How-To: Carburateur (de)monteren en sproeiers vervangen.
Nou, aangezien utrechtterror hier om vroeg; bij deze terreur
De benodigdheden:
-Platte schroevendraaier.
-Imbussleutel setje.
-Ringsleutel 10 (2maal)
-Iets om benzine in te dumpen.
-RS die je mag ontleden.
De stappen:
Stap 1: Het demonteren van de tank.
Als eerste haal je de tank van je RS af. Om te beginnen zet je de benzinekraan op "OFF", daarna moet het zadeltje eraf, om bij de bout te komen die je tank deels vasthoudt. De moer die daaraan vast draai je deraf, maar de bout laat je nog even zitten.
Vervolgens pak je een passende imbus-sleutel en draai dan tankschroef aan de voorkant ook los. Je haalt de bout erachter ook uit. Dan kan je de tank in zijn geheel een stukje opliften zodat je de benzineslang kan loskoppelen.
Ik persoonlijk leg mijn tank altijd op een doekje of iets om de benzinekraan te ontlasten.
Stap 2: Het luchtfilter demonteren.
Deze stap is heel makkelijk, je draait de bout eruit met een passende imbus-sleutel en dan kan je het luchtfilter eraf "trekken"(door naar achter te trekken.)
Stap 3: De carburateur demonteren.
Koppel de benzineslang los en ook de olietoevoer. LET OP: er lekt altijd wel iets. Dus houd een doekje bij de hand. Nu zit de carburateur alleenig nog vast aan het spruitstuk, bij mij zit de carburateur vast geklemt dmv een slangenklem, draai deze los en nu kun je de carburateur eraf schuiven. Wanneer je een sproeier wilt verwisselen. Moet je de vlotterbak demonteren, dat is het zwarte plastic "bakje" onderaan de carb. Let dan ook weer op voor overtollig benzine wat er altijd nog inzit (doekje weer derbij). Wanneer je de goude"schroef" tegenkomt, dan heb je succes. Als er een veer uitkomt...draai dan de carb eventjes om en probeer het opnieuw.
Stap 4: De sproeier verwisselen.
Heel simpel... draai de oude eruit, en draai dan de nieuwe erin.
Je bent nu heel trots op jezelf en stinkt onwijs naar benzine... Gooi daarom al de doekjes weg die je hebt gebruikt en loop alle stappen weer terug om je RS weer rijdend te maken.
Enjoy, Johan
(ps. Fotos onderaan geven wat meer verheldering
Daar staat in het kort ook bij wat er gedaan moet worden.. En begin aub niet over loshangende kabels en over m'n brommer...Ik ben je voorgeweest met dat op te merken
....)
Ik heb hieronder dus de foto's met in de beschrijvings titel de handeling en stap