Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
@ Jeriwouters.
Frame = 1.5 bus primer, 1.5 bus lak, en 1 bus blanke lak. Kappen = 5/6 bussen primer, 6/7 bussen lak / 4 bussen blanke lak.
De kappen kan ik je niet garanderen. Maar er gaat veel verf op.
|
za dec 11, 2010 9:56 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 04, 2010 12:32 am Berichten: 2933
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Ik heb gehoord dat de primer van de action prima zijn. Kan ik gewoon deze primer gebruiken en dan gewoon motip lak?
|
zo dec 12, 2010 2:03 am |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Vinnie, zou je voor mij een kleine how-to willen maken voor optimaal hittebestendig zwart spuiten? ga mijn uitlaat onder handen nemen, ding is al volledig opgeschuurd
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo dec 12, 2010 1:07 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
@ JVS. Nee, Primer van de action kan reageren met Motip Lak. Wees niet zuinig voor 1 keer en koop de goede kwaliteit! Je gaat er wat voor terug krijgen. @ Frishh: Als hij volledig geschuurd is kan je hem even goed ontvetten met wasbenzine. Daarna spuit je 1 dunne laag zwarte lak. Laat je 5 min drogen, gevolgd door een dikke laag zwart. Daarna spuit je nog eens 3 lagen hittebestendige blanke lak. Met een pauze van 10 min tussen de lagen door. En na een uurtje brand je de lak met een brander rustig in. Je hoeft het niet per sé te verhitten, maar dan gaat de hittebestendige kwaliteit wel omhoog.
|
zo dec 12, 2010 1:17 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
dankjewel vinnie!
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
zo dec 12, 2010 2:04 pm |
|
|
mattes
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 6:33 pm Berichten: 359
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
kun je voor je frame eventueel hittebestendige lak nemen?
_________________
|
zo dec 12, 2010 3:07 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Zou niet weten waar dat voor nodig is. Je frame blijft toch koud, bovendien glanst het niet. En voelt het ruw aan.
Ik zou dan een busje matte lak nemen.
|
zo dec 12, 2010 3:12 pm |
|
|
mattes
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 6:33 pm Berichten: 359
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Washandje schreef: Zou niet weten waar dat voor nodig is. Je frame blijft toch koud, bovendien glanst het niet. En voelt het ruw aan.
Ik zou dan een busje matte lak nemen. maar er moet zoieso blanke lak over? en zou het zo goed als coating te krijgen zijn?
_________________
|
zo dec 12, 2010 3:27 pm |
|
|
Reb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 17, 2009 11:13 am Berichten: 1550
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
En hittebestendige lak kan ook niet goed tegen benzine, dan bladerd de lak er zo af. Dus je kan beter je frame met normale lak doen. En het word natuurlijk nooit zo mooi als coating. De kans is groot dat die motip lak snel van je frame af gaat. Dus voor je frame kan je beste altijd coaten (als je het mooi wil houden).
|
zo dec 12, 2010 5:57 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Lakken met normale spuitbussen gaat goed, kijk maar in de beginpost. Dat is een gelakt frame.
|
zo dec 12, 2010 6:36 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 01, 2010 1:44 am Berichten: 902 Woonplaats: Naaldwijk
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Ik had me uitlaat hittebestendig blank gespoten, gewoon in warme ruimte enz. Maar toen ik ging rijden wilden ik daarna het vuil eraf halen en zat het een soort van vast in die blanke lak, omdat het niet zo goed opgedroogd was ofzo?
_________________
*Vincent* schreef: Een crosser is om te crossen, een racer om te racen, en een scooter om op te poepen.
|
ma dec 13, 2010 10:10 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Als je gaat rijden wordt de lak weer vloeibaar, daarom moet je het ook uitbranden. Zodat het echt hard wordt.
Dit kan je met een gasbrander voorzichtig opwarmen, of stationair onder je brommer laten draaien.
|
ma dec 13, 2010 10:12 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 01, 2010 1:44 am Berichten: 902 Woonplaats: Naaldwijk
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Ja een half uur stationair? Kan ik me zuiger gelijk weggooien.. Hoe gaat dat inbranden dan? Ik heb net opnieuw lasnaden ingebrand, maar moeten ik dan met blauwe vlam dichtbij de uitlaat ofzo of hoe gaat dat in zijn werk?
_________________
*Vincent* schreef: Een crosser is om te crossen, een racer om te racen, en een scooter om op te poepen.
|
ma dec 13, 2010 10:25 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Uitbakken door de lak alleen te verhitten. Dan wordt de lak na een uurtje drogen door het verhitten weer vloeibaar. Laat dat opnieuw indrogen en dan is het af!
|
ma dec 13, 2010 10:30 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
een half uurtje stationair buiten staan kan prima... daar loopt ie echt niet op warm, dan heb je echt wat verkeerd gedaan wil dat gebeuren. Ik hang gewoon de uitlaat aan het plafond met een ketting+ stripband aan een oogje, dan hang ik de verfbrander er naast en stel ik die op de uitlaat ( bij m'n 125 kan ik de tuit in de uitlaat hangen, veel makkelijker) de uitlaat word hierdoor hardstikke warm, als je dan de hittebestendige verf erop spuit droogt het gelijk op en is het KNETTERTJE hard
_________________
|
ma dec 13, 2010 11:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
|