HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 17, 2025 9:53 am




Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
 HOWTO: Inrijden van je Cilinder 
Auteur Bericht
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
anders wordt ie te tam, zoals steven altijd zegt :D:


wo sep 10, 2008 8:19 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
anders wordt ie te tam, zoals steven altijd zegt :D:


wo sep 10, 2008 8:20 pm
Profiel
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm
Berichten: 1061
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re:
Racekees schreef:
waarom tot 7k?

ik snap dat niet. je moet gewoon de cilinder laten wennen aan verschillende toerentallen, als jij je cilinder max. 7000 toeren laat draaien, zal ie alsnog kapot lopen de eerste keer dat je 10.000 toeren draait. (zuiger komt bij hogere toerentallen iets hoger in de cilinder als bij lagere toerentallen)

net zo goed als een brommer die 5.000 km begrensd heeft gereden, gaan ontgrenzen.. dat loopt ook kapot.. aangezien er een stootrand in de cilinder zit, waar de zuigerveren dan tegen kapot lopen.

als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen


Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor :Y:

het gaat erom of je motor warm is of niet :P metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden.

_________________
Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer. :X:


wo sep 10, 2008 10:02 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Re:
MasterTommy NL schreef:
Racekees schreef:
waarom tot 7k?

ik snap dat niet. je moet gewoon de cilinder laten wennen aan verschillende toerentallen, als jij je cilinder max. 7000 toeren laat draaien, zal ie alsnog kapot lopen de eerste keer dat je 10.000 toeren draait. (zuiger komt bij hogere toerentallen iets hoger in de cilinder als bij lagere toerentallen)

net zo goed als een brommer die 5.000 km begrensd heeft gereden, gaan ontgrenzen.. dat loopt ook kapot.. aangezien er een stootrand in de cilinder zit, waar de zuigerveren dan tegen kapot lopen.

als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen


Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor :Y:

het gaat erom of je motor warm is of niet:P metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden.


Hij komt toch hoger

Heeft meer snelheid, meer energie, dus komt hoger.

_________________
Afbeelding


wo sep 10, 2008 10:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ik geloof liever racekees en thomas :P

maar serieus ? :0o: nooit geweten


wo sep 10, 2008 10:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
zet allemaal uit weetjewel.

als ik jou met 12000 toeren per minuut rondslinger word je ook wel een paar centimeter langer.

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


vr sep 12, 2008 9:15 pm
Profiel
Raphaël
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm
Berichten: 1972
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
En als een mooie dame het doet hoef je niet eens zo hard te slingeren ;)

_________________
Afbeelding


vr sep 12, 2008 9:30 pm
Profiel
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Bij moeders
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ik heb 5000 km begrenst gereden en me cilinder is niet verneukt hoor racekees.. maar een begrenste brommer maakt ook al snel 7500 d8 ik

_________________
ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan


za sep 13, 2008 2:09 pm
Profiel WWW
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Waarom... zou je je cilinder in vredes naam 5000km inrijden?!

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


ma sep 15, 2008 10:56 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm
Berichten: 1061
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
niks beters te doen misschien? :HM:

_________________
Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer. :X:


wo sep 17, 2008 7:10 pm
Profiel
11martijn11
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm
Berichten: 485
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Re:
*Thomas* schreef:
MasterTommy NL schreef:
Racekees schreef:
waarom tot 7k?

ik snap dat niet. je moet gewoon de cilinder laten wennen aan verschillende toerentallen, als jij je cilinder max. 7000 toeren laat draaien, zal ie alsnog kapot lopen de eerste keer dat je 10.000 toeren draait. (zuiger komt bij hogere toerentallen iets hoger in de cilinder als bij lagere toerentallen)

net zo goed als een brommer die 5.000 km begrensd heeft gereden, gaan ontgrenzen.. dat loopt ook kapot.. aangezien er een stootrand in de cilinder zit, waar de zuigerveren dan tegen kapot lopen.

als je dit niet snapt, wil ik het wel duidelijker uitleggen


Een zuiger maakt een even grote slag bij 3k als bij 12k hoor :Y:

het gaat erom of je motor warm is of niet:P metaal zet een stukje uit bij het warm worden, daardoor maakt ie een grotere slag, en daarom is het ook belangrijk om je motor rustig warm te rijden.


uiteraard, want je hebt natuurlijk centimeters speling op je krukas, big end, en drijfstang als je die heel hard gaat rond draaien... als ze al niet vast slaan, door dat ze zo ver uitzetten.. want die krukassen kunnen met gemakt wel 1700 graden worden :BAN:


Maar ja, doordat je krukas zoooo veel centimeters uitzet, slaat ie vast in je krukas lagers --> gevolg

drijfstang vliegt door je benzine tank, jij op slag dood

Griep brommers


wo sep 17, 2008 9:42 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
right, beter ga je dood ofzo.

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


do sep 18, 2008 3:12 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Royal Club schreef:
right, beter ga je dood ofzo.


Beter let jij een beetje op je woorden.


do sep 18, 2008 10:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Re:
11martijn11 schreef:
uiteraard, want je hebt natuurlijk centimeters speling op je krukas, big end, en drijfstang als je die heel hard gaat rond draaien... als ze al niet vast slaan, door dat ze zo ver uitzetten.. want die krukassen kunnen met gemakt wel 1700 graden worden :BAN:


Maar ja, doordat je krukas zoooo veel centimeters uitzet, slaat ie vast in je krukas lagers --> gevolg

drijfstang vliegt door je benzine tank, jij op slag dood

Griep brommers


ga jij maar lekker eigenwijs doen, dan merken we later wel wat de gevolgen zijn... de jongens die die dingen zeggen hebben erg veel ervaring/kennis met/van tuning, dus misschien is het beter te luisteren in de plaats van af te kraken.. dan steek je er nog eens wat van op...

_________________
Afbeelding


do sep 18, 2008 10:36 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
cebess schreef:
Royal Club schreef:
right, beter ga je dood ofzo.


Beter let jij een beetje op je woorden.



en die onzin die uitgekraamd word boven mijn reply mag wel? ga toch weg man :P

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


vr sep 19, 2008 2:26 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron