HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 22, 2025 11:01 am




Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 -- Race Cilinder (+/-80cc) -- 
Auteur Bericht
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
team-rs schreef:
you make me lol
maar oke, succes :D:


Dat hangt sterk van de eisen af!
Het is een stuk goedkoper kwestie van inschrijving voor de brommers.
Maar een stuk duurder om er een beetje vermogen uit te krijgen.

Als je een brommer gaat tunen kan het stuklopen als het stuk loop kost het geld.
Een motor laat je std en loopt niet stuk en vergt dus ook minder onderhoud.

Als je niet met high end race materiaal zit blijft ook alles lang heel.
Kijk maar hoe lang het op de baan heel blijft, waar je een stuk meer KM maakt dan op circuit.
Als je volop competitie gericht rijd kost het beiden een smak geld!
en op de motors nog meer!

Als je een brommer in de grindbak pleurt is dit meestal goedkoper dan een motor in de grindbak pleuren.

Daarbovenop als je een starter bent kan je je op alles amuseren.

Als je de brommer niet high end gaat tunen en niet gaat uitrusten met Öhlins voor en achter.
Blijft het brommer rijden een stuk goedkoper.
Als je zo goed word op de brommer dat aangepaste std vering een probleem word, kan het wel zijn
dat je met een kleiner budget meer fun gaat hebben op een leuk opstapfietsje.

Maar 1 ding is zeker alleen naar inschrijving gezien is een brommer een stuk goedkoper als motor.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


za mei 28, 2011 6:20 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
*Vincent* schreef:
MHR Team.


Aan een laagtoerige 80cc ga je veel minder onderhoud hebben dan aan een high end 50cc.
Een maagtoerige 80cc setup zal ook veel makkelijker afstelbaar zijn en zal veel leuker rijden
dan een piekerige 50cc die je constant moet fijn afstellen om hem optimaal te houden.
En op het einde van de meet zal het prestatie gezien niet enorm veel verschil maken.

Dus ik raad het dan ook sterk af om een 50cc te KOPEN.
Hetgeen wat je hebt, heb je en hoef je niet meer te betalen.
Maar als je niet van plan bent bij het SOBW (nederlands kampioenschap) het 50cc kampioenschap te
rijden raad ik het sterk af te investeren in 50cc.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


za mei 28, 2011 6:24 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
RonnyRacingTeam schreef:
team-rs schreef:
you make me lol
maar oke, succes :D:


Dat hangt sterk van de eisen af!
Het is een stuk goedkoper kwestie van inschrijving voor de brommers.
Maar een stuk duurder om er een beetje vermogen uit te krijgen.

Als je een brommer gaat tunen kan het stuklopen als het stuk loop kost het geld.
Een motor laat je std en loopt niet stuk en vergt dus ook minder onderhoud.

Als je niet met high end race materiaal zit blijft ook alles lang heel.
Kijk maar hoe lang het op de baan heel blijft, waar je een stuk meer KM maakt dan op circuit.
Als je volop competitie gericht rijd kost het beiden een smak geld!
en op de motors nog meer!

Als je een brommer in de grindbak pleurt is dit meestal goedkoper dan een motor in de grindbak pleuren.

Daarbovenop als je een starter bent kan je je op alles amuseren.

Als je de brommer niet high end gaat tunen en niet gaat uitrusten met Öhlins voor en achter.
Blijft het brommer rijden een stuk goedkoper.
Als je zo goed word op de brommer dat aangepaste std vering een probleem word, kan het wel zijn
dat je met een kleiner budget meer fun gaat hebben op een leuk opstapfietsje.

Maar 1 ding is zeker alleen naar inschrijving gezien is een brommer een stuk goedkoper als motor.


circuit kuipen set voor een motor kost 450 e
met snelsluiters en zitschuim
dus dat is soieso al 10 keer goedkoper dan een brommer

en wat jij zegt, high end
zodra je ook maar een beetje gaat opvoeren is het al over, want op straat rijd je niet continu vol vermogen en gaat het al snel vrot en is het onderhoud hoor

op het circuit wel, dus worden de kosten snel hoog

dus ik zeg een goedkoope 600 die je std laat, heb je meer aan dan een brommmer waar je soieso aan moet verbouwen

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


za mei 28, 2011 6:45 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Ja want jij hebt ook al 8j ervaring in de brommer race.....
En JA ik heb ook genoeg ervaring met motors om te weten wat het kost!

Moet je eens komen zien tijdens een 24h race waar alles enorm op zijn donder krijgt.
En hoe die motortjes er achteraf af komen.

Ik rij zelf met een zo goed als compleet MHR blok.
Het enige wat ik frequent moet vernieuwen is men riem.
Ik doe een seizoen met 2 zuigers.
Ik rijd 12 endurance races mee van elk min. 2H
Daarbovenop zat ik bijna elke 2weken nog met diezelfde motor op circuit om te trainen.

En ga niet zeggen dat ik dan meer gas moet geven, dan moet je maar eens komen zien!
Mijn motor was dan ook niet afgesteld op het echte top vermogen.
Maar een 18-19 PK met 19mm 70cc had hij toch wel!

edit: Kuipsetje voor de TZR had ik voor 250€

En wat kost een dagje vrijrijden met motor op circuit?
Wat kost de inschrijving voor een race + licentie en verzekering?
Hoeveel rijd tijd heb je bij vrij rijden en race?!

Ik kan je verzekeren dat je op de brommer een stuk minder als de helft kwijt bent!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


za mei 28, 2011 6:52 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
vrij rijden: 20 - 35 € voor een ganse dag continue (+/- 7h rijdtijd op een dag)
koersen:

jaarlicentie 145
daglicentie 25
sprint 65 (totaal van 1h rijdtijd: koers + trainingen+ kwalificatie)
endurance anderhalf uur 80 (totaal van 2h tot 2h15 rijdtijd: inc trainingen+ kwalificatie)
endurance twee uur 100 (totaal van 2h30 tot 2h45 rijdtijd: inc trainingen + kwalificatie)

Wil je de rekening eens maken voor motors?

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


za mei 28, 2011 6:58 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Interessante discussie, ik zou graag wel eens team-rs zijn kant van dat argument zien.
Interessant om te lezen :) :thumright:

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


za mei 28, 2011 9:31 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Voordeel van motor: Je koopt het, gooit er de lichten vanaf en je kan rijden.
Je hoeft gen setup bij elkaar te zoeken.
Alles goed monteren en afstellen zodat het heel blijft.

Als je een vrij rijdag met de motor doet, heb je minder rijdtijd beschikbaar voor meer geld.
Maar omdat er met meer vermogen word gewerkt en een zwaarder voertuig is, is het ook vermoeiender.
Dus zal je uitendijndelijk ook wel genoeg hebben aan de beschikbare rijtijd.

Maar doe je met een motor een high sider, kan dit wel eens behoorlijk pijn doen.
Als de motor dan tegen de nodige snelheid een tuimel maakt ben je ook stevig vertrokken.

Als je met een brommer waar je aanzienlijk trager mee rijd een valpartij doet of highsider hebt.
Is de kans dat je er zelf iets aan over houd aanzienlijk kleiner.

De uitrusing die je voor jezelf moet kopen, kan voor het brommer rijden ook meer budgetair gekozen worden.
Dit omdat je juist met een veel lagere snelheid zit.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


zo mei 29, 2011 8:52 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Bedenk wel dat het de bedoeling is, om vrij rijden te doen.
Dus geen onnodige risico's enz :)
Thx

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


zo mei 29, 2011 9:15 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Als het goed is heb ik nu ook een luchtfilter.

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


ma mei 30, 2011 7:14 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Ik heb nog zo'n luchtfilter liggen;
Afbeelding

zijn die een beetje goed? (beter dan origi?)

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


di mei 31, 2011 10:26 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
nee :P

een twinair is beter, of std met wat extra gaaten, aangezien je met een 21 gaat rijden

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


di mei 31, 2011 10:28 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Nog nodig: TP roze top (of dergelijk), goede uitlaat.

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


wo jun 01, 2011 10:35 pm
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Yasuni R2 uitlaat gekocht :)

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


vr jun 03, 2011 10:06 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Ga dan voor een 70 cc'tje, want daarop is een R2 berekent. Of een hoogtoerige 50, maar dat vind jij natuurlijk weer te weinig CC's.

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


vr jun 03, 2011 10:44 am
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Circuit onderdelen.
Roze top is niet geschikt voor een R3, dus ben ik bijna verplicht voor een R2.

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


vr jun 03, 2011 10:45 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: