Auteur |
Bericht |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
als je niks veranderd inderdaad niet. Maar als je hier endaar wat aan past lukt het wel.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
do sep 20, 2007 12:05 pm |
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm Berichten: 115 Woonplaats: Antwerpen
|
neen, het lukt niet
diameter van het am huis is veel groter, hoe ga je dat oplossen ? ga je je kruk 1 cm opschuiven :S
verder, hoe ga je een 5 plaats inbouwen met platen waarvan de diameter totaal anders is ?
nog iets, rv veren hebben ook een kleinere diameter? hoe krijg je dan in godsnaam am veren in je rv koppeling ?
en je keerringen, koop gwn rv keerringen
_________________ pluk de vespa én de AF1
|
do sep 20, 2007 12:09 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
@ vets tom , ik moet hier toch hendrik gelijk geven het idd vrijwel niet mogelijk om een krukas voor een am blok pas te maken voor een rv blok.. tuurlijk kun je allles veranderen maar dit echt de moeite ook niet waard.. beter laat je je oude kruk reviseren met een am drijfstang dan is hij echt weer als nieuw
verder heb ik ook een 5 plaats koppeling in mijn huidige koppelingshuis dus dit WEL degelijk mogelijk
edit: over die keringen.. ik heb mijn blok compleet gereviceerd.. ga naar de technoshop en selecteer gewoon wat je nodig hebt.. met 1 dag in huis
do sep 20, 2007 3:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
als je goed zoekt zou e wel een passende kurkas kunnen vinden.
|
do sep 20, 2007 3:42 pm |
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: @ vets tom , ik moet hier toch hendrik gelijk geven het idd vrijwel niet mogelijk om een krukas voor een am blok pas te maken voor een rv blok.. tuurlijk kun je allles veranderen maar dit echt de moeite ook niet waard.. beter laat je je oude kruk reviseren met een am drijfstang dan is hij echt weer als nieuw
verder heb ik ook een 5 plaats koppeling in mijn huidige koppelingshuis dus dit WEL degelijk mogelijk
edit: over die keringen.. ik heb mijn blok compleet gereviceerd.. ga naar de technoshop en selecteer gewoon wat je nodig hebt.. met 1 dag in huis
over die 5 plaats, ja het is mogelijk, maar niet met am platen hé, die zijn veels te groot
en @ vets tom, je kan bv een RV KRUKAS zoeken
|
do sep 20, 2007 3:44 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
ik heb de koppeling gekregen bij een partij onderdelen die ik heb gekocht.. ik weet niet of het echte RV platen zijn.. ze zijn hetzelfde alleen dunner van formaat waardoor er 1 extra in past..
maar als robert zegt dat je het huis ook kan uitwisselen etc dan twijfel ik daar niet aan hij zal het niet zomaar roepen..
hier heb ik zelf geen ervaring mee.. ik ken alleen het rv blok van binnen en buiten..
maar ik zou zeggen koop gewoon rv spul dan weet je zeker dat het past
do sep 20, 2007 3:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
bestaan er rv kurkassen met een grotere slag? Koppeling is inderdaad gewoon morgenlijk maar niet met de am koppeling op een rv. Is er een rv6? Zou je een versnellings bak zelf kunnen opbouwen van bv am onderdelen?
|
do sep 20, 2007 3:51 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
rv 6 bestaat jah maar die heeft dikkere carters(breder) verder kun je de assen van een am6 nooit in een rv blok krijgen denk ik..
er zijn trouwens wel andere kruk assen voor het RV blok maar zoals ik al zij.. kun je een drijfstang van een am kruk wel in een rv kruk laten zetten snap je? dus dan zou je een langere drijfstang erin kunnen zetten..
maar daar maak je de slag niet langer mee alleen de timing verandert en daar schiet je ook niet veel me op
Laatst bijgewerkt door supervaags op do sep 20, 2007 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do sep 20, 2007 3:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
|
neen, dat gaat allemaal niet
ja, er is een RV6, met een 6bak dus, ik heb er zelf nog één liggen
en een langere slag? koop dan gewoon een andere drijfstang (dat heeft niets met je krukas te maken)
en er zijn geen rv assen met een langere slag
over de bak, neen, gaat niet, de uitgaande as van een RV blok is 2mm dunner en de tandwielen veel kleiner, een am bak is veel compacter, de wals anders etc etc
je krijgt alles gewoon niet IN je RV blok
beter begin je met een beetje simpele zaken, want zo te horen - no offence - ben je nog een beetje een noob in al dit gedoe
|
do sep 20, 2007 3:54 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
best wel. Maar ik ben aant uit zoeken wat de mogenlijk heden zijn want ik zit te twijfelen of ik er een derbiblok, am6 blok er onder leg of gewoon een rv4 hou.
|
do sep 20, 2007 3:57 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
|
rv blok is simpel en goedkoop en ook wel goed op te voeren.. hij heeft alleen geen 6 versnellingen.. ik zou persoonlijk gewoon men rv blok houden
do sep 20, 2007 3:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
zit ik ook aan te denken want het is een dergelijk blok. Er zijn wel genoeg tweede handse onderdelen voor te krijgen.
|
do sep 20, 2007 4:00 pm |
|
|
hendrikPV40
ApriliaForum Member
|
mijn rv blok heeft 6 versnellingen
|
do sep 20, 2007 4:03 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
hoe hard ga je met je rv6 want ik ga al zn 90 met mn rv4 en dat is als hij slecht is af gesteld.
|
do sep 20, 2007 4:41 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
even de discussie voorzetten in een ander topic aub
|
do sep 20, 2007 5:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
|