Auteur |
Bericht |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Re: HowTo: Toffe pic's van je brommer maken
weer wat geleerd, en ook zeer mooie fotos
|
zo nov 09, 2008 10:26 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
wij hebben een canon ixus 75? goeie camera? heb namelijk geen verstand van die dingen.. maar vind de fotos matig...
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
zo nov 09, 2008 11:32 pm |
|
|
Haroldtzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 17, 2008 8:04 pm Berichten: 265 Woonplaats: roden
|
Ik heb een Nikon Coolpix Is die ook beetje goed of ?
_________________ Baby u can Role it, Close it, Light it up and Smoke it....
|
ma nov 10, 2008 7:24 am |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Aprilia-Peter schreef: wij hebben een canon ixus 75? goeie camera? heb namelijk geen verstand van die dingen.. maar vind de fotos matig... Ja dat is een leuke camera, gemakkelijk in gebruik en fotokwaliteit zit gewoon goed, op jouw camera kan je de sluitertijd ook op max 15. seconden zetten, zit er allemaal op, dus probeer is wat, en als je het niet weet, lees even het 1 en ander door, want tis toch zonde als er meer inzit dan je er nu uithaalt Haroldtzr schreef: Ik heb een Nikon Coolpix Is die ook beetje goed of ? Ja je hebt verschillende types coolpix, heb jij de S210? Zo ja? dan kan ook jij je sluitertijd max op 15. seconden zetten, je hebt ook een diafragma van max F3.1, dus hierdoor kan jij kiezen voor een scherp of een vervaagde achtergrond (peter, die van jou gaat nog iets verder met zijn F2.8 > dus nog meer scherpte) Succes!
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
ma nov 10, 2008 2:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Annanas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 8:50 pm Berichten: 363 Afbeeldingen: 5
|
Nou mensen.. ik wil resultaten!
_________________ Ex-eigenaresse tuareg! onboard bij me!
|
di nov 11, 2008 3:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
P!n0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 10:15 pm Berichten: 2945 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Vlaardingen
|
kevin, laat is zien wat je met ISO kan doen dan....? aangezien dat het enigste is wat wij kunnen met de mobiel (heb nu wel N95 8GB, maar opties zijn bijna identiek)
ma dec 08, 2008 12:01 am |
Persoonlijk album
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
ISO is een internationale standaard ter aanduiding van de film gevoeligheid. Ook bij digitale fotografie wordt de term gebruikt om de gevoeligheid van de beeldsensor aan te geven.Het verdubbelen van de gevoeligheid van de sensor of film is een verdubbeling van de ISO-waarde. Een ISO 200 sensor is dus twee keer zo gevoelig als een ISO 100 sensor. De ISO-waarde bepaalt het belichtingsbereik van de camera, omdat op basis van de ingestelde gevoeligheid de sluitertijd en het diafragma worden berekend. Hoe lager de ISO-waarde, des te 'langzamer' de sensor. Dit betekent dat een 100 ISO sensor een langere sluitertijd, dan wel een grotere diafragma-opening nodig heeft dan een ISO 200 sensor. De meeste consumenten camera's hebben een ISO-waarde van 100 tot 400, sommige professionele digitale camera's hebben sensoren met een maximaal bereik van 1600 tot 3200 ISO. Dit kan vergeleken worden met het opwaarderen van gewone film. Als film wordt 'opgewaardeerd' dan wordt de korrel van de gevoelige laag meer zichtbaar. Ook bij beeldsensors veroorzaakt dit pixelvorming en kleurverschuiving, wat zichtbaar wordt als ruis in de afbeelding. De techniek om de gevoeligheid van sensoren te verhogen wordt voortdurend verbeterd en bij 800 ISO is bij sommige camera's al geen kwaliteitsverlies door ruis meer zichtbaar. Bron: digitalefotografietips.nl DUS Als het donker is b.v. in je huiskamer of omdat het donkerder wordt buiten, dan stel je de ISO waarde omhoog, omdat je lens dan sneller kan sluiten waardoor de foto niet bewogen zal zijn (altijd met 2 handen vasthouden he mensen!). Hier een voorbeeld, het is avond, 9 uur 's avonds om precies te zijn, gewoon donker dus. Hier zie je een foto waar het wel lijkt alsof het donkerder gaat worden (ISO-800 en lange sluitertijd), en een foto waar de avond beter tot zijn recht komt (ISO-200 met minder lange sluitertijd). Bijlage:
Zomervakantie boot map 2 016juli 27, 2008Kevin van der Giesen.jpg [ 362.44 KiB | 4093 keer bekeken ]
Bijlage:
Zomervakantie boot map 2 019juli 27, 2008Kevin van der Giesen.jpg [ 323.21 KiB | 4092 keer bekeken ]
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
di dec 09, 2008 4:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
Oke, ik wil een camera gaan halen een handige denk aan 7/8 megapixel, lijkt mij wel goed maar het moet niet te duur worden denk aan rond de 100+ weet iemand een goede camera in die klasse?
zo dec 28, 2008 6:19 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
canon ixus of powershot
|
ma dec 29, 2008 5:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
|
ma dec 29, 2008 7:16 pm |
|
|
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 10, 2008 8:54 pm Berichten: 3139 Woonplaats: H.a.p.s
|
Jij maakt egt super mooie foto's kevin ! ik hou dr ook wel van om mooie foto's van mn brommertje te maken. alleen met dit weer vind ik het niks aan. ik zal binnekort als het zonnetje schijnt even gaan experimenteren met de trucjes van jou mijn zus wil ook een keer een mooie foto shoot houden van mn gpr ze heeft een hele goede spiegelreflex camera van canon. (worden dus mooie plaatjes ! )
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
ma dec 29, 2008 7:32 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
|
Black Panther GPR, leuke locatie en je hebt echt leuke foto's om op te hangen s1acker schreef: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/foto_en_video/digitalefotocamera_q1_s/SAMSUNG+S1070+digitale+camera+zwart.7109930/default.aspx
ik heb deze Hey, ja ik had ook voor de canon gegaan, omdat zij gewoon al standaard 2 jaar garantie geven en hun gewoon voor top kwaliteit gaan, en dat ook zeker behalen. Nou heeft Samsung ook altijd leuke producten, maar zijn altijd zo gevoelig... Als je die link aanklikt die je mij heb gegeven, staat daar onder een statiefje van €7,99 ofzo, die zou ik zeker mee bestellen, want daar kan je gewoon leuke shots mee maken als je de sluitertijd verlengt tot een aantal secondes ( al zie ik dat die maar 1/1500ste kan gaan )
|
za jan 24, 2009 12:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
|
is 1/1500ste slecht? haha ik ga die als ik me loon heb bestellen camera heb ik al, prima dingetje
za jan 24, 2009 7:17 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Thanx, nu weet ik eindelijk goed met de iso om te gaan
Mijn camera is geen spiegelreflex, maar als je de pics resized en een layertje erover heen doet is het contrast altijd goed.
In photoshop > Layer > Gradient Map > gewoon een zwart witte > en zet deze op blending mode "Luminosity" tada
_________________ http://instantboss.org/
|
zo feb 01, 2009 8:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
|
Ja een goeie foto is de basis, maar tegenwoordig heb je leuk wat programma's om het net effe wat duidelijker te maken, of nog wat beter te laten ogen
|
ma maart 30, 2009 10:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
|