HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 5:03 pm




Antwoord op onderwerp  [ 175 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken! 
Auteur Bericht
rs_maniac666
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm
Berichten: 4746
Woonplaats: Klazienaveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
waarom niet poedercoaten?

_________________
Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.


di feb 21, 2012 2:06 pm
Profiel
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
dat kost veel geld, ik wil zelf leren spuiten haha, kan een garage als spuitcabine omtoveren en heb de benodigdheden binnen handbereik....en kan dan iets meer kleuren verzinnen.
Oja, net als blanke lak, wat voor blanke lak gebruik je voor een compressor?

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


wo feb 22, 2012 1:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Repeating
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Midden-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Ik ben momenteel bezig met me achterkap (kontkap) te spuiten. Helemaal opgescuurd tot korrel 800, ontvet en primer er op gedaan. Resultaat: een paar barsten. Ik deze eruit geschuurd met korrel 800, ontvet, en een tweede, dikkere laag aangebracht. Restultaat: overal barsten... :HM:

Gewoon geposten op kamertemperatuur overigens met bussen van Motip.

Moet ik hem nu weer helemaal kaalschuren en weer opnieuw beginnen? Of wat kan ik doen? :00/:


di apr 03, 2012 11:41 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
toen ik ''lak barsten spuiten'' googlede kwam ik hierop uit:

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=3944

Heb jij het goed ontvet?
En met een echte ontvetter, niet iets waar siliconen in zit dus.

En uiteraard oude lak weg schuren.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za apr 07, 2012 7:43 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Repeating schreef:
Ik ben momenteel bezig met me achterkap (kontkap) te spuiten. Helemaal opgescuurd tot korrel 800, ontvet en primer er op gedaan. Resultaat: een paar barsten. Ik deze eruit geschuurd met korrel 800, ontvet, en een tweede, dikkere laag aangebracht. Restultaat: overal barsten... :HM:

Gewoon geposten op kamertemperatuur overigens met bussen van Motip.

Moet ik hem nu weer helemaal kaalschuren en weer opnieuw beginnen? Of wat kan ik doen? :00/:


Korrel 800 is heel erg glad :||:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


za apr 07, 2012 8:07 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Zijn barsten niet een reactie van de primer met vet of de oude onderlaag oid.?

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


zo apr 08, 2012 1:22 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Kan ook, goed kaalschuren, goed ontvetten zonder shit waar siliconenshit in zit, primer, nog eens ontvetten, meerdere lagen en klaar denk ik

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


zo apr 08, 2012 1:41 am
Profiel
Repeating
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Midden-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
De eerste keer dat ik 'm spoot had ik niet zo ver doorgeschuurd. Maar toen had ik op een gegeven moment te snel gespoten nadat ik 'm had ontvet waardoor de wasbazine ging reageren..

Toen weer helemaal kaalgeschuurd. Alleen nu zaten er verschillende kalen plekken (het plastic) op de kap. Ik voor de zekerheid maar de hele kap ingespoten met plastic primer en toen met gewone, grijze, primer. De eerste laag gaf geen problemen. Maar toen ik de tweede, en de wat dikkere laag, ging spuiten ging hij wéér basten/rimpelen. Ik heb toen maar gekeken hoe ik dit kon oplossen. Niet goed ontvet zei de ene, plastic primer er niet goed opgedaan zei de andere.

Ten slotte maar weer helemaal kaalgeschuurd, nu nog meer kale plekken. Ik heb dus maar de plamuur erbij gehaald en dit op de plekken gesmeerd. Toen weer geschuurd en 2 lagen platic primer op de hele kap. Toen met de gewone, grijze, primer de eerste laag erop gespoten. Dammit. Alweer een reactie :_: ... Ik deze opgeschuurd met korrel 800 en even laten drogen. Vol goede moed de tweede laag aangebracht. En jawel hoor; allweer een reactie op de plekken waar het blote plastic zit. Alleen ik heb deze goed geschuurd, goed ontvet, soms zelfs geplamuurd, plastic primer erop gespoten ect....

Maar hij reageert dus op de plekken waar het blote plastic is. Maar ik heb deze gewoon ingeposten met plastic primer? Dit mag geen problemen opleveren volgens de How to op internet...

Owja. Tussen elke laag heb ik het natuurlijk gewoon weer helemaal ontvet en oneffenheden geschuurd met korrel 800. Daarnaast heb ik ook alles van hetzelfde merk gebruikt; motip.


zo apr 08, 2012 3:18 pm
Profiel
NickertRS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma dec 20, 2010 1:32 am
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Ik heb laatst mijn kappen overgespoten aan de hand van deze how-to, prima resultaat! Ook heb ik de blanke lak vervolgens met de hand opgepoetst met commandant 4, 5 en wax, ziet er ook zeker strak uit, maar als je de kappen in fel licht legt dan zie je hele lichte kringen/swirls van het polijsten. Kent iemand een manier/product die dit kan verhelpen, of is een 1k blanke lak simpelweg te 'zacht' om het perfect te polijsten?


ma mei 07, 2012 3:00 am
Profiel
Washandje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm
Berichten: 5500
Woonplaats: Zeeuwenland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Leuk om te lezen dat het resultaat naar je wens was.

Een serie van over elkaar aangebrachte 1 komponenten lakken, hebben 7 dagen nodig om uit te harden. Na deze periode is de lak minder kwetsbaar voor handelingen zoals polijsten of waxen.

Als je binnen deze 7 dagen hebt gepolijst, is er een kans dat je de nog zachte lak per ongeluk hebt samengedrukt, of bekrast met de polijst. Na 7 dagen kan je gerust met een Commandant 5 Scratch Remover de lak polijsten, de Commandant 4 is te agressief voor nieuwe verse lak. De Commandant 4 is voor oude, doffe of beschadigde laklagen en metalen.


Hopend hiermee je voldoende hebben geïnformeerd.


za jun 09, 2012 12:14 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 175 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron