Auteur |
Bericht |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
niet alleen dat, maar wat vaak vergeten word, wat bij 4-takt niet hoeft, is onderandere:
* olie pompen op de krukaslagers, big-end, small-end, onder de zuigerveren en de hele zuiger insmeren met olie * squish word niet nagekeken * de zuiger en zuigerveren worden niet afgewerkt
deze dingen kunnen er dus voor zorgen dat de motor vast kan lopen of erg beroerd gaat lopen. bovendien controleren ze daarna niet de afstelling in 99% van de gevallen en krijg je onbetrouwbare fietsen. Door dit soort dingen krijg je dus dat mensen 2-takt als onbetrouwbaar gaan zien terwijl ze met de juiste behandeling Juist erg betrouwbaar zijn.
_________________
|
wo jul 15, 2009 1:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
Itakura schreef: ja vond het ook al vaag maarja hopen dat er (mocht het waar zijn) ombouwkitjes naar carburateur te krijgen zijn Maar waarom zou je dat willen? Injectie is veeeel makkelijker af te stellen, en is variabel, je rijdt niet iedere keer met 1 statisch ingesteld mengsel. loopt ook een stuk mooier, mits gechipt.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
wo jul 15, 2009 7:48 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
makkelijker is niet altijd mooier/leuker.
bovendien haalt het een groot deel van de charme van een 2-takt motorfiets af.
_________________
|
wo jul 15, 2009 8:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
MasterTommy NL schreef: Itakura schreef: ja vond het ook al vaag maarja hopen dat er (mocht het waar zijn) ombouwkitjes naar carburateur te krijgen zijn Maar waarom zou je dat willen? Injectie is veeeel makkelijker af te stellen, en is variabel, je rijdt niet iedere keer met 1 statisch ingesteld mengsel. loopt ook een stuk mooier, mits gechipt. maar je vergeet de geweldige on/off reactie je injectie bijna altijd geeft + het is duurder + het verbruikt in de praktijk meer + er komt weer een hoop electro bij kijken + je hebt vaak een benzinepomp nodig (en dus weer electronica en gewicht) + jij moet eens stoppen met lullen
_________________
|
wo jul 15, 2009 10:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
*Thomas* schreef: + jij moet eens stoppen met lullen
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do jul 16, 2009 6:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
wat kost een krukasje van een rotax 125 blok ongeveer?
_________________ Rieju Rr, Rieju mMrx, Rieju Spike, Gilera Gsm, Derbi Senda 98, Derbi Senda R, Derbi Drd, SpaaiTomos, Puch, Honda Cr500, Ktm Gs500, Honda Cr500
|
do jul 16, 2009 6:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
nieuw of 2de hands?
_________________
|
do jul 16, 2009 7:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
*Thomas* schreef: MasterTommy NL schreef: Itakura schreef: ja vond het ook al vaag maarja hopen dat er (mocht het waar zijn) ombouwkitjes naar carburateur te krijgen zijn Maar waarom zou je dat willen? Injectie is veeeel makkelijker af te stellen, en is variabel, je rijdt niet iedere keer met 1 statisch ingesteld mengsel. loopt ook een stuk mooier, mits gechipt. maar je vergeet de geweldige on/off reactie je injectie bijna altijd geeft + het is duurder + het verbruikt in de praktijk meer + er komt weer een hoop electro bij kijken + je hebt vaak een benzinepomp nodig (en dus weer electronica en gewicht) + jij moet eens stoppen met lullen Waarom zie jij meer electronica toch als een nadeel? En je hebt altijd een benzinepomp nodig bij injectie.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr jul 17, 2009 7:02 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
MasterTommy NL schreef: *Thomas* schreef: MasterTommy NL schreef: Maar waarom zou je dat willen? Injectie is veeeel makkelijker af te stellen, en is variabel, je rijdt niet iedere keer met 1 statisch ingesteld mengsel. loopt ook een stuk mooier, mits gechipt. maar je vergeet de geweldige on/off reactie je injectie bijna altijd geeft + het is duurder + het verbruikt in de praktijk meer + er komt weer een hoop electro bij kijken + je hebt vaak een benzinepomp nodig (en dus weer electronica en gewicht) + jij moet eens stoppen met lullen Waarom zie jij meer electronica toch als een nadeel? En je hebt altijd een benzinepomp nodig bij injectie. omdat je kabelboom een kabelbos word en je een aardige accu nodig heb om die zooi te starten en lopende te houden. er komen veel meer factoren bij die kapot kunnen
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr jul 17, 2009 9:15 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
Yes, het is gelukt! De milieudip is er uit, wat een verschil! Willen jullie een how-to, of wachten we op het motordeel?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
zo jul 19, 2009 10:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
how-to ,doh wie wil er nou wachten
|
zo jul 19, 2009 11:48 pm |
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
wil vandaag de velgen eruit halen zodat de nieuwe banden er volgende week erop gezet kunnen worden. maar ik heb alleen een bok voor onder het blok dus moet de uitlaat er even onderuit.
maar ik krijg verdomme die kut veertjes van de uitlaat er niet af. bij de brommer had ik er altijd (gelukkig) maar 1 maar hier kon ik er beter bij nu zit er die flinke radiator in de weg. ik weet niet of er dan een speciaal tangetje voor is maar iemand handige manier ervoor? het zit echt dicht op de radiator
|
za jul 25, 2009 11:52 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
verentrekker maar vergeet niet je voorwiel te laten balanseren!!!! achterwiel is niet zo zeer nodig.
_________________
|
za jul 25, 2009 1:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
doe een tirap er omheen dan kan je beter trekken, of een ander touwtje kan natuurlijk ook
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
za jul 25, 2009 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
Re: Het Grote RS125/250 topic
ja zag al dat ik een verentrekker nodig had maar winkel was al dicht en moest toch om 1 uur werken. en trouwens beide wielen worden gewoon uitgebalanseert ook bij me brommer altijd gedaan. kost wa ma dan haj wat
|
za jul 25, 2009 6:39 pm |
|
|
|