HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Auteur |
Bericht |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ikkeuh .. rij hem warm eneuh 1e x rustig aan next day gewoon volgaaas
|
zo nov 02, 2008 7:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
En hoe moet je je carb afstellen? (hoeveel slagen je luchtschroef moet, stationair schroef, gasnaald e.d. zou handig zijn...)
Ik heb bjivoorbeeld als setup ori ontgrensd, onlangs mn blok compleet laten reviceren en heb geen idee hoe ik het moet afstellen...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr dec 26, 2008 4:33 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Motorhispania schreef: En hoe moet je je carb afstellen? (hoeveel slagen je luchtschroef moet, stationair schroef, gasnaald e.d. zou handig zijn...)
Ik heb bjivoorbeeld als setup ori ontgrensd, onlangs mn blok compleet laten reviceren en heb geen idee hoe ik het moet afstellen... Gooi dat ding in de sloot, nieuwe bougie er in en klaar is kees.. Afstellen doe je op je gevoel en je logische denk vermogen.. als ie eerst goed reed rijd ie dat nu ook.. en hoef je niks te veranderen
|
vr jan 02, 2009 10:38 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
dat hij goed rijd wil niet zeggen dat hij ook goed is afgesteld, zo heb ik een tijd te arm gereden wat een warmlopert resulteerde redelijk goede indicatie is de kleur van je bougie, die moet koffiebruin zijn.. als je een nieuwe zuiger hebt gekregen kan het ook geen kwaad om paar dopjes olie extra in de tank te gooien
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr jan 02, 2009 10:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
inrijden is toch gewoon slecht??
_________________ Rieju Rr, Rieju mMrx, Rieju Spike, Gilera Gsm, Derbi Senda 98, Derbi Senda R, Derbi Drd, SpaaiTomos, Puch, Honda Cr500, Ktm Gs500, Honda Cr500
|
do feb 19, 2009 4:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
of is het bij een trekker echt veel anders als bij een brommer??
_________________ Rieju Rr, Rieju mMrx, Rieju Spike, Gilera Gsm, Derbi Senda 98, Derbi Senda R, Derbi Drd, SpaaiTomos, Puch, Honda Cr500, Ktm Gs500, Honda Cr500
|
do feb 19, 2009 7:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Oostzaan
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ik had een slome gilardoni 2 op mijn rs50 nm met een 9mm en standaard ontgrensde uitlaat ging niet harder dan 60, in de 9mm zat sproeier 64. Nu heb ik een DR50 gekocht en lijkt wel of die constant verzuipt, zodra ik de choke erop zet valt die uit! en klimt ook niet in toeren?
Mvgr. Stefan
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
zo maart 22, 2009 1:43 pm |
|
|
wouter-kbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 25, 2007 9:21 pm Berichten: 100 Woonplaats: Klarenbeek
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
|
wo apr 08, 2009 4:39 pm |
|
|
wouter-kbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 25, 2007 9:21 pm Berichten: 100 Woonplaats: Klarenbeek
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
het verhaal van de trekker klopt wel. de fabrikanten moeten zeggen dat er rustig ingereden moet worden om tegen te gaan dat iedereen meteen op vol vermogen gaat rijden. de man van de bovenstaande site heeft zijn eigen theorie. en het werkt! hij heeft 2 dezelfde motoren ingereden. 1 op de manier van de fabrikant, en 1 volgens zijn eigen manier, meteen volgas. en wat bleek. de motor met zijn eigen methode had een veel gladdere cilinderwand, zuiger, en had 10 pk meer als die van de fabrieks methode!
|
wo apr 08, 2009 4:42 pm |
|
|
wouter-kbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 25, 2007 9:21 pm Berichten: 100 Woonplaats: Klarenbeek
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
rs stefan schreef: ik had een slome gilardoni 2 op mijn rs50 nm met een 9mm en standaard ontgrensde uitlaat ging niet harder dan 60, in de 9mm zat sproeier 64. Nu heb ik een DR50 gekocht en lijkt wel of die constant verzuipt, zodra ik de choke erop zet valt die uit! en klimt ook niet in toeren?
Mvgr. Stefan 9 mm probeer wat groters, ik heb 19 op mijn gilardoni 2 met een standart uitlaat en haal de 100 gemakkelijk met sproeier 110, die van jou krijgt dus waarschijnlijk veel te weinig lucht/benzine, hoe weet je btw dat het een slome is?
|
wo apr 08, 2009 4:48 pm |
|
|
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Oostzaan
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
is een rs van 1999 wel het NM model standaard een 9mm maar het probleem is al opgelost heb 17.5mm en Bidalot hmr2 er rijd perfect zo stefan
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
wo apr 08, 2009 5:13 pm |
|
|
wouter-kbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 25, 2007 9:21 pm Berichten: 100 Woonplaats: Klarenbeek
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
jaah klopt had ik ook standart maar die heb ik er meteen onderuit geflikkert
|
wo apr 08, 2009 5:17 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 10:51 am Berichten: 288
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
wouter-kbk schreef: het verhaal van de trekker klopt wel. de fabrikanten moeten zeggen dat er rustig ingereden moet worden om tegen te gaan dat iedereen meteen op vol vermogen gaat rijden. de man van de bovenstaande site heeft zijn eigen theorie. en het werkt! hij heeft 2 dezelfde motoren ingereden. 1 op de manier van de fabrikant, en 1 volgens zijn eigen manier, meteen volgas. en wat bleek. de motor met zijn eigen methode had een veel gladdere cilinderwand, zuiger, en had 10 pk meer als die van de fabrieks methode! ik neem aan dat een trekker geen 12000 toeren per minuut om zn oren krijgt.
|
wo apr 22, 2009 9:07 pm |
|
|
wouter-kbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 25, 2007 9:21 pm Berichten: 100 Woonplaats: Klarenbeek
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
en hoe wou je een kettingzaag of bosmaaier ''inrijden'' dan?
|
do apr 23, 2009 1:56 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 10:51 am Berichten: 288
|
Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
idd, goeie vraag.
|
do apr 23, 2009 4:27 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|