Auteur |
Bericht |
wesley1141
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 1:20 pm Berichten: 9 Afbeeldingen: 0
|
automatische mengsmering uitzetten
heey mede-aprilia lief hebbers, ik heb een aprilia rs 50 uit 2008. (nieuw model) Alleen dat tankje van mijn mengsmering wil ik graag er uit hebben, want mijn maat zegt dat het beter is om zelf te mengen, alleen dan moet dat tankje er uit en afgesloten worden. weten jullie misschien hoe ik dat tankje veilig kan afsluiten zonder problemen? ik heb overal gezocht maar ik kon nergens vinden. tips zijn altijd welkom dankjewel
|
ma jun 20, 2011 7:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: automatische mengsmering uitzetten
tenzij jij 70cc rijd ofzow hoef je echt je oliepomp niet af te sluiten, op 50cc is automatische mengsmering gewoon goed, maar als jij dat echt wilt moet je de oliepomp los schroeven en gewoon de slangen en het tankje los maken. wel moet je ff het gat waar je oliepomp zat afsluiten. Je kan niet zomaar je oliepomp droog laten zonder hem te gebruiken op je blok aangezien die dan vastloopt.
ma jun 20, 2011 7:48 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
komt een slang van die tank, die volg je, dan kom je bij je oliepomp daar zit een deksel voor schroef die eraf draai nu de boutjes uit je oliepomp nu kun je em eraf trekken het slangetje dat naar je carburateur gaat, loskoppelen bij de pomp, dubbelknikken en een tyripje omheen doen.
ma jun 20, 2011 7:49 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Jij hebt een MY. Met mijn NM heb ik 45K gereden op de pomp en nooit gezeur gehad, kan me niet voorstellen dat Aprilia een nieuw motorblok zou gebruiken wat minder goed is, en ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over een slechte oliepomp op zo'n ding, dus ik snap niet waarom je hem zou weghalen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma jun 20, 2011 7:50 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
enige vastloper door defecte oliepomp die ik ooit heb gehoord is van de peu fox van een vriend van mn neef. ik zou ook niet weten waarom je zo nodig zelf moet mengen, maar dat vraagt de ts niet he
ma jun 20, 2011 7:52 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
bij mij hebben ze dat witte tandwiel, dat in et blok zit der uitgehaald en de slangetjes afgedopt. .
|
ma jun 20, 2011 7:55 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
dat kan ook, is maar een kleine moeite meer, een paar boutjes en olie aftappen
ma jun 20, 2011 7:56 pm |
|
|
marcz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 28, 2009 6:10 pm Berichten: 276 Woonplaats: Genderen
|
ik rij zelf ook een my 80cc en standaard carb, nooit problemen meej gehad dus als je standaard carb hebt zou ik het niet doen, en anders op martins manier
ma jun 20, 2011 8:00 pm |
|
|
wesley1141
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 1:20 pm Berichten: 9 Afbeeldingen: 0
|
oke dankjewel, vincent, ik vertrouw dat pompje niet echt, want de vorige eigenaar had een lek gehad enzo, en stel dat pompje doet het weer niet, dan vernaai ik heel mijn blok en daar heb ik ook geen zin in snap je. En ik heb dan wel meer bagage ruimte piotr, nee ik heb geen 70cc, ik heb gewoon standaard 50cc. maar dankjewel allemaal
|
ma jun 20, 2011 8:03 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Gaat helemaal goed komen nu neem ik aan? In het vervolg graag gebruik maken van bijv het kleine vragen topic voor dit soort vragen. Hierdoor blijft het forum wat overzichtelijker. Dit topic gooi ik nu dan ook op slot. Als je nog meer vragen hebt kun je dus terecht bij -->techniek>algemeen>Het algemene 'kleine vragen' topic /close
ma jun 20, 2011 8:20 pm |
|
|
|