
Aprilia Mx50 met klein beetje werk.
Geachte mensen,
Zoals sommige van jullie weten heb ik een ongeluk(je) gehad.
http://www.dichtbij.nl/noordkop/regionaal-nieuws/artikel/2192568/bromfietser-valt-na-inhaalactie.aspxdeze versie klopt alleen niet, ik werd namelijk helemaal nagekeken in de ambulance. En ik wou niemand inhalen. Maar info:
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=19271Brommer doet het nog na het ongeluk! alleen de minpunten vertel ik hieronder.Maar goed even verder over de brommer.
Brommer heb ik op 10-08-2011 overgenomen van Ventovice (ook een forum member). Hier zie je zijn topic wat hij met de brommer gedaan heeft
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=18519Zoals je ziet is de originele teller vervangen op 16158 KM en is er een teller met dagteller opgekomen met 24500 KM. Die teller is denk ik afkomstig van een rx want hij geeft 10km/h te veel aan. Er zit dus een fiets teller op daar staat nu bijna 3000km. Ik denk dat er nu dik wel +20000km heeft. Dat over de KM stand
Motorisch is hij nog helemaal in orde rond de 1500 km (op de fietsenteller) heb ik de zuiger vervangen want hij had helemaal geen compressie meer. Hier heb ik nog op krukasspellingen gecheckt maar ik kon niks voelen dus dat zit in orde.
De setup is nu:
- origineel cilinder
- gerco zuiger (ofzo? ik heb het doosje nog liggen en de originele zuiger ook nog)
- 14,9 dellorto carb(origineel carb)
- Sproeier 58 (ivm met prop)
- Arrow uitlaat met prop
Prop wordt eruit gehaald! die heb ik nodig voor mijn profielwerkstuk! Sproeier 68 gaat er dan weer in.
Lampjes heb ik allemaal vervangen, alleen de knipperlicht werkt niet, ze branden tegelijk en constant. Ik gebruikte het altijd als mistlampen

. Maar dat is de enige minpunt qua elektronica. De rest doet het na toebehoren.
Remmen doen het ook na toebehoren. Ventovice had de achterrem gereviseerd en er zit weer optimale drift power in.
Tandwielen heb ik altijd zorgvuldig nagekeken, schoongemaakt en ingesmeerd. Heb de bromfiets ook vaak schoongemaakt en zo nodig onderhouden.
Nu wil ik het even hebben over de minpunten m.b.t de ongeluk.
De bromfiets viel in de berm gelukkig! Hij viel naar links en daarom is de stuur aan de
linkerkant krom! En verder lijkt het wel alsof de voorvork scheef staat t.o.v de spat bord. Maar dat kan natuurlijk ook een illusie zijn.
Verder is de voorband lek gegaan. Ik zou echt geen idee hebben hoe dit komt. Ik weet vrijwel zeker dat het de binnenband is want al het lucht ontsnapt via de ventiel en de grens tussen velg en band. Dit heb ik met zeep gecheckt.
Dit waren de enige minpunten. Als de stuur en band gemaakt is rijdt hij heerlijk. Leuk mini project dus. Tenzij je er meer aan wilt doen.
Alle boekjes, bonnetjes, sleutels, invoerpapieren zijn aanwezig met dank aan de vorige eigenaren. En natuurlijk heeft de brommer een geldig kenteken.
Foto's van de brommer
voor ongeluk:
Foto's brommer
na ongeluk





Voor meer foto's kan je het hier vragen of via pm.
Hij is te ruil voor een Aprilia rs50nm (wil eentje die het doet en redelijk fatsoenlijk is) of
Hij gaat weg voor 750 het enige wat je hoeft te vervangen is de stuur (30 euro) binnen band (15 euro) en misschien 6 uur werk ongeveer. Brengen en bezorgen is mogelijk tegen extra kosten.
Voor meer info:
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=19271Blijf hier ontopic, off topic kan gewoon bij de galary of via pb.
Mvg,
Rs50_drifter