Auteur |
Bericht |
RoyalFufu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am Berichten: 103 Woonplaats: Amsterdam
|
ff een vraagje:
mijn koppeling slipt en ik beweeg als ik hem ingedrukt hou en gas geef.. Via mijn stelschroef (bij de hendel) kan ik hem niet beter verstellen.. Weet iemand misschien wat ik dan moet doen? Ik heb gehoord dat misschien mijn koppelingsschijven versleten zijn maar ook dat ik een schroefje in het blok kan aandraaien.. Mijn brommer is onbegrenst (gaat 80 km/h)..
|
vr jan 26, 2007 3:59 am |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
kunnen de plaatjes opnieuwe worden gepost ?
|
di maart 06, 2007 8:09 am |
Persoonlijk album
|
|
Röbke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm Berichten: 426 Afbeeldingen: 60 Woonplaats: Venlo
|
Ja idd ze zijn niet zichtbaar, meschien kunnen de mods hier iets mee???
_________________ Aixam Crossline "Sound Bitch" Sound Bitch Moderator; http://www.45tuners.nl/ No Faster Then Life!!
|
di maart 06, 2007 1:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
wil anmelijk zo ff me veertjes vervangen
|
di maart 06, 2007 3:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasper08
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 8:28 pm Berichten: 296 Woonplaats: Wezep
|
die malossi veertjes,.. zijn dat die van AM4-6 blok?
ik kan alleen deze vinden op internet?
http://www.euroscooters.nl/shop/product ... ts_id=7490
passen die in RV4 blok:D?
de groeten!!
_________________ Mijn huidige aprilia: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=8757
me ouwe project: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... prilia+af1
|
di jan 15, 2008 8:06 pm |
|
|
microomar
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 05, 2008 2:54 pm Berichten: 18 Woonplaats: Amsterdam
|
de fotos werken niet meer zou je deze opnieuw kunnen uploaden
alvast bdankt
|
zo jul 06, 2008 10:54 pm |
|
|
Fluo Red
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 06, 2007 4:51 pm Berichten: 290 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Schermer
|
Re: HOWTO: Last van slippende koppeling door opvoeren? (RV-4/6)
Misschien een beetje rare vraag..
Maare ik heb ook last van een slippende koppeling.. Geen goed gevoel der over enzo.. Als ik hem warm heb gedraaid, koppeling inknijpen en in z'n versnelling zet, schiet hij soms gewoon uit..
Maare is het echt heeeeeel erg dringend om hem te gaan maken? Of kan ik er misschien nog 1 a 2 dagen mee rijden, zonder dat ik schade maak in me blok of nog erger..?????
_________________ Aprilia RS 50 05'
|
vr aug 22, 2008 2:21 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Fluo Red schreef: Misschien een beetje rare vraag..
Maare ik heb ook last van een slippende koppeling.. Geen goed gevoel der over enzo.. Als ik hem warm heb gedraaid, koppeling inknijpen en in z'n versnelling zet, schiet hij soms gewoon uit..
Maare is het echt heeeeeel erg dringend om hem te gaan maken? Of kan ik er misschien nog 1 a 2 dagen mee rijden, zonder dat ik schade maak in me blok of nog erger..????? Jouw koppeling staat niet strak genoeg, maar of dat door slippen komt ... ? Heb je je kabel als eens wat strakker gezet (zowel aan de hevel als bij blok) ?
vr aug 22, 2008 2:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
als hij uitgaat als je nog niet hebt gereden heeft denk ik weinig te maken met je koppeling.. meer met dat je blokolie te dik is, doordat de olie nog niet warm is... wat ik altijd deed is de brommer een duwtje geven en dan in de versnelling dan gaat hij niet uit!
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr aug 22, 2008 2:26 pm |
|
|
Fluo Red
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 06, 2007 4:51 pm Berichten: 290 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Schermer
|
Zal zo wel even kijken of die nog wat strakker kan..., Laats al lopen klote want toen was hij 2 keer gebroken..
Maar jullie denken dat het niet aan een slippende koppeling ligt?
|
vr aug 22, 2008 2:32 pm |
|
|
Fluo Red
ApriliaForum Member
|
Heb hem net wat opgespannen... Is wel wat beter.. Zal deze week wel kijken, ik heb trouwens wel weer me standaart uitlaat der op.. voorheen had ik een Metrakit RK der onder gaat toch wel ff wat sneller dan een standaart uitlaat
|
vr aug 22, 2008 2:38 pm |
|
|
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
wat ik vaak had, ook al met sterkere veren en ringetjes, krijg je een knetter zware koppelingshandle van, helemaal op de RV blokken.
Ik heb de oplossing gevonden, haal alle olie uit je blok, eerst ff goed warm rijden dan loopt alles er 10x beter uit.
Je koppelingplaten eruit want die gaan we vervangen voor nieuwe, omdat de oude vol zitten met verkeerde olie. De nieuwe platen in laten weken met jawel 80W90 high preasure oil, ik heb het van shell en valvoline geprobeerd. Het schijnt wat minder te zijn voor de ijzeren delen, maar ik heb er na 2 jaar nog niets van gemerkt. En mijn RX en Tuareg zijn goed heet geworden kan ik je zeggen, ze hebben heel wat te leiden gehad, maar alle lagers en tandwielen zijn gewoon nog prima.
Dus 80W90 kopen en erin gooien.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
do jan 22, 2009 5:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
sjakie1992
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 02, 2008 9:28 pm Berichten: 38 Woonplaats: ee
|
Ik zie geen foto`s en hoe moet ik de koppelingsplaten vervangen en hoeveel koppelingsplaten moeten erin heb een minarelli rv-4 blok.
_________________ ..... AF1 .....
|
di maart 17, 2009 8:20 pm |
|
|
|