HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Auteur |
Bericht |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
 Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
anders wordt ie te tam, zoals steven altijd zegt 
|
wo sep 10, 2008 8:19 pm |
|
 |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
anders wordt ie te tam, zoals steven altijd zegt 
|
wo sep 10, 2008 8:20 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
 Re:
Racekees schreef: waarom tot 7k?
ik snap dat niet. je moet gewoon de cilinder laten wennen aan verschillende toerentallen, als jij je cilinder max. 7000 toeren laat draaien, zal ie alsnog kapot lopen de eerste keer dat je 10.000 toeren draait. (zuiger komt bij hogere toerentallen iets hoger in de cilinder als bij lagere toerentallen)
net zo goed als een brommer die 5.000 km begrensd heeft gereden, gaan ontgrenzen.. dat loopt ook kapot.. aangezien er een stootrand in de cilinder zit, waar de zuigerveren dan tegen kapot lopen.
als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor het gaat erom of je motor warm is of niet  metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
wo sep 10, 2008 10:02 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
 Re: Re:
MasterTommy NL schreef: Racekees schreef: waarom tot 7k?
ik snap dat niet. je moet gewoon de cilinder laten wennen aan verschillende toerentallen, als jij je cilinder max. 7000 toeren laat draaien, zal ie alsnog kapot lopen de eerste keer dat je 10.000 toeren draait. (zuiger komt bij hogere toerentallen iets hoger in de cilinder als bij lagere toerentallen)
net zo goed als een brommer die 5.000 km begrensd heeft gereden, gaan ontgrenzen.. dat loopt ook kapot.. aangezien er een stootrand in de cilinder zit, waar de zuigerveren dan tegen kapot lopen.
als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor het gaat erom of je motor warm is of niet:P metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden. Hij komt toch hoger Heeft meer snelheid, meer energie, dus komt hoger.
wo sep 10, 2008 10:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ik geloof liever racekees en thomas  maar serieus ?  nooit geweten
|
wo sep 10, 2008 10:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
zet allemaal uit weetjewel.
als ik jou met 12000 toeren per minuut rondslinger word je ook wel een paar centimeter langer.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr sep 12, 2008 9:15 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
En als een mooie dame het doet hoef je niet eens zo hard te slingeren 
vr sep 12, 2008 9:30 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
ik heb 5000 km begrenst gereden en me cilinder is niet verneukt hoor racekees.. maar een begrenste brommer maakt ook al snel 7500 d8 ik
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
za sep 13, 2008 2:09 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Waarom... zou je je cilinder in vredes naam 5000km inrijden?!
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
ma sep 15, 2008 10:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
niks beters te doen misschien? 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
wo sep 17, 2008 7:10 pm |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
*Thomas* schreef: MasterTommy NL schreef: Racekees schreef: waarom tot 7k?
als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor het gaat erom of je motor warm is of niet:P metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden. uiteraard, want je hebt natuurlijk centimeters speling op je krukas, big end, en drijfstang als je die heel hard gaat rond draaien... als ze al niet vast slaan, door dat ze zo ver uitzetten.. want die krukassen kunnen met gemakt wel 1700 graden worden Maar ja, doordat je krukas zoooo veel centimeters uitzet, slaat ie vast in je krukas lagers --> gevolg drijfstang vliegt door je benzine tank, jij op slag dood Griep brommers
|
wo sep 17, 2008 9:42 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
right, beter ga je dood ofzo.
|
do sep 18, 2008 3:12 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Royal Club schreef: right, beter ga je dood ofzo. Beter let jij een beetje op je woorden.
|
do sep 18, 2008 10:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
11martijn11 schreef: uiteraard, want je hebt natuurlijk centimeters speling op je krukas, big end, en drijfstang als je die heel hard gaat rond draaien... als ze al niet vast slaan, door dat ze zo ver uitzetten.. want die krukassen kunnen met gemakt wel 1700 graden worden Maar ja, doordat je krukas zoooo veel centimeters uitzet, slaat ie vast in je krukas lagers --> gevolg drijfstang vliegt door je benzine tank, jij op slag dood Griep brommers ga jij maar lekker eigenwijs doen, dan merken we later wel wat de gevolgen zijn... de jongens die die dingen zeggen hebben erg veel ervaring/kennis met/van tuning, dus misschien is het beter te luisteren in de plaats van af te kraken.. dan steek je er nog eens wat van op...
do sep 18, 2008 10:36 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
cebess schreef: Royal Club schreef: right, beter ga je dood ofzo. Beter let jij een beetje op je woorden. en die onzin die uitgekraamd word boven mijn reply mag wel? ga toch weg man 
|
vr sep 19, 2008 2:26 pm |
|
 |
|