Auteur |
Bericht |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
HOW-TO Luchtfilter schoonmaken
How-to Luchtfilter schoonmaken
Na de how-to carb schoonmaken leek het me handig ook een how to luchfilter schoonmaken te hebben, aangezien als je filter vies is je carb dat ook snel weer is.... (bij een std luchfilter of powerfilter is de methode t zelfde alleen het uitelkaar halen ervan is iets anders)
benodigdheden: - schroevendraaier - afwasmiddel - föhn - schone doek
stap 1: Haal je luchtfilter eraf
stap 2: Haal je luchtfilter uit elkaar
stap 3: Haal het luchtfilter matje eruit
stap 4: Leg het matje in een bakje warm water met een heel klein beetje sop. (laat deze er een 15 min in liggen)
stap 5: Maak met een schone doek je luchfilter kast schoon, gebruik evt (warm) water en een borsteltje
stap 6: Je luchfiltermatje moet je nu goed afspoelen en goed uitknijpen, daarna droog je hem nog even voor de zekerheid met een fohn (circa 2 min)
stap 7: Als je alles droog is kan je je luchfilter weer in elkaar zetten.
stap 8: nu kan je je luchfilter weer op je carb zetten.
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 2:40 pm |
|
|
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
ik zou de luchtfilter na het schoonmaken wel met luchfilterolie of 2-takt olie inwerken
|
vr jun 22, 2007 2:55 pm |
|
|
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
hoe? ik heb tot nu toe dat stappe plan gedaan, ( ben nu zojuist bezig met strippe en alles erop en eraan)
maar hoe bedoel je luchtfilter olie inwerken?
is het erg al doe je het niet?
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
vr jun 22, 2007 5:14 pm |
|
|
rinse
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 11:12 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: dokkum
|
gewoon ff in de 2 takt olie legge en er dan uit laten lopen, en dan er weer opzetten he, aan die olie blijven de kleinste deeltjes rotzooi plakken
|
vr jun 22, 2007 7:06 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Idd wel olie er op doen, handleidingsboekje
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
ma sep 24, 2007 4:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Re: HOW-TO Luchtfilter
èn dat kan gewoon met 2takt olie, of moet je daar foilterolie voor kopen?
ma apr 05, 2010 11:42 am |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Filter olie is het beste natuurlijk.
_________________ http://instantboss.org/
|
ma apr 05, 2010 11:50 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Maar 2-takt olie kan natuurlijk ook prima, is brandbaar voor het beetje wat wordt meegezogen en vettig voor de rotzooi die derin moet blijven plakken. Heb t zelf ook nooit met filterolie gedaan maar met 2-takt olie en is me prima bevallen...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo apr 07, 2010 1:59 am |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Ik gebruik ook gewoon 2 takt olie voor de luchtfilter elementen... (Hmmh, dit is nog een topic van Jobra zie ik, zucht... )
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo apr 07, 2010 9:51 am |
Persoonlijk album
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
inderdaad...
filterolie is overigens ook brandbaar.
_________________ http://instantboss.org/
|
wo apr 07, 2010 10:04 am |
Persoonlijk album
|
|
|