Auteur |
Bericht |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Heb ik ooit gemaakt idd, ik zeg niet dat alles 100% klopt want heb dit blok voor mijn crosser gereviseerd, en er zijn uiteraard wat dingen vervangen en weggelaten...
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
zo mei 02, 2010 5:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
sorry voor verneuken topic heb dit al ergens anders geplaatst:P
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
di mei 18, 2010 9:59 pm |
|
 |
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Dalfsen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Ik heb gisteren het blok gereviseerd van mijn broertje...met een nieuwe krukas en alle lagers incl. de 14/12 lagertjes het blok zit weer netjes in elkaar! Klopt het dat je krukas bijna geen ruimte heeft aan de zijkanten, hoort deze vrij te kunnen bewegen als je met de hand aan je krukas draait? hoor het graag  edit: Volgens mij heb ik het al gelezen in het begin van dit topic? moeren aan beide kanten en dan met een stalen hamer erop om te latenschrikken? klopt dit?
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
zo mei 30, 2010 10:22 am |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Je kan hem idd laten schrikken, maar doe dit met hele zachte klopjes.. Als je er nog geen keerringen in heb gedrukt moet die heel soepel draaien..
|
zo mei 30, 2010 12:35 pm |
|
 |
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Dalfsen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
het is al GELUKT! Ik heb em idd laten schrikken draait lekker soepel Bedankt alvast;)
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
zo mei 30, 2010 2:14 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
heej ik heb mijn blokje gereviceerd, nieuwe lagers en keeringen blokje weer inelkaar, alles goed zoals hier staat. a ls ik de bak in een carter heb liggen dan wil alles gewoon soepel draaien en dan schakelt hij gewoon.
MAar als ik dan het andere carter erop zet dan schakelt hij heel zwaar.
Ik heb een nieuw carter moeten kopen omdat, de vorig eigenaar waarschijnlijk een keer een krukaslager eruit heeft geslagen met eeen schroevedraaier waardoor er dikke japen in de keering wand zitten van het rechtercarter! die is dus niet meer te gebruiken en moest vervangen worden. ik heb een carter gekocht bij prooij brommer sloop.
het rare is als ik de carters dus opelkaar druk dan schakelt hij HEEEEL zwaar. Ik heb al meerdere keren het blok in elkaar gezet, de het kogeltje zit gewoon onder de schakelwals en de rest zit ook gewoon goed, de schakelas is nie krom want daar heb ik al een nieuwe voor gekocht en er in gezet.
Het blok is een aantal keren door mij en een aantal keren door andere mensen in elkaar gezet, een automonteur en een motormonteur mannen met verstand dus. En we komen allemaal steeds op hetzelfde probleem uit.
wat is er aan de hand, op het oog lijkt het carter gewoon recht te zijn en neit scheef ook is het carter precies zo als de mijne die k had!
weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
za jun 05, 2010 11:10 am |
|
 |
Freakie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 12:40 pm Berichten: 113 Woonplaats: Ouddorp
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Carters worden altijd als set op elkaar geboord. Daarom word het ook sterk afgeraden om 2 verschillende carterhelften te gebruiken. Ik denk dat daar je probleem ligt 
|
ma jun 07, 2010 7:24 pm |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
soms is het ook als alles in de nieuwe lagers en keerringen hangt, dat het begin wat stroefjes gaat. Maar eenmaal onder de brommer merk je er misschien niet veel meer van na een paar stukjes rijden.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
di jun 08, 2010 6:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Dalfsen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Ik heb er weer is een probleem bij...De bak zit weer goed inelkaar etc... alleen nu gaat mijn vliegwiel niet vergenoeg me carter in zodat me ontstekingkapje er tegen aankomt? het halve maan spietje zit gewoon in de baan van mijn vliegwiel paar klappen en een luchttol helpen niet? wat doe ik fout of wat zit er fout? 
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
di jun 08, 2010 6:39 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
nou bij mij is t als volgt, als alles in elkaar zit dan schakelt hij heeeel zwaar naar de 1 en dan wil die gwoon niet terug naar de neutraal met de voet dat moet met de hand, en t ligt zeker niet aan dat inrijden ofzo, het gaat echt heeel zwaar. Dus waarschijnlijk is het zo dat de carters niet helemaal goed opelkaar passen??
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
wo jun 09, 2010 5:16 pm |
|
 |
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Stefan, zit je bekabeling van de spoelen wel goed strak en ver genoeg naar achteren ? Iets anders kan ik zo snel niet bedenken
|
wo jun 09, 2010 11:20 pm |
|
 |
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Dalfsen
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Het is zo, als ik alles eruit haal zodat je alleen de krukas ziet zegmaar dan gaat die ook niet ver...? De bekabeling zit allemaal goed!
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
do jun 10, 2010 6:59 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Ik heb nog een keer naar mijn blok gekeken, de man die hem nu inelkaar heeft gezet is motormonteur dus heeft er wel verstand van,
in de vrij loopt alles heel soepel. MAar het schakelen wil gewoon niet mooi soepel!
dus nu is mijn vraag, kan dit echt komen door dat de cartersverschillen,
of is het meer dan er iets mis kan zijn met mijn schakelwals, of iets dergelijks?
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
vr jun 11, 2010 11:32 am |
|
 |
Logitech1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 19, 2009 7:48 pm Berichten: 605 Woonplaats: Geesteren (OV)
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
Vraagje: Mijn brommer is paar honder km geleden gereviseerd blok etc, Maar steeds als ik aan het rijden ben en naar de 6de versnelling wil gaan schakeln moet ik 2 keer omhoog tikken omdat als je 1 keer doet het heel zwaar gaat en niet goed in de versnelling komt. Hoe kan dit? 
_________________ Honda CBR 600 RR Fireblade!
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364
Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3
>> EX Aprilia Rs50 <<
|
vr jun 11, 2010 5:42 pm |
|
 |
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
 Re: HOWTO: reviseren van het am6 blok
de ringen die in je versnellingsbak zitten, de gene die dat voor mij heeft gereviceerd is een ringetje kwijt geraakt, het ging om een ring van de schakelas, ik heb besloten om een ring van de schakelwals op de schakelas te zetten, deze paste precies. Toen miste ik nog een ringetje voor op de schakelwals.... toen hebben we samen besloten om de ring die om het nylontandwiel van de toerenteller op de schakelwals te doen, alleen het gat binnen in de ring was te klein dus die hebben we op gefreesd met de compressorfrees. Toen zaten overal weer ringen, ik dacht dus dat het toen wel weer goed zat. op het oog lijken deze ringen allemaal even dik, maar nu kijk ik even op easyparts en ik zie daar de hele tijd staan dit: blue steel washer d12*17 blue steel washer d10*16 blue steel washer d10*16 enzo nog wat staan deze d10*16 deze maten staan die voor de buitenste omvang en de binnenste omvang? of staan deze ook nog voor de dikte? want als deze diktes wel verschillen dan heb ik natuurlijk een beetje een probleem 
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
zo jun 13, 2010 8:53 pm |
|
 |
|