Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: HOWTO: Spuiten en alles wat erbij komt kijken!
Dat mag zodra de lak gedroogt is. Circa 1 of 2 uurtjes later.
|
do dec 09, 2010 10:49 pm |
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
Oké, want andere mensen zeggen dat je dan echt lang moet wachten totdat het echt hard is, circa 1 week En je moet indd veel lagen blank erop doen, want je poetst het er zo af met een wax ofzo.
|
do dec 09, 2010 10:53 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Onzin. Het is gewoon een laklaag die je kan spuiten zodra de ondergrond droog is. Blanke lak is net zo sterk als je normale lak. Dus ook het 2e klopt niet. Een wax schuurt niet, polijstmiddel daarintegen wel. Ik poets heel mijn brommer met Commandant 4 en Turtle wax omdat alles gespoten is. En het ziet er elke keer weer super uit.
|
do dec 09, 2010 10:55 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Schuur je plastic op dezelfde manier als metaal?
En die eerste 2 primerlagen, 1 dunne en 1 dikke, moet je daartussen ook een uur wachten?
|
vr dec 10, 2010 1:34 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Dat kan, maar ik raad aan om een goede en intacte verflaag of plastic kap altijd met minstens WP 360 te schuren. Gevolgd door 400 WP en 600 WP.
|
vr dec 10, 2010 3:10 pm |
|
|
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 10, 2008 8:54 pm Berichten: 3139 Woonplaats: H.a.p.s
|
iivarr schreef: daar heb je toch speciale afplak tape voor ? en het lijkt me vrij lastig ? je bedoelt fineliner tape dunne tape waar je fijn bochten enzo mee kunt trekken. @vincent mooie how-to. alleen een paar dingen zou ik anders doen maar dat komt omdat we dat op t werk anders doen en daar is het natuurlijk iets belangrijker dat er een perfect resultaat komt
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
vr dec 10, 2010 6:15 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Bij ons ook, maar dit is voor het ''gewone'' volk die een kleiner budget hebben . Wij doen ook nog aan kleven, stoken, en al die andere stappen.
|
vr dec 10, 2010 6:25 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Ik vind dat wel vrij grof op kunststof hoor, daar krijg je heel snel krassen mee die je blijft terugzien onder je nieuwe verflaag.
Kijk even op je spuitbus, sommige verfsoorten moet met een half uur al blanke lak over heen.
Fineline tape heeft een soort silicone in zich wat de verf afstoot langs het lijntje waardoor het resultaat veel strakker wordt.
Zelf zet ik de spuitbussen voor het spuiten altijd in warm water op de verf op temperatuur te krijgen.
na het schuren kun je de delen met water afspoelen. Na het ontvetten blaas ik altijd het eventuele stof van het doekje er af met de compressor.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr dec 10, 2010 6:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
|
nee hoor 240 kan makkelijk. wij schuren op t werk diepe krassen met 180 eruit, en dan 240 360. delen waar geen diepe krassen zitten ook 240/360 als we geen grondlak spuiten (dus bijvoorbeeld een bumper is links beschadigd rechts niet.) schuren we het rechter deel met 500 of scotchen we 't deel. dan wordt er dus uitgespoten op de helft ofzo met de grondlak. de grondlak schuur je dan mooi glad met waterproof 1000. en de rest scotch je. wij hebben nooit last van krassen in het kunstof, of iemand moet niet goed hebben uitgeschuurt
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
vr dec 10, 2010 7:05 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Als je een kap met lak opschuurt, moet je dan ook plastic primer gebruiken? Of is het aan te raden, of maakt het geen verschil? En je moet dus na plastic primer nog gewone primer gebruiken?
En bij wat voor zaken/webshops kun je goedkoop WP schuurpapier halen? Want bij de bouwmarkten hier in de buurt is er maar een die er een beetje heeft.
vr dec 10, 2010 8:43 pm |
|
|
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
|
alleen als je door de lak heen schuurt dus tot het kale plastic. dan is het nodig om op die plekken een dunne laag plastic primer te spuiten.
|
vr dec 10, 2010 11:14 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Martin, PB me maar met welke korrels je nodig hebt. Ik stuur ze wel naar je op.
|
za dec 11, 2010 11:02 am |
|
|
jeriwouters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2010 5:54 pm Berichten: 79 Woonplaats: Huissen
|
Stel: ik wil mijn frame, kappen en tank helemaal zwart spuiten. Hoeveel euro ben ik dan kwijt en hoeveel spuitbussen moet ik kopen?? (ik wil graag alles van Motip) alvast bedankt
_________________ WAAROM kan een pizza eerder bij je huis zijn dan een ziekenauto!!!
-----> http://www.mijnalbum.nl/Album=YXGZ3BEH <-----
|
za dec 11, 2010 7:37 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
aan te raden is idd alles van het zelfde merk te gebruiken, dus primer, verf en evt. blanke lak.. anders kan t met elkaar gaan reageren zoals ik eens had gehad
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za dec 11, 2010 8:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
jeriwouters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2010 5:54 pm Berichten: 79 Woonplaats: Huissen
|
ja dat snap ik
_________________ WAAROM kan een pizza eerder bij je huis zijn dan een ziekenauto!!!
-----> http://www.mijnalbum.nl/Album=YXGZ3BEH <-----
|
za dec 11, 2010 8:22 pm |
|
|
|