aan de hand. Dus dat vind ik opzich ook wel meevallen rijd er overigens nu al 2 jaar op, heb er ook al wat kilometers opzitten
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
wo aug 26, 2009 11:53 am |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
Schoutenrs ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, Een my rijd veel fijner en strakker en remt ook beter. Als je een my gewent en je rijd dan een nm volt de nm heel log en zwaar en niet makkelijk in een bocht te gooien, een my voelt lekker strak en licht en gooi je makkelijk in de bocht. Maar de kwaliteit van my laat wel te wensen over van nm zou ik niet weten.
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
wo aug 26, 2009 12:44 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
wo aug 26, 2009 1:43 pm |
|
|
tjerk-b
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 15, 2009 9:06 pm Berichten: 81 Woonplaats: den helder
|
beetje maar
|
wo aug 26, 2009 4:14 pm |
|
|
Rutger.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 14, 2009 8:35 pm Berichten: 1252 Woonplaats: Langeveen (ov)
|
*Thomas* schreef: Wat me verder aan jou soms enorm stoort, is dat je een vrij grote bek hebt en over alles een mening, zonder dat je er ervaring mee hebt + je zit eeuwig te 'zeuren' over een SM, dan weer een MY dan 4takt, dan 2takt, beslis gewoon, en handel ernaar... AMEN!!
wo aug 26, 2009 7:49 pm |
|
|
|