Auteur |
Bericht |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
TIP: AM / RV -> sommige onderdelen uitwisselbaar
Omdat het soms lastig is om onderdelen te vinden voor een rv motor, er passen ook goed AM onderdelen op. Dit is voor zover ik weet, aanvullingen zijn welkom!!
Hieronder een lijstje:
AM koppelingstrommel
AM koppelingsplaten en veren (kan je 5 koppelingsplaten van kwijt in rv blok)
AM Keerringset voor motorblok
AM diverse o-ringen
AM drijfstang, alleen moet de bigend pen een stukje worden ingekort, die is te lang. Bij mijn bromboer hebben ze het afgedraaid en ingeperst.
Voor oude type tuaregs:
Zundapp benzinekranen, 2 bouts bevestiging. Weet even niet welk type zundapp.
Voor alle tuaregs:
Bovenlangse uitlaten van Derbi Senda R, zijn prima pas te maken.
Alleen de flens eraf slijpen, en een stukje pijp eraan die in de cilinder past, het ophangpunt aanpassen of met een beugeltje werken, de demper komt aardig goed uit, maar zou bijgebogen kunnen worden met een pijpenbuiger ofzo. Maar is aardig gemakkelijk pas te maken.
Voor aanvullingen, post maar hieronder, altijd makkelijk.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
Laatst bijgewerkt door Robert op di mei 24, 2005 9:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo mei 18, 2005 10:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
Carlo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm Berichten: 91 Woonplaats: Den Haag
|
ik ben het niet mee eens, van die koppelingstrommel, en die platen en dergelijke want dat is niet uitwisselbaar!! misschien de veren wel
keerringen zijn ook anders
dus nog maar even beter kijken voor dat je zo iets post op het forum
_________________ RS-Powerrrrrr...!!!
|
do mei 19, 2005 1:08 pm |
|
|
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
ik heb nu al 3 blokken gereviseerd, en heb gewoon AM koppelingsplaten gekregen, die passen er gewoon in.
De trommel was zo vanaf de foto ook hetzelfde.
Keerringset is dus ook zo goed als hetzelfde, heb gewoon keerringset van am mee gekregen, en had aan alle genoeg. Had wel enkele over, maar dat waren van die hele kleine.
Daar komt bij, dat ik niet zomaar wat post, ik ben niet gek..
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
do mei 19, 2005 5:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
Robert
ApriliaForum Member
|
*update* ik was de AM drijfstang vergeten, ik rij er nu prima mee. Zelfde lengte als een RV drijfstang. Alleen bij AM zijn de krukaswangen groter, maar dat boeit dus niet.
|
di mei 24, 2005 9:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
dus als ik je lijst bekijk past dus am koppelings huis + platen en alles in rv blok?
dit zou opzich mooi zijn wat dan zou je ook 5 plaats koppelingen in rv kunnen doen
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
do maart 02, 2006 12:51 am |
Persoonlijk album
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
past je carterdeksel er dan nog wel op?
do maart 02, 2006 8:39 am |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
do maart 02, 2006 11:53 am |
Persoonlijk album
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
nja.. ik neem aan dat Robert dat wel even geprobeert heeft
denk niet dat hij het zou voorstellen als er vervolgens geen deksel meer op past
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
do maart 02, 2006 1:13 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: past je carterdeksel er dan nog wel op?
hoezo zou die niet passen?
am6 heeft standaard 4 plaats koppeling (en ik heb er een 5 plaats van laten maken/afdraaien) en die 5 plaats past toch ook in me am6 weer
en volgens mij kan je ook gewoon van een rv4 koppeling een 5 plaats laten maken hoor gewoon af laten draaien
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
do maart 02, 2006 2:33 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ik VROEG het ook
do maart 02, 2006 2:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Dus am6 kurkassen passen In een rv4? Dat geeft weer wa opvoer mogenlijk heden
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
do sep 06, 2007 1:03 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
vets_tom schreef: Dus am6 kurkassen passen In een rv4? Dat geeft weer wa opvoer mogenlijk heden
een drijfstang is nog geen krukas he . Drijfstang lengte is gelijk en bigend pin dikte blijkbaar ook, de wangen zijn blijkbaar alleen wat dunner bij rv4, als ik het goed begrijp.
|
do sep 06, 2007 2:13 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
vets_tom schreef: Dus am6 kurkassen passen In een rv4? Dat geeft weer wa opvoer mogenlijk heden
een drijfstang is nog geen krukas he . Drijfstang lengte is gelijk en bigend pin dikte blijkbaar ook, de wangen zijn blijkbaar alleen wat dunner bij rv4, als ik het goed begrijp.
|
do sep 06, 2007 2:13 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Maar als je de carters wa aanpast dan zijn er meteen heelveel mogenlijkheden. Denk dat ik het ga probeeren. ik ga iniedergeval een 5plaats monteeren.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
do sep 06, 2007 2:32 pm |
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm Berichten: 115 Woonplaats: Antwerpen
|
van de koppeling is niets onderlicht uitwisselbaar omdat de koppeling van een RV totaal anders is opgebouwd en het huis een kleinere diameter heeft
de enige 3 O ringen die je kan gebruiken zijn die van de selector en de wals
de keerringen kan je die van de krukas gebruiken, linkerkant, en daar stopt het, alle andere as diameters zijn verschillend
kortom, er is haast niets uitwisselbaar
_________________ pluk de vespa én de AF1
|
do sep 20, 2007 10:08 am |
|
|
|