Auteur |
Bericht |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
How to : Foto's en plaatjes uploaden
Omdat iedereen het ooit nog niet wist, of nu nog niet weet schrijf ik deze How-To. Om foto's up te loaden moet je ze eerst op het internet opslaan. Laat dit gelijk een waarschuwing zijn voor iedereen die naaktfoto's van zijn blokfluit wil plaatsen, iedereen kan de foto's zien (In de meeste gevallen)Dit doen we door naar een daarvoor bestemde site te gaan. De site die ik altijd gebruik is en gebruik in mijn voorbeeld is http://tinypic.com. Deze site is gewoon makkelijk. Stap 1 : Ga naar : http://tinypic.comen klik op "Bestand kiezen" Stap 2 : Zoek op jouw computer de afbeelding die je wilt kiezen en dubbel klik deze. De bestandsnaam verschijnt naast de knop "Bestand kiezen" Stap 3 : Als jij een grote afbeelding heb resize hem dan gelijk. Voor het forum is 800*600 een goede grootte. dit kun je kiezen in het venster afbeelding 3 Stap 4 : Klik op "upload now" Stap 5 : vul de woorden in, dit is als beveiligin. Om dit in de toekomst te vermijden kun je een (gratis) account aanmaken. Stap 6 : Kopieer en plak het hele zinnetje inclusief de [IMG] links. Toelichting : Om het forum te laten weten dat het om een foto gaat moet je de link van de foto tussen tags doen. Zo komt hij als een foto op het forum. Deze "tags" bestaat uit een begin en een eind de slash "/" geeft het einde van de afbeelding aan. De link moet dus tussen deze 2 tags staan. Code: [IMG]delinkkomthier.com[/IMG] En zo krijg je een foto of een plaatje op dit forum. Yeah Groet, Thomas p.s. : Natuurlijk kan het anders, en zijn er andere sites. Maar zo hoop ik de mensen die er niet thuis in zijn te helpen.
_________________ http://instantboss.org/
|
ma jan 03, 2011 6:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Re: How to : Foto's en plaatjes uploaden
Mag ik iedereen aanraden om vooral geen gebruik te maken van imageshack. Deze host is traag, niet waterdicht, en resized de afbeeldingen NIET. Met als gevolg dat er voor sommige users een ellelange laadtijd volgt.
ma jan 03, 2011 6:58 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Photobucket is het makkelijkste wanneer je meteen een heleboel foto`s wil uploaden. Je moet dan wel even een accountje aanmaken. Het voordeel van Photobucket vind ik dat je niks hoeft te resizen voor het forum, hij maakt ze daar automatisch van de goede grootte
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
ma jan 03, 2011 7:09 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
klopt, ook heeft PB (fotoemmer, hoe je het ook wil noemen) een bulkloader functie. lekker makkelijk als je veel (grote) bestanden wil uploaden.
echter is fotoemmer wel een 'zware' website, al de leuke functies dat het heeft vreet wat van je inet (moet immers geladen worden) en je pc. Als je geen redelijk rappe pc hebt of je hebt nog een inbel verbinding (56k MADDAFAKKA) zou ik voor tinypic kiezen.
ma jan 03, 2011 7:13 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
bovendien vind photobucket het niet echt lekker als je behoorlijk fanatiek gebruik maakt van hun host. Dat wil zeggen: als jou geuploadde plaatjes te vaak bekeken worden of je upload teveel, dan krijg je allemaal mooie photobucket go-pro plaatjes in plaats van je eigen foto's.
Limiet zit bij 10gb/maand aan dataverkeer en 500mb aan foto's.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
ma jan 03, 2011 7:27 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Valt mee, ik load alles op op fotoemmert. Ook deze pagina's. en ik heb nog nooit die limit bereikt.
|
ma jan 03, 2011 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
ThomaSBK schreef: Valt mee, ik load alles op op fotoemmert. Ook deze pagina's. en ik heb nog nooit die limit bereikt. ik wel... kun je gewoon tot einde van de maand wachten tot ze weer zichtbaar zijn. Was met de meeting foto's Zwaar irritant
ma jan 03, 2011 7:59 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
|
Oh die limit, haha. meerdere accounts
|
ma jan 03, 2011 8:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
SuMo-rider schreef: Mag ik iedereen aanraden om vooral geen gebruik te maken van imageshack. Deze host is traag, niet waterdicht, en resized de afbeeldingen NIET. Met als gevolg dat er voor sommige users een ellelange laadtijd volgt. Ik doe altijd imageshack. Vind hem toch rap hoor, en die resized de afbeeldingen wel hoor?
ma jan 03, 2011 8:06 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
jasperrr91 schreef: SuMo-rider schreef: Mag ik iedereen aanraden om vooral geen gebruik te maken van imageshack. Deze host is traag, niet waterdicht, en resized de afbeeldingen NIET. Met als gevolg dat er voor sommige users een ellelange laadtijd volgt. Ik doe altijd imageshack. Vind hem toch rap hoor, en die resized de afbeeldingen wel hoor? ja, omdat jij ze host slimmerd en hij resized ze alleen als jij dat specifiek aangeeft. Aangezien de meeste niet verder kijken dan hun neus lang is krijg je dus allemaal fotos van 3mb groot en een resolutie van volle 10megapixel ofzo. wat natuurlijk dikke onzin is.
ma jan 03, 2011 9:31 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
klopt, dus niet janken en gewoon account maken op photobucket of op tinypic. niet meer die gierige imageshack
_________________ bier is lekker
|
ma jan 03, 2011 11:38 pm |
|
|
ThomasSX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 4:14 pm Berichten: 4505 Woonplaats: Hedikhuizen [NB]
|
nooit problemen met imsjek gehad
_________________ Thomzz Creationzz Derbi zupfamoto: viewtopic.php?f=11&t=16304 <3 petertzr
|
ma jan 03, 2011 11:42 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
als je het zelf host niet nee. of je hebt gewoon retesnel internet wat je ouders betalen
di jan 04, 2011 12:14 am |
|
|
ThomasSX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 4:14 pm Berichten: 4505 Woonplaats: Hedikhuizen [NB]
|
wat voegt dat laatste nou weer toe..
lijkt me ook logisch als je ±18 bent dat je niet zelf internet gaat betalen
_________________ Thomzz Creationzz Derbi zupfamoto: viewtopic.php?f=11&t=16304 <3 petertzr
|
di jan 04, 2011 12:17 am |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
gaat erom dat mensen die nooit problemen hebben met hun inet en laadtijden meestal al op glasvezel zitten, en dat kan je doorgaans ECHT niet zelf betalen
di jan 04, 2011 1:31 am |
|
|
|