Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
ja snap ik, ik was gewoon bang om in de draad te zitten... 4mm boor is zat ben ik achter, dan paar meppen om een schroevendraaier en het wil
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma dec 20, 2010 2:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
nog even een vraagje, het is me niet helemaal duidelijk hoe dat nou zit met dat kogeltje en dat veertje... is dat kogeltje op die foto nog hetzelfde kogeltje als wat uit je koppeling moet komen zetten, samen met die stift? en waar komt dat veertje nou weg? oja heb ook nog wel een tip voor als je je krukas eruit wilt tikken: zet een pijpsleutel 22 op de linker krukas keerring en geef daar een paar meppen op, mijn draad is wel beschadigd geraakt omdat ik de moer er niet ver genoeg op gedraaid had edit; en wat is het verschil tussen c3 en c4 lagers? behalve dat een originele c3 lager bij EP een keer zo duur is als een c4...
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 03, 2011 12:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
is een ander kogeltje.
C4 heeft iets meer speling dan C3, bij hoge vermogens verminderd dat de slijtage. met jouw set up gewoon C3 nemen.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma jan 03, 2011 1:02 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
marien schreef: oja heb ook nog wel een tip voor als je je krukas eruit wilt tikken: zet een pijpsleutel 22 op de linker krukas keerring en geef daar een paar meppen op, mijn draad is wel beschadigd geraakt omdat ik de moer er niet ver genoeg op gedraaid had .. ja houd je tips maar voor je waarom denk je dat er een kuiltje zit aan het eind van je draad? daar zet je dus een priem of schroevendraaier in en tik je er op
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma jan 03, 2011 1:14 pm |
|
|
Vellror
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 05, 2010 10:41 pm Berichten: 131 Woonplaats: Alkmaar
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
even een kort vraagje wat betreft het reviceren van het blok, onder je secundaire as(uitgaande as met tandwiel) , correct me if i'm worng, hoort een ring, klopt het dat deze ring een kleine binnendiameter heeft en een grote buitendiameter? dus zeg maar een dikke platte ring? ik hoop dat ik het zo voldoende heb beschreven en bij voorbaat dank voor jullie antwoorden
_________________ Do you remember when you were a kid, playing Nintendo and it wouldn't work? You take the cartridge out, blow in it and that would magically fix the problem. Every kid in America did that, but how did we all know how to fix the problem? There was no internet or message boards or FAQ's.
|
ma jan 03, 2011 1:16 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
team-rs schreef: marien schreef: oja heb ook nog wel een tip voor als je je krukas eruit wilt tikken: zet een pijpsleutel 22 op de linker krukas keerring en geef daar een paar meppen op, mijn draad is wel beschadigd geraakt omdat ik de moer er niet ver genoeg op gedraaid had .. ja houd je tips maar voor je waarom denk je dat er een kuiltje zit aan het eind van je draad? daar zet je dus een priem of schroevendraaier in en tik je er op die zit erin zodat je as op een meedraaiend center kan.
_________________
|
ma jan 03, 2011 1:30 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
daar denk ik egt net aan nu ik zie dat jij een ractie plaatst maar ik vind dat toch een stuk veiliger dan zijn manier
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma jan 03, 2011 1:35 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
beter dan je draad aan stront slaan, die keerring vervang je toch wel ja
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 03, 2011 1:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
liever vrot draan dan een vrot carter denk ik dan maar
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma jan 03, 2011 1:42 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
waarom zou je carter stuk gaan als je op je krukas slaan... carterhelften waren al los he
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 03, 2011 1:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
frishh, kut dan moet ik zoeken
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma jan 03, 2011 2:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
Gas Derop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:42 am Berichten: 772
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
"Tol daarna de moer los. Met dop 17 (ga niet met je platte schroevendraaier je binnenhuis blokkeren, want dan breekt het geheit af) haal het binnenhart eruit. Nu zie je een koppelings opdik plaatje zitten. Haal deze eruit en berg hem op." Nou zit ik dus thuis, en ik heb hier geen luchttol... Dus mijn vraag "hoe krijg ik ik het binnenhuis er nu af!?"
_________________ Mop mop gas derop! No Busa, no stretch
|
za jan 08, 2011 10:16 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Luchttol lenen van een kameraad van je, of van je baas, stage, school, familie etc.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
za jan 08, 2011 10:18 pm |
|
|
Gas Derop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:42 am Berichten: 772
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Geen andere mogelijkheid dus? Damn, dat blokje MOET volgend weekend helemaal af
_________________ Mop mop gas derop! No Busa, no stretch
|
za jan 08, 2011 10:23 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Gas Derop schreef: "Tol daarna de moer los. Met dop 17 (ga niet met je platte schroevendraaier je binnenhuis blokkeren, want dan breekt het geheit af) haal het binnenhart eruit. Nu zie je een koppelings opdik plaatje zitten. Haal deze eruit en berg hem op." Nou zit ik dus thuis, en ik heb hier geen luchttol... Dus mijn vraag "hoe krijg ik ik het binnenhuis er nu af!?" Ik zeg niet dat dit handig is of wat dan ook, of dat je er naar moet luisteren maar je KUNT.... Je vtw in de bankschroef hangen. dan kun je als je versnellingsbak in een versnelling staat de moer loskrijgen.
|
za jan 08, 2011 10:57 pm |
|
|
|