Auteur |
Bericht |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: aprilia rs125 houd in
nja, als ik hem start is het ook starten lopen, dus powervalve opentrekken moet dan ook geen probleem zijn lijkt me??
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma maart 15, 2010 8:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
Re: aprilia rs125 houd in
Matthijn schreef: nja, als ik hem start is het ook starten lopen, dus powervalve opentrekken moet dan ook geen probleem zijn lijkt me?? nee lijkt me niet dan. Het is pas gekomen na een winter stilstaan?
|
ma maart 15, 2010 9:17 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: aprilia rs125 houd in
nee, heb m in de zomer zo weg gezet...
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma maart 15, 2010 9:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: aprilia rs125 houd in
volgens roelof zou het te maken hebben met het relais dat kapot is... dan valt de spanning weg bij de 9k toeren??
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di maart 16, 2010 12:05 am |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: aprilia rs125 houd in
Dus, je zou de accu nog eens kunnen laden...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di maart 16, 2010 10:21 am |
Persoonlijk album
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: aprilia rs125 houd in
BuxirS schreef: Dus, je zou de accu nog eens kunnen laden... Volgens mij heeft accu daar niks mee te maken, want die spanning komt rechtstreeks van de ontsteking
|
di maart 16, 2010 12:02 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
Re: aprilia rs125 houd in
11martijn11 schreef: BuxirS schreef: Dus, je zou de accu nog eens kunnen laden... Volgens mij heeft accu daar niks mee te maken, want die spanning komt rechtstreeks van de ontsteking onzin, als je accu leeg is en wel aangesloten gaat eerst de stroom naar de accu. Ik heb het zelf ook gehad met mijn 125 namelijk. misschien dat het bij het oude type anders is maar volgens mij zijn de draadschema's gelijk
|
di maart 16, 2010 12:39 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: aprilia rs125 houd in
@Rain Was als reactie op jou opmerking dat de pv niet los zou gaan bij lage accuspanning.
En hij gaat wel los, hebben we getest. En ook zo bijgesteld dat als je hem met de hand lostrekt (bij die spoel) dat de klep helemaal los gaat.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di maart 16, 2010 1:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: aprilia rs125 houd in
je moet hem zo afstellen dat als de powervalve actief is ( dus als hij omhoog staat) dat de magneten elkaar raken.
om dit af te stellen is het het makkelijkste om de powervalve motor (relais) direct op de accu aan te sluiten. aangezien die altijd de volledige accuspanning nodig heeft, net als je startmotor, is dit niet schadelijk.
_________________
|
di maart 16, 2010 8:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: aprilia rs125 houd in
Dat is een goede tip GJ!
Wij werkten volgens het handboek, dus handmatig kabel maximaal aantrekken.
Maar hoorde vanmiddag dat Matthijn een Rotax max valve overweegt.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di maart 16, 2010 8:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: aprilia rs125 houd in
zinloos, gewoon originele gebruiken
_________________
|
di maart 16, 2010 8:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
Danduy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 10, 2010 5:23 pm Berichten: 9
|
Re: aprilia rs125 houd in
Ik ga hier even op inpikken:
Waarschijnlijk al de zoveelste post over dit euvel, maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden door de topics door te lezen.
Ik heb onlangs een RS 125 gekocht van 2003. Deze had 11 kW op papier, maar na een tijdje eraan te hebben gesleuteld en wat opzoekwerk, ben ik er achter gekomen dat dit een omgebouwde versie is. Wat heeft hij allemaal:
- Polini kitje - Ik heb er een VHSB 34 op gezet ipv de 28 (hoofdsproeier 155) - Ik heb blijkbaar een slechte kleurafzetting op mijn bougie en kan er niks uit maken. - Technigas uitlaat - De standaard 11 kW is vervangen --> zie de foto in mijn voorsteltopic - Rave unit en Powervalve zit erop
Nu heb ik al veel gelezen over de CDi en overbrugging enzovoorts. Omdat het vermogen stopt op 10.000 toeren en tussen de 5.000 - 6.500 toeren prutteld, dacht ik dat het aan de CDi zou liggen. Nu heb ik mijn CDi eruit gehaald en zie dat er siliconen is gespoten op de plaats van het brugje, dus ik veronderstel dat hij op 22kW staat. Maar waarom dan nog die stotter in het begin van het middengebied?
Ik wilde hem deze week eens op de testbank zetten om te checken, maar als er iemand natuurlijk hetzelfde probleem heeft of heeft gehad, die mag altijd een post zetten. Ik zal uiteraard zelf ook blijven zoeken en de problemen die ik tegenkom en misschien krijg opgelost zelf posten voor de toekomst, maar ik denk dat de meeste 11 kW al op full power staan, dus een grote bijdrage zal het misschien niet worden.
Ook kan ik de 'schop onder kont' op 8.000 toeren niet echt thuiswijzen. Hij trekt wel door in de 1-2-3e versnelling, maar dan houdt het eigenlijk op en hij komt met erg veel moeite boven de 140 terwijl een 'normale 22kW' al 160 haalt zonder al te veel problemen lees ik op verschillende plaatsen.
|
di aug 10, 2010 8:02 pm |
|
|
|