|
HOW TO: poetsen commandant en dergelijke
Auteur |
Bericht |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: HOW TO: poetsen commandant en dergelijke
Ook een leuke notitie voor de echte newbies hiero. Met DOEK bedoelt meneer een POETSDOEK heah gemaakt uit microfibre stof. Deze doekies zijn meestal lichtblauw te vinden in de winkel. Met een andere doek kan ook ofcourse. Maar mijn ervaringen met poetsen in welke vorm dan ook werken beter met poetsedoekies.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za jan 08, 2011 11:56 am |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 01, 2010 1:44 am Berichten: 902 Woonplaats: Naaldwijk
|
Dikke How To hier.. Denk dat ik er wel wat aan ga hebben een keertje En die doekjes zijn gewoon te koop bij een autozaak ofzo?
za jan 08, 2011 9:22 pm |
|
|
SakerTje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm Berichten: 2258 Woonplaats: sintjuttemis
|
hema, action enz. gewoon microvezeldoekjes
|
za jan 08, 2011 9:39 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Zorg er na het polijsten wel voor dat je het weer af-waxt, want je schuurt eerst de structuur van de laklaag een beetje open, daarna moet 'ie weer 'dicht', zodat deze niet snel weer verweerd.
Verder zou ik op goede lakken etc geen polijstende maar enkel verzorgende en beschermende middelen gebruiken.
Je kunt zien of de waxlaag ver genoeg is ingedroogd, door er met je vinger een streep door te trekken, veeg je de witte waas weg, dan kun je gaan uitpoetsen.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za jan 08, 2011 11:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Waxlaag ook niet in laten drogen, dit moet je uitpoetsen tot je het bijna niet meer ziet. Anders krijg je een witte waas en strepen op je spuitwerk.
Nadat je het hebt uitgepoetst kan je hem afpoetsen met een droge doek.
|
za jan 08, 2011 11:44 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Tip voor matte lakken, ga hier niet met polijstende middelen op poetsen, geeft lelijke vlekken.
Beter gebruik je hier speedwax o.i.d. Geeft een snelle zijdeglans zonder dat het de lak zelf veranderd.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za jan 08, 2011 11:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
|