HOWTO: Koppellings platen/veren vervangen.
Wat heb je nodig:
Citaat:
-Inbussleutels.(9)
-Kruiskop schroeven draaier.
-Koppellings dekselpakking
-Koppelings veren
-Eventueel Koppelings platen.
-Een bak waar je de overige bak olie mee kan vangen.
Ok laten we beginnen.
Je begint eerst
DEZE how-to te maken. Je moet natuurlijk alleen de vloeistoffen AFTAPPEN. Er weer in doen komt later.
Als je dat gedaan hebt kunnen we verder
Zet eerst een bak onder om de overige bak olie mee op te vangen.
Je begint met de 2 rood omcirkelde bouten er uit te draaien.
Als je dat hebt gedaan haal je het kapje van de Olie pomp er af.
Als het goed is kom je dit tegen(olie pomp).
Eerst haal je met geel aan gegeven olie slang er af.
Als je hem er af haalt hang hem dan snel HOOG weg (ergens bij de tank)zodat de olie er niet uit komt lopen.
Daarna haal je de met rood aan gegeven kabel los.
Trek dezen helemaal er uit. Ook uit het bochtje.
Haal dan de het olie leiding van de olie pomp naar bij carburateur bij de carburateur los(bij mij doorzichtige leiding). Dit doe je om te zorgen dan straks je brommer weer gelijk olie krijgt.
Doe het kapje terug op zijn plek. Zo zorg je dat de olie pomp niet kapot gaat, en dat je later geen dingen kwijt bent.
Als laatste haal je de met blauw aan gegeven slang van de kvs los. Hier kan nog wel wat koel vloei stof uit komen lopen.
Nu begint het echte werk.
Blauw aan gegeven bouten zijn korte bouten(8 stuks).
Rood aan gegeven bout is een langen bout(1 stuk).
Draai dezen allemaal los!
Haal de kap er af, je zult je oude pakking tegen komen. Gooi dezen weg.
Als het goed is kom je dan dit tegen.
Draai de 4 met groen aan gegeven kruis schroeven er uit.
Als het goed is kun je nu de veren er af halen.
Als je alleen veren wilt vervangen ga dan verder met stap 2.
Koppelings platen vervangen.
Oké het stelt op zich niet echt veel voor nu.
haal de met rood omcirkelde schijf er af.
Kijk nu goed hoe de rest in elkaar zit want daar heb ik geen foto van.
Je ziet nu je koppelings platen en tussen platen zitten, haal deze er af.
Haal alle koppelings platen er tussen uit(dat zijn de genen met de blokjes er op).
Doe eerst een nieuwe koppelings plaat in het koppelings huis.
Vervolgens doe je een tussen plaat er tussen, je ziet dat hier een lipje aan zit.
Daarna doe je weer een nieuwe koppelings plaat in het koppelings huis.
Vervolgens doe je een tussen plaat er tussen,zorg dat het lipje 180graden gedraait zit tegen over de 1ste tussen plaat.Dit doen we om onbalans in de koppeling te vermijden.
Daarna doe je weer een nieuwe koppelings plaat in het koppelings huis.
Vervolgens doe je een tussen plaat er tussen,zorg dat het lipje 90graden gedraait zit tegen over de 1ste tussen plaat.
En dan de laatste koppelings plaat.
Je doe je de schijf er weer op.
STAP 2
Pak de 4 schroefjes die je er net uit hebt gedraaid.
Doe daar de ringetjes over heen en daar op de nieuwe veren.
Draai dezen schroeven allemaal terug. Nog niet helemaal vast.
Begin met schroef 1 vast te draaien, daarna schroef 2 en de rest spreekt voor zich.
Pak de nieuwe Koppellings dekselpakking en leg die op de deksel.
Doe de deksel terug.
Doe alle bouten terug.
De rood omcirkelde bout is een langere houw daar rekening mee.
Haal de 2 rood gekleurde bouten los.
Als je dat hebt gedaan haal je het kapje van de Olie pomp er af.
Doe alle leidingen terug.
VERGEET NIET DE LEIDING OP DE CARB TE INSTALLEREN ANDERS HEB JE ZO EEN VAST LOPER!.
Doe het kapje terug.
Ga dan
DEZE verder maken maken dus vul kvs en bak olie bij.
Dit was het voor vandaag. Als er fouten in zitten hoor ik dit graag via PM dan verander ik het gelijk voor je.
Groetjes,
Arnold van Zelst