opruiming: sprint + oem onderdelen
te koop vanwege andere hobby/interesse:
sprinter (ex peter) met ex motor van Rudolf:
quote van de samenstelling: Rudolf
blok:am5 blok compleet aangepast voor een minarelli horz. speed cilinder. Tapeinden verzet, carters gelast (carters zijn recht), carters geflowed, uitgevulde versnellingsbak en ga zo maar door.
Cilinder: Minarelli horz. MHR speed cilinder. Cilinder is compleet getuned en daarna voorzien van een nieuw wand. Daarna 2 sprints gereden en een middag op de testbank gestaan. Dus cilinder is gewoon hagel nieuw.
Er zit een nieuw hebo revolution zuiger in en een handgemaakte kop.
Krukas: Er zit een Hebo racing krukas in (niet de goedkope van 100 euro maar de dure van 200 euro)
Koppeling: Aangepast en voorzien van 5 koppelingsplaten met MHR veren.
Inlaat: Adige membraan compleet verbouwd met een malossi spruitstuk en daarachter een echte Keihin PE28 met serienummer.
Ontsteking: Handgemaakte rotor, grondplaat en een bijbehorende kabelboom met quickshifter mogelijkeheid voor Ignitech. LET OP De Ignitech zelf zit er niet bij!
Uitlaat: Pro race uitlaat met hitteband er omheen. Is een keer opengemaakt omdat er een deukje in zat maar is volledig gasdicht. Verder is de uitlaat aangepast zodat er nu een Yasuni demper op zit.
Blok levert dik 20Pk. Ik heb er zelf 21,3 mee gehaald op een dynojet bank, maar ik weet zeker dat er nog meer in zit omdat ik toen maar een uurje ben wezen testen. Cilinder was toen ook nieuwe dus zal waarschijnlijk nu al meer leveren.
viewtopic.php?f=7&t=21150
Frame van Peter:
Bij deze bied ik mijn oude Aprilia rs50 sprintframe tekoop aangezien het toch enkel stof staat te vergaren in de hoek. Ik maak er dan liever wat geld van en een ander blij mee :)
Qua onderdelen is er helemaal nergens op het geheel bezuinigd; de remmen zijn gecoat en gereviseerd, er zit een (zeldzame!) licht gewicht poly kuipenset op van vf-racing en alle speling is uit alle bussen en assen gehaald om het geheel strak te maken. Alle delen zijn verder gecoat ipv gespoten en voor zit er een nieuwe verse band op.
Het frame is een origineel am5 frame. Een am6 blok is echter ook gemakkelijk pas te maken, zelf heb ik daar namelijk 2 jaar mee gesprint in dit frame.
viewtopic.php?f=7&t=21360&p=953291#p953291
We zijn begonnen aan de ombouw om deze combo terug om te bouwen voor openbare weg, helaas zijn we daar niet in geslaagd. Het blok werd opengemaakt en gecontroleerd door Ruud Fredericks (Tovami testcenter) en als nieuw beschouwd. Er werden voor de straatombouw vele nieuwe spullen aangekocht zoals een nieuwe dellorto 21mm, nieuwe ontsteking (oem, voorzien van electrische starter), gas/koppelingskabel, nieuw membraam (carbon plaatjes), nieuwe regina race ketting enz enz
De brommer staat nu zo ver dat hij terug straat legaal is, enkel verlichting en nieuwe lak moet gebeuren. Sinds de aankoop van alle spullen heeft het geheel enkel stationair en 2x op en neer de straat gelopen. Ik moet wel zeggen dat het super loopt !
andere onderdelen:
2x rs (AM6) rollend frame (zie fotos)
1x malossi MHR 72cc (compleet)
1x malossi MHR 80cc (compleet maar stukje afgebroken, geen probleem voor gebruik)
1x airsal 50cc
1x Keihin 28mm, genummerd !
1x ignitec houder (ontsteking) zoals hij van Rudolf kwam
2x AM6 blok, gedemonteerd maar compleet (hebo krukas, als nieuw)
diverse kappen
diverse uitlaten
fotos:
http://s5.photobucket.com/user/joke211/ ... onderdelenIk had graag "alles" in 1 keer de deur uit gehad (vraagprijs verplicht): 2000 €
Uiteraard sta ik open voor elk aannemelijk bod.
mvg,
Jo