HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Auteur |
Bericht |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Johan P schreef: Waarom... zou je je cilinder in vredes naam 5000km inrijden?! ?? Ik was toen nog verstandig... Toen ik door had wat de consequenties waren van het opvoerne, maar opgefockt. MasterTommy NL schreef: niks beters te doen misschien? ??
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr sep 19, 2008 5:41 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ontopic
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr sep 19, 2008 6:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Royal Club schreef: cebess schreef: Royal Club schreef: right, beter ga je dood ofzo. Beter let jij een beetje op je woorden. en die onzin die uitgekraamd word boven mijn reply mag wel? ga toch weg man Tussen onzin plaatsen en iemand dood wensen zit voor mij wel degelijk een verschil. Misschien dat het in jouw omgeving normaal is maar hier heb je jezelf te houden aan de forumregels. Verder zie ik jouw naam veel te vaak voorbij komen als er iets aan de hand is. Ik zou maar eens wat rustiger aan doen hier, ik denk namelijk niet dat je gemist gaat worden.
|
za sep 20, 2008 3:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
11martijn11 schreef: uiteraard, want je hebt natuurlijk centimeters speling op je krukas, big end, en drijfstang als je die heel hard gaat rond draaien... als ze al niet vast slaan, door dat ze zo ver uitzetten.. want die krukassen kunnen met gemakt wel 1700 graden worden Maar ja, doordat je krukas zoooo veel centimeters uitzet, slaat ie vast in je krukas lagers --> gevolg drijfstang vliegt door je benzine tank, jij op slag dood Griep brommers neem jij die reply serieus? . ik denk van niet. wat is voor jou de reden om mij wel zo serieus te nemen?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za sep 20, 2008 3:38 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
beter ga je dit ff via een pb'tje uitvechten oid
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
za sep 20, 2008 3:43 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Nou, rij ook opgevoerd.. Nog steeds de zuigers om me heen zien vliegen.. dus dood ben ik nog niet, omdat ik dat moest ofzo.. nou, waaarom zou je zuiger hoger komen? volgens mij heb je geen speling aan op je lagers? je zuiger en drijfstang zal idd wel wat uitzetten, maar dit is gewoon te verwaarlozen omdat dit kleiner is als 0,2 mm.. en als je met een opgevoerde brommer rijd, dan zou die bij 5000 toeren zeker ene halve centimeter lager in je cilinder zitten ofzo?
|
ma sep 22, 2008 6:58 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
klinkt het zegmaar niet redelijk als je iets met 14000 RPM op en neer slingert, dat het dan iets uitrekt?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di sep 23, 2008 6:34 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
waarschuwing voor Royal Club en 11martijn11, ga elders topics vervuilen en elkaar bestoken, MSN bv !
_________________
|
di sep 23, 2008 7:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
kleine_duivel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 02, 2008 7:36 pm Berichten: 152
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
vind "hoe moet je inrijden" beetje lastig onderwerp , iedereen doet het namelijk anders en de discussie's zijn eindeloos..maartoch: met 't minibiken doe ik er eigenlijk niet aan, we rijden een kwartiertje grotendeels halfgas en trekken 'm op het rechte stuk per ronde een keer open , na een kwartierje janken met die handel (heb toerentallen van iets over de 16 duizend gehaald(gemeten met mychron 4 rondetijd/toerenteller systeem EN gpchrono toerenteller systeem) en vastlopen tijdens "inrijdperiode" deden ze niet.) heb nu in totaal 4 cilinders "ingereden" (waarvan 1 laagtoeriger) en die zijn allemaal heel gebleven, heb 1 keer een vastloper gehad (mechanisch defect) en dat was na een behoorlijk aantal draaiuren wat ik eerder las in dit topic, een 2 maten grotere sproeier gebruiken ,is iets wat inderdaad veel gebeurd en wat ik ook wel toepas. een andere cilinder (of het nou "dezelfde" is of niet) kan soms net iets meer brandstof vragen dan de andere, en een te arm afgesteld motorblokje KAN fataal zijn.... ook het geven van een klein beetje extra olie is slim ! ik weet niet hoeveel een brommer standaard mengt, met de minibike mengen we 1:35 met een nieuw blokjeen tot maximaal 1:45 als ze al een dagje oud zijn. (alle lagers moeten immers nog helemaal gesmeerd worden) te weinig brandstof krijg je meteen minder koeling en smering.. het "warmdraaien" voor het "in" rijden vind ik zelf ook wel iets hebben, mijn idee hierachter is dat het spul dan al wat temperatuur heeft voordat je het "op z'n flikker" geeft. (en de's te warmer je blok de's te minder brandstof hij in princiepe nodig heeft). maarja, ik weet niet in hoeverre de cilinders die wij gebruiken om te racen overeenkomsten bieden met cilinders zoals wij die onder onze brommers hebben.. zie vaker nieuwe straat cilinders vastlopen als ze nieuw zijn , of dit komt door onkunde in afstelling etc of dat het echt door "niet goed inrijden komt" , al sla je me dood..heb de ervaring niet om dat te kunnen vertellen. groetjes,,
_________________ aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !
|
do okt 16, 2008 9:29 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Denk dat dit meer met afstellen te maken heeft als met inrijden maar swat wel nuttige verhalen ,, inrijden zou je eigenlijk niet te lang volgas mogen rijden en veel wisselen in toerentallen
_________________
|
do okt 16, 2008 10:33 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Met inrijden moet je gewoon doorschakelen net onder je powerband, en gewoon af en toe even doortrekken. klinkt klote, is ook klote, maar het is wel een stuk beter voor het hele zaakje
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do okt 16, 2008 11:21 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
kleine_duivel schreef: vind "hoe moet je inrijden" beetje lastig onderwerp , iedereen doet het namelijk anders en de discussie's zijn eindeloos..maartoch: met 't minibiken doe ik er eigenlijk niet aan, we rijden een kwartiertje grotendeels halfgas en trekken 'm op het rechte stuk per ronde een keer open , na een kwartierje janken met die handel (heb toerentallen van iets over de 16 duizend gehaald(gemeten met mychron 4 rondetijd/toerenteller systeem EN gpchrono toerenteller systeem) en vastlopen tijdens "inrijdperiode" deden ze niet.) heb nu in totaal 4 cilinders "ingereden" (waarvan 1 laagtoeriger) en die zijn allemaal heel gebleven, heb 1 keer een vastloper gehad (mechanisch defect) en dat was na een behoorlijk aantal draaiuren wat ik eerder las in dit topic, een 2 maten grotere sproeier gebruiken ,is iets wat inderdaad veel gebeurd en wat ik ook wel toepas. een andere cilinder (of het nou "dezelfde" is of niet) kan soms net iets meer brandstof vragen dan de andere, en een te arm afgesteld motorblokje KAN fataal zijn.... ook het geven van een klein beetje extra olie is slim ! ik weet niet hoeveel een brommer standaard mengt, met de minibike mengen we 1:35 met een nieuw blokjeen tot maximaal 1:45 als ze al een dagje oud zijn. (alle lagers moeten immers nog helemaal gesmeerd worden) te weinig brandstof krijg je meteen minder koeling en smering.. het "warmdraaien" voor het "in" rijden vind ik zelf ook wel iets hebben, mijn idee hierachter is dat het spul dan al wat temperatuur heeft voordat je het "op z'n flikker" geeft. (en de's te warmer je blok de's te minder brandstof hij in princiepe nodig heeft). maarja, ik weet niet in hoeverre de cilinders die wij gebruiken om te racen overeenkomsten bieden met cilinders zoals wij die onder onze brommers hebben.. zie vaker nieuwe straat cilinders vastlopen als ze nieuw zijn , of dit komt door onkunde in afstelling etc of dat het echt door "niet goed inrijden komt" , al sla je me dood..heb de ervaring niet om dat te kunnen vertellen. groetjes,, kom maar terug als je minibike is gegroeid tot een brommer
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr okt 17, 2008 9:11 am |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Royal Club schreef: kleine_duivel schreef: vind "hoe moet je inrijden" beetje lastig onderwerp , iedereen doet het namelijk anders en de discussie's zijn eindeloos..maartoch: met 't minibiken doe ik er eigenlijk niet aan, we rijden een kwartiertje grotendeels halfgas en trekken 'm op het rechte stuk per ronde een keer open , na een kwartierje janken met die handel (heb toerentallen van iets over de 16 duizend gehaald(gemeten met mychron 4 rondetijd/toerenteller systeem EN gpchrono toerenteller systeem) en vastlopen tijdens "inrijdperiode" deden ze niet.) heb nu in totaal 4 cilinders "ingereden" (waarvan 1 laagtoeriger) en die zijn allemaal heel gebleven, heb 1 keer een vastloper gehad (mechanisch defect) en dat was na een behoorlijk aantal draaiuren wat ik eerder las in dit topic, een 2 maten grotere sproeier gebruiken ,is iets wat inderdaad veel gebeurd en wat ik ook wel toepas. een andere cilinder (of het nou "dezelfde" is of niet) kan soms net iets meer brandstof vragen dan de andere, en een te arm afgesteld motorblokje KAN fataal zijn.... ook het geven van een klein beetje extra olie is slim ! ik weet niet hoeveel een brommer standaard mengt, met de minibike mengen we 1:35 met een nieuw blokjeen tot maximaal 1:45 als ze al een dagje oud zijn. (alle lagers moeten immers nog helemaal gesmeerd worden) te weinig brandstof krijg je meteen minder koeling en smering.. het "warmdraaien" voor het "in" rijden vind ik zelf ook wel iets hebben, mijn idee hierachter is dat het spul dan al wat temperatuur heeft voordat je het "op z'n flikker" geeft. (en de's te warmer je blok de's te minder brandstof hij in princiepe nodig heeft). maarja, ik weet niet in hoeverre de cilinders die wij gebruiken om te racen overeenkomsten bieden met cilinders zoals wij die onder onze brommers hebben.. zie vaker nieuwe straat cilinders vastlopen als ze nieuw zijn , of dit komt door onkunde in afstelling etc of dat het echt door "niet goed inrijden komt" , al sla je me dood..heb de ervaring niet om dat te kunnen vertellen. groetjes,, kom maar terug als je minibike is gegroeid tot een brommer waar slaat dat op keiji ? maatje van me die rijd sobw expi klasse , die rijden hem ook zo in , ik zelf ook , met inrijden is er nog nooit wat gebeurd bij mij , gewoon zorgen dat die op temperatuur is , en dan gassen. nou is dat bij een gietijzer cilinder wel anders idd
|
vr okt 17, 2008 9:57 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ja, maar ik neem aan dat iedereen die in dit topic kijkt, geen sobw rijd, al helemaal niet in de expi, en het gros wat hier kijkt ook niet sprint.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr okt 17, 2008 10:17 am |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
http://www.puchmaxi.nl/inrijden.phpKijk daar is eventjes over het inrijden van nieuwe cilinders. Zo heb ik het ook altijd gedaan met mijn nieuwe Puch Maxi cilinders. Heb het ook grotendeels toegepast bij mij RS 50. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
zo nov 02, 2008 7:15 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|