VTW Vervangen bij een MY06/7/8 en GPR
Hoi,
Omdat er nogal veel mensen hun VoorTandWiel (vtw) willen vervangen heb ik even een how-to gemaakt. De My06/Gpr is standaard te licht vertand (11/53) voor een ontgrenst setup oid. Het is eigenlijk niet moeilijk en kan in 15 minuten of korter gedaan worden. Je moet onthouden hoe lichter je VTW hoe harder hij trekt! Dus als je je VTW groter maakt trekt hij minder hard, en je top is hoger! Voor zover ik weet heb je een 11,12,13,14,15 VTW.
Om het je makkelijk te maken staat hieronder een lijstje wel VTW je moet hebben.:
Begrenste setup: 11(standaard) 12 moet ook willen
Ontgrenste Setup: 13/14
Gianelli pijp oid: 14/15
Voor 80 cc of iets anders geen idee??...
Laten we maar beginnen..
Wat heb je nodig:
- Imbus setje
- Tandwiel 1?
- Sleutel 20? voor achteras moer..
Je begint met je achteras moeren los te halen(geen foto voor nodig hoop ik haha), daarna haal je de kettingspanners los (linksom draaien).
Daarna druk je het achterwiel naar voren (vraag ff je zusje of zei je brommer optilt ofzow
) zodat de ketting gaat hangen.
Haal nu de het kapje van je vliegwiel los zodat het wat makkelijker werken is. Schakelpookje kun je eraf halen, dat is nog makkelijker werken, maar ik doe het niet.
Haal nu je voortandwiel los, dit doe je door de imbusjes op het tandwiel los te draaien! Daarna draai je het borgplaatje naar links en haal hem er af haal nu het hele VTW eraf.
Hierboven kun je het borgplaatje zien!
Druk nu het nieuwe VTW op het ‘asje’ met ketting er al aan. Doe nu het borgplaatje erop (ff draaien todat de gaten overeenkomen) en draai de imbusjes erin eventueel met wat locktite. Draai de imbus gewoon aan ga er dus niet aan lopen roppen (vast is vast) doe je dat wel dan knappen ze want de imbusjes zijn van gehard staal en zijn dus bros.
Draai nu je Ketting spanners weer vast en zorg ervoor dat je wiel er recht in zit! Zorg dat je ketting ongeveer 2/3 centimeter speling heeft draai hem dus niet te strak! Draai je achteras moer vast. Vet je ketting eventueel even goed in.
Ik wil niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele fouten in deze how-to en ongelukken door het opvoeren van jullie!
onder voorbehoud van fouten
En niet zeiken hoe vies et daar beneden is hahaha